Side of Alanya??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lynn_Nikita

Berichten: 25461
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Side of Alanya??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 19:47

We gaan dit jaar sinds lange tijd weer op vakantie, en nu twijfel ik. Side of Alanya?
Ik hoor en lees overal wisselende ervaringen
Wat heeft jouw voorkeur en waarom?

Ik wil iets te doen hebben in de vakantie, een keer winkelen, een dagje strand hangen. Waar is meer te doen, behalve in het hotel hangen?

We gaan 6 dagen ( langer kan ik niet, paarden, kindje en heimwee) en we gaan halverwege april

Wildgirl

Berichten: 11663
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Side of Alanya??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:50

Alanya heeft iig alles te bieden wat jij zoekt, winkelen,terrasjes,uitgaan,heel mooi groot strand,redelijk goed weer volgens mij rond die periode,excursies naar de watervallen van Manavgat, bezichtigen van een grot, moskee of gewoon uren door de kleine straatjes dwalen....
Maargoed, beide plaatsen lijken denk ik best veel op elkaar, liggen ook niet mijlenver van elkaar vandaag.
Ik ga eind mei voor de 2e keer naar Alanya, het heeft mijn hart gestolen <3

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: Side of Alanya??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:55

Als je naar Manavgat wilt kun je beter naar Side gaan, dat ligt er veel dichter bij ;)

Ik ben vorig jaar naar Side geweest en dat was ook heel erg leuk. Leuk centrum, niet zo massaal en een prachtig strand (althans waar ik zat). Ik zat in hotel Nerton, direct aan het strand en vlakbij het centrum! Ideaal!!

Lynn_Nikita

Berichten: 25461
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 19:59

Melas Holiday Village4 STERREN deze heb ik in gedachte voor Side
http://tjingo.nl/turkije/side/melas-hol ... iew=prices
Heeft super beoordelingen

Alanya was goedkoper, maar geen all inclusive ( al vinden we dat niet erg), beoordelingen waren ook vrij goed ( alleen eten was soms commentaar op)

Ik neig naar Side.....

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: Side of Alanya??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:01

Side is ook maar kort met de bus, iets meer dan een half uur vanaf het vliegveld Antalya. Alanya is 2 uur, weet niet of je daar na een vliegreis met je kleine man trek in hebt.

Lynn_Nikita

Berichten: 25461
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Side of Alanya??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 20:41

Kleine mag bij opa en oma blijven, vandaar dat ik ook niet te lang weg wil, ik lees net dat ik het ook verwarrend heb neergezet

Morfeo

Berichten: 1255
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Ergens

Re: Side of Alanya??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:13

Ik ben in allebei geweest en ik zeg alanya!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Re: Side of Alanya??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 08:21

Ik zeg Side. Hihi. Wij zijn niet zo gek van Alanya.
Het is toch per persoon verschillend denk ik hoor. Ik zou gewoon kijken welk hotel jou het fijnst lijkt, voor de rest zul je het namelijk in beide stadjes naar je zin hebben verwacht ik.

ikkuh15

Berichten: 1139
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 12:46

In Side ben ik weinig geweest,mijn bezoeken aan Alanya kan ik niet meer bijhouden. Alanya is een stuk groter dan Side, dit is persoonlijk of je dit prettig vind of niet. Alanya is groot en er is veel te doen.

Wanneer je op Antalya vliegt is Side een stuk dichter bij, maar je kunt voortaan ook op Gasipasa vliegen en dan is de transfer naar Alanya aanzienlijk korter!

Vanuit Side ben je inderdaad zo in Manavgat, al vind ik de watervallen niet zo spectaculair om te zien. Ik zou er dan voor kiezen om terug richting Antalya bezienwaardigheden op te gaan zoeken. Vanuit Side is dit goed te doen, vanuit Alanya niet.

Als je 6 dagen gaat heb je meer dan genoeg te doen in Alanya. Je kunt er naar hartelust winkelen, er zijn veel verschillende excursies te boeken en je kunt er ook zeer goed in je eentje op uit trekken. Je bent zo in de haven, je kunt de rode toren bezoeken, het kasteel, de grot van Damlatas, een bezoek aan de Ddimcayi is zeer de moeite waard en je kunt een auto huren om zelf rond te rijden.

Nog een aanrader ongeacht waar je naar toe wilt is de Green Canyon. Dit is een boottocht op een prachtig stuwmeer in de bergen. Het is een rustige tocht in een hele mooie omgeving!
Zoals Nathalie zegt is het maar net waar je van houdt. Je zult je in ieder geval in geen van beide steden vervelen.

Lynn_Nikita

Berichten: 25461
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Side of Alanya??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 13:07

Ik heb geboekt!! Naar Side.
Dit ivm het hotel waar de referenties toch nog beter waren. Bedankt voor jullie tips en adviezen. ik zal zeker wat meer informatie op zoeken over de excursies in de buurt

Ik heb er zin in!!!

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: Side of Alanya??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 20:49

Jeepsafari :D

Lynn_Nikita

Berichten: 25461
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Side of Alanya??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 20:54

Lijkt me gaaf, eens kijken wasr dat dat kan