Een dag naar Disneyland Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Xivura

Een dag naar Disneyland Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 22:41

Van het zomer ga ik op vakantie met mijn vriend naar Parijs. Hier ga ik 3 dagen naar toe, en nu leek het mij leuk om natuurlijk ook wat van Parijs te zien. *D
Aangezien ik zelf al eens een weekend naar Disneyland ben geweest, leek het me nu leuk om eens 1 dag met hem heen te gaan.

Nu is mijn vraag aan jullie bokkers: 'Hoeveel kan je in 1 dag zien van Disneyland'. Kan je uberhaupt 1 dag naar Disneyland en niet alleen een weekend?

Deel hier je ervaringen zodat ik wat beter weet hoe en wat. :)

Yasmine

Re: Een dag naar Disneyland Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:44

LZP -> BEU

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:45

In de zomer zou ik in ieder geval geen weekenddag uitkiezen, dan is het helemaal stervensdruk. Je kan gewoon een toegangskaart voor 1 dag kopen, maar voor het park en de studio's moet je wel apart betalen - dus of je kan naar één van beide, of je kaartje wordt heel erg duur.

Je kan natuurlijk heel goed de sfeer proeven, wat attracties doen, hapje eten in één dagje. Echt alle attracties doen en de boottocht zal een stuk lastiger worden.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:48

Mijn man en ik zijn (euhm...) 10 jaar geleden ook een dagje in Eurodisney geweest tijdens een lang weekend Parijs. En nee, je kunt niet het hele park in 1 dag zien maar mijn mening is dat ook niet alles voor jouw smaak het bekijken/meemaken waard is.
Dit jaar willen we weer een dagje Eurodisney doen maar dan met ons (dan) 3 jarige dochter en dit jaar zullen we een heel andere kijk op het park krijgen dan 10 jaar geleden.

En ach... het geeft je wel een goed excuus om over 2-3 jaar nog eens te gaan ;)

(realiseert zich dat hubby en ik dit jaar dus een jubileum hebben want toendertijd hadden we net een relatie met elkaar. Goed excuus omdat dus ook in Eurodisney te vieren... zij het dan wel zo'n 3 maand te vroeg :') ).

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 22:53

DaniBanani schreef:
In de zomer zou ik in ieder geval geen weekenddag uitkiezen, dan is het helemaal stervensdruk. Je kan gewoon een toegangskaart voor 1 dag kopen, maar voor het park en de studio's moet je wel apart betalen - dus of je kan naar één van beide, of je kaartje wordt heel erg duur.

Je kan natuurlijk heel goed de sfeer proeven, wat attracties doen, hapje eten in één dagje. Echt alle attracties doen en de boottocht zal een stuk lastiger worden.

Ik zag dat een kaartje voor 1 dag, en dan 2 parken bezoeken rond de 71,- euro ligt?

meelanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:55

Wat je ook kunt doen en dit klinkt miss beetje gek en ligt er ook aan of je disneyland een beetje leuk vind (en wat geld hebt). Maar ik heb a 2 jaar een jaar abbonnement gekocht. Deze kosten 99 (of misschien nu iets meer dus miss 109 euro) Terwijl een dag kaartje al gauw 60 euro kost. Dan kun je ergens in het jaar nog eens terug gaan voor een weekendje en kost het je niet zo veel. Een hotel in de buurt van disneyland (geen disney hotel) kost ca 50 euro per nacht (dus voor 2 personen) moet je even op bookings.com oid kijken. Een nadeel van het jaar abbonnement is dat je de twee volgende dagen na aankoop van het abbo niet erin mag. (anders zouden ze nooit twee en drie dagen kaarten verkopen) Maar daarna kun je gewoon een hele week gaan bijvoorbeeld. Ook krijg je leuke aanbiedingen via het abbonement. (Ik heb de buffalo bill diner show voor mijn verjaardag gekregen en die koste al gauw 60 euro)

Maar ja dit alles ligt dus aan tijd, geld en intresse :)
Voor meer vragen mag je evt pb'en

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 22:56

meelanor schreef:
Wat je ook kunt doen en dit klinkt miss beetje gek en ligt er ook aan of je disneyland een beetje leuk vind (en wat geld hebt). Maar ik heb a 2 jaar een jaar abbonnement gekocht. Deze kosten 99 (of misschien nu iets meer dus miss 109 euro) Terwijl een dag kaartje al gauw 60 euro kost. Dan kun je ergens in het jaar nog eens terug gaan voor een weekendje en kost het je niet zo veel. Een hotel in de buurt van disneyland (geen disney hotel) kost ca 50 euro per nacht (dus voor 2 personen) moet je even op bookings.com oid kijken. Een nadeel van het jaar abbonnement is dat je de twee volgende dagen na aankoop van het abbo niet erin mag. (anders zouden ze nooit twee en drie dagen kaarten verkopen) Maar daarna kun je gewoon een hele week gaan bijvoorbeeld. Ook krijg je leuke aanbiedingen via het abbonement. (Ik heb de buffalo bill diner show voor mijn verjaardag gekregen en die koste al gauw 60 euro)

Via vakantieveilingen hebben we een Hotel voor 2 nachten, dus denk dat het hotel zelf geen probleem zal zijn. :)
Een abonnement zal ik niet zo snel aansluiten, aangezien ik nooit in Disneyland kom.

meelanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:58

Nou ja als je besluit binnen een jaar nog eens te gaan ben je ieg al goedkoper uit :P

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 23:02

meelanor schreef:

Op zich een goed idee alleen is Eurodisney vanuit Breda een stuk makkelijker te bereiken dan vanuit de grensstreek Drenthe :+

meelanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 23:06

Das ook weer waar maar toen woonde ik in Naarden :P Maar goed ik snap het probleem hoor :) :+

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 23:26

Wij zijn met kerst 1 dag geweest.
Hadden 1 dag / 1 park ticket en was prima te doen.
Vooral met die Fast Pass, prima systeem.
Echt álles hebben we niet gedaan, de kinderattracties overgeslagen.
Ik was bang dat ik het niet in 1 dag zou redden, nou wat ben ik blij dat ik niet langer ben gegaan.
Had er geen dag langer rond willen lopen voor dat geld.
Vond het niet groter dan de Efteling, had me wel wat groters voorgesteld.
Het park sluitte om 22.00 uur, we zijn ruim daarvoor weggegaan.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 12:24

Tja, smaken verschillen. Ik loop er rustig drie dagen rond. Als je het een beetje uitzoek en boek tijdens een uitverkoopperiode, is het niet zo heel duur. Eén losse dag is dan relatief (heel) duur.

1 Dagje Disney is wel te doen hoor, maar je moet het wel slim indelen en inderdaad gebruik maken van de fast pass. Mijn eerste keer naar Disney was ook voor 1 dag, maar ik vond het wel erg gehaast omdat je zoveel mogelijk wil doen.

Wel zou ik in ieder geval kiezen voor 1 park en geen combiticket doen. Dat is toch even wat goedkoper en twee parken op 1 dag redden jullie toch niet.

Veel plezier.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 16:48

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 03:03

Ik ben vorig jaar 1 dag naar Disney geweest. Allebei de parken. Nu was het wel lekker rustig, dus konden overal redelijk snel in. Was toen goed te doen in 1 dag! Hadden tijd over om sommige attracties 2x te doen. Maar, zoals ik al zei, was het een rustige dag.