Camping op zand?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Camping op zand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 17:44

Hai,

Ik wil dit jaar graag weer kamperen maar mag niet op een keurige grasmat staan. Wie weet een camping (voorkeur noord Frankrijk, België of Duitsland; zeg voor het gemak maximaal 600 km van Utrecht af) waar je wel op vooral zand staat? :)

_AB_

Re: Camping op zand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 11:57

Aan het einde van t seizoen sta je overal op zand ;)
Nee sorry, ik kan je niet echt helpen... Misschien als je op google camping zand ondergrond invult? Succes iig! :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 00:23

Ik stond vorig jaar vooral in t water :')

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 00:26

Hm das vervelend ja! Ik weet dat je op texel en vlieland campings in de duinen hebt. Die zullen vast en zeker niet op gras zijn...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 00:28

Dat is nog wel een idee! :) (heb alleen wel een lange combinatie mee, dus moet even kijken hoe dat zit op de boot. Weet dat je per meter betaald haha, 'slik' )
Daar had ik nog niet bij stil gestaan :)

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 01:05

Op vlieland mogen geen auto's. Op texel en Terschelling wel! M'n persoonlijke favoriet is Terschelling. Geweldig eiland! Ik ga komende zomer voor de 8e keer in 9 jaar :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 01:21

Bedoel je niet met grondsoort zand/klei/leem? In Nederland heb je bijvoorbeeld zulke kaarten (of even checken in de bosatlas ;) )

Afbeelding

edit: Verkeerd gelezen, hoezo mag je niet op een grasmat?

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 01:27

Misschien is ts allergisch voor gras?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 14:34

Naar Vlieland kan je aanhangwagen wel los de boot op hoor, een vervoersbedrijf rijdt 'm dan naar 1 van de 2 campings. Maar idd het is wel een prijzig geintje. Als je gaat moet je wel naar camping Stortemelk gaan, camping Lange Paal heeft namelijk wel grasvelden waar je op kampeert (is wel een mooiere camping vind ik zelf). In NL of Belgie zijn meer duincampings hoor. Het is alleen goed zoeken naar een leuke, waar je ook nog het idee hebt dat je niet gelijk in de tent van de buren zit.

En een camping in Duitsland waar je niet op zand staat is de camping van Landal bij de Moezel (camping Sonnenberg) op zo'n 30 km van Trier. Daar sta je aan een laantje, op grind. Moet je van houden. De omgeving is wel prachtig en je kan gelijk vanaf de camping het bos in lopen. In het hoogseizoen moet je er niet zijn volgens mij, maar wij waren er vorig jaar in juni en toen was het heerlijk rustig.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 00:58

Winged, ik ben heel erg allergisch voor graspollen dus met de neus boven de graspollen zitten op een keurig gemaaid veldje staat gegarandeerd voor heel erg ziek worden.

SusanH, dank je! Die zet ik op het lijstje :) wij gaan helaas wel in het hoogseizoen... Maar zijn de meeste campings erg druk := laantje van grind is ongezellig, maar wel erg geschikt voor mij! En de afstand is ook prima te doen.

Texel heb ik nu op de lijst gezet, is in verhouding met Terschelling goedkoper qua overtocht (met caravan ben ik daar meer dan 300 euro kwijt, slik!), zag daar ook leuke duincampings en amper gras haha. Is het daar 2 week vol te houden? :)

Ik heb in NL ook al op 2 duincampings gestaan bij Zandvoort in de buurt, maar wil dit jaar graag iets anders zien (maar blijft altijd een optie natuurlijk, want ik wil graag even eruit zijn :) en daar heb ik er niet veel last van)

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 02:59

Jahoor, Texel is leuk! Hou je t vast 2 weken vol! :) Weet niet wat voor n camping je zoekt? Maar koogerstrand is voor n deel jongeren camping. Maar heeft ook gewone veldjes. En ligt echt recht aan zee en op 5 minuten vanaf t centrum van de Koog :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 12:55

Ik zoek toch een beetje rust :) ik zal die camping noteren, want ik vind een camping dichtbij het strand echt geweldig :D dat heeft mijn voorkeur!

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 13:45

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 13:51

Er staat dat de gezins camping geen last heeft van t jongeren veld, dus mssn toch wel wat voor jou ^^

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 14:11

Dank je! Ziet er tof uit :D

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 14:51

Ja leuk he :D
Succes met je keuze maken iig!

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 11:16

Ik ben zelf ook allergisch voor graspollen maar heb op Texel nooit ergens last van ook niet op het gras. Denk dat de camping op Texel tussen de duinen dan ook een prima keuze is. Op Texel kan je het makkelijk 2 weken vol houden er is genoeg te doen en te beleven boot tochten om zeehonden te spotten, winkelen, paardrijden noem maar op.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 13:57

Dat vind ik echt fijn om te horen! :)
Vriendlief ziet Texel ook zitten, dus ik geloof dat de keuze gemaakt is haha :D

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:48

Fijn dat de keus gemaakt is :) Het is nog best lastig he in het voorjaar met al dat gras om je heen overal. Hoop dat het voor jou ook op Texel minder is net als bij mij. Als je nog Texel tips nodig hebt mag je altijd een pb'tje sturen :D

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 23:13

Je kan ipv Texel ook kijken naar camping de Lepelaar in Sint Maartenszee. Ook een duincamping, maar je hoeft er de veerboot niet voor op.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 23:51

Klopt, die had ik gezien. Maar ik ben al vaker in de regio geweest dus wil graag iets nieuws ontdekken :j