Waar naar toe in de meivakantie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xJitske

Waar naar toe in de meivakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 17:50

Hey :)

Ik ga deze meivakantie met mijn moeder op vakantie, dus we zitten een beetje te brainstormen waar we heen zullen gaan. Ons hoofd ligt nu een beetje bij Ibiza, maar nog niks is zeker.
Waar zouden jullie heen gaan in de meivakantie, voor 3/4 nachten, vrijdag tot en met dinsdag?
Ik zag net ook Tunesië langskomen, iemand daar ervaring mee?
De vraag is nu eigenlijk, welk land raden jullie aan om een korte zon-strand vakantie te houden?

MightyJoe

Re: Waar naar toe in de meivakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 17:51

Turkije?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 17:52

Turkije heb je een goede kans op lekker weer, Ibiza doorgaans ook, maar is een stuk duurder en het nachtleven biedt dan nog er weinig, zijn ook nog niet heel veel restaurants open. Tunesie hoor ik nooit zo goede verhalen over. Griekenland zou ik qua weer nog niet gokken. Zuid Spanje heb je vaak wel lekker weer.

Tis net wat je wilt, low budget, zongarantie? Wil je alleen op strand liggen? Dan zou ik lekker voor Turkije gaan, lekker goedkoop

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 17:54

Normaal hebben we een hele actieve vakantie, maar we willen er even tussenuit om een lekkere uitrustvakantie te houden op het strand, dus zongarantie graag ja :)
En we willen niet naar plek waar echte massatoerisme is.

Wat voor negatieve verhalen hoor je over Tunesië?

MightyJoe

Re: Waar naar toe in de meivakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 17:57

In de meivakantie is Turkije sowieso niet heel erg druk hoor. Valt enorm mee :j

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:00

Ik ben een paar jaar geleden naar El Gouna in Egypte gegaan. Lekker weer, mooie plek en prima eten.
Bovendien is dat niet een plek waar je lastiggevallen wordt door lokale bevolking, er mogen daar slechts toeristen komen.

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:38

Tunesie en Egypte is dan qua weer ideaal. Vorig jaar begin april geweest en er waren zelfs dagen dat het echt te heet was in de zon. Alleen soms wel wat negatieve verhalen, al moet ik zeggen dat ik daar toen totaal geen last van heb gehad terwijl we veel buiten het hotel om deden.
Als je puur een zonvakantie wil, lijkt het mij dat je toch op het strand/zwembad blijft, dus dan hoef je totaal geen problemen te verwachten. Wij zaten 8 dagen voor 285, met ontbijt.

Verder ben ik zelf nu aan het zoeken naar goedkopere dingen. Ryanair (zie skyscanner app op ipad of skyscanner website) vliegt ongelooflijk goedkoop naar bijv zuid spanje, mallorca, ibiza. Retour 50 tot 80 euro. Hotel heb je op bookings.com voor 20 euro pp per nacht. Maar dat is qua weer wat geluk hebben, nu is het bijvoorbeeld 25 graden in zuid spanje maar het gemiddelde in april ligt op 18 graden.

En massatoerisme. Denk dat je dat sowieso niet op heel veel plekken hebt zo in het voorjaar :) eerder gezellig druk