Ik ga 6 maanden naar Lissabon!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Ik ga 6 maanden naar Lissabon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 09:51

Voor mijn studie moet ik op stage en ik heb deze week dan eindelijk definitief een plek geregeld. Ik vertrek 13 augustus op stage naar Lissabon!! *\o/* *\o/*

Lissabon lijkt mij echt een te gekke stad om 6 maanden te wonen! Op de zoek functie lees ik dat er al heel wat mensen in Lissabon zijn geweest. Dus vertel op... wat moet ik echt gezien hebben? Welk restaurantje was te lekker om te missen? en wie heeft er nog andere praktische tips?

Ik weet het, ben er ERG vroeg bij, maar ik ben nu eenmaal uber excited, en als ik dat ben dan houd ik niet op met lezen en informatie verzamelen over wat ik ga doen :P Noem het mentaal voorbereiden... of gewoon voorpret!

HippoLogic

Re: Ik ga 6 maanden naar Lissabon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:08

Lang geleden dat ik in Lissabon was, maar ze hebben een prachtig rijtuigen museum.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 10:50

ooh dat klinkt wel leuk! Weet je nog een naam toevallig? En anders maar even aan de google...

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 16:13

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 21:07

Het rijtuigenmuseum is wel klein. Het is eigenlijk de hal die je op de foto in de link hierboven ziet. De 2e verdieping hangt vol met schilderijen.

Ik ben er 2 jaar geleden geweest en moet toch even diep nadenken. Het kasteel (de sao jorge) bovenop de heuvels is leuk om te zien. En in de wijk Belem staat een heel mooie toren. Als je dan het voetpad over de weg neemt kom je uit bij het klooster er de kerk, ook erg mooi!

En wij zijn ook de botanische tuinen in geweest, weet alleen niet meer welke (lissabon heeft er meerdere). Was iig mooi. Eten kan je daar overal lekker :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 21:08

Via couchsurfing.com kun je locals daar vinden, die kunnen je wellicht rondleiden in de stad en wegwijs maken :D Hebben wij ook gedaan, was heel leuk!
Veel plezier alvast :)

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 23:21

Shiloh schreef:
Voor mijn studie moet ik op stage en ik heb deze week dan eindelijk definitief een plek geregeld. Ik vertrek 13 augustus op stage naar Lissabon!! *\o/* *\o/*

Ah, Lissabon! Heerlijke stad!! Een mengeling tussen supermoderne architectuur en heel oude, goed geconserveerde (of niet!) gebouwen... ik vind Lissabon helemaal geweldig. Je hebt er idd.heel veel cultuur, ook heel veel winkelcentra die echt de moeite waard zijn.

Als je er zes hele maanden bent, denk ik dat je tijd genoeg hebt om de stad goed te leren kennen. Vooral in het centrum kun je overal voor een paar euro goed eten. Je kunt een dubbeldekker tour doen, echt gaaf om te doen! Geniet ervan.... ;-))