Rondreis door Rusland, tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Rondreis door Rusland, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 10:44

Van de zomer gaan mijn vriend en ik 3 weken reizen door Rusland. De bedoeling is dat we in etappes per trein van Moskou naar Irkoetsk gaan (en dan met 't vliegtuig terug naar Moskou en door naar Amsterdam). We doen dit gewoon op eigen houtje, dus we kunnen de reis heel vrij indelen; we hoeven alleen rekening te houden met die 3 weken en met de treintijden.

We zullen in ieder geval door Nizhny Novgorod gaan; vanaf daar eventueel Kazan, Perm, Omsk, Novosibirsk, Krasnoyarsk, en dan Irkoetsk. Flinke afstand, maar de trein doet er minder dan 4 dagen over, dus in 3 weken moeten we genoeg tijd overhouden om leuke dingen te bekijken.

Nu willen we natuurlijk graag leuke tips :D
Plaatsjes die we écht moeten bezoeken, mooie natuurgebieden, praktische informatie, noem maar op. Als iemand iets weet te vertellen, hoor ik het graag! :j

Apple

Re: Rondreis door Rusland, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 10:47

Waarom gaan jullie niet door naar Wladiwostok? Dan heb je de hele transsib gehad :-)

Of beter nog, bij Irkutsk sla je af naar Mongolie, stap je uit in Ulaanbatar en overnacht je een nacht in een Ger en daarna ga je verder met de trein naar Peking. Paar dagen Peking en dan vlieg je terug :-)

In elk geval Moskou zelf en bij Irkuts het Baikal meer :-)

Artemide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 19:21

Het eiland 'Olchon', (google op Olkhon) in het Baikalmeer is een aanrader! Te bereiken vanuit Irkutsk met de bus en dan de overzetboot. Echt de moeite waard. Qua verblijf op Olchon 'Nikita's Homestead'! Ook tof om te doen is met de boot van Irkutsk naar Listvyanka (dorpje aan het Baikalmeer) te gaan. Je kan er mooie wandelingen maken, eventueel tentje meenemen en ergens overnachten met prachtig uitzicht!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:29

Moskou zelf vond ik een aanrader, en Irkutsk ook :j
Listivianka viel ons ontzettend tegen, vorig jaar.