Wat te doen op Tenerife?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

iris17

Wat te doen op Tenerife?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 10:32

Gisteren hebben we een vakantie geboekt naar Tenerife, Costa Adeje.
We zitten daar in Royal garden villa's http://www.royalgardenvillas.com/en
Iemand ervaringen met deze accomodatie? En wat moeten we in de buurt echt gaan bekijken en doen?
Nog tips voor het eten? Ervaringen met de plaatsen eromheen?
http://www.loroparque.com/ schijnt erg mooi te zijn en de Teide (vulkaan).

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en zou zeggen, brand maar los!

hetbommeke

Re: Wat te doen op Tenerife?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 10:01

Inderdaad de Teide is mooi om te beklimmen, je kunt een heel stuk met de auto er naar toe rijden en mocht je van wandelen houden, kun je dat ook nog doen.
Als ik het goed heb is de Teide de hoogste berg van Spanje.

En het noorden van Tenerife is ook mooi, erg groen, rotsen langs de kust en wat baaitjes. Heel anders dan het zuiden waar veel zandstranden zijn.

Costa Adeje is een leuk stukje om te zitten en je kunt er lekker slenteren over de boulevard. IJsje eten en mensen kijken :D

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:00

Loro Park is echt super! Had ik niet willen missen. Verder is het erg leuk om dolfijnen en kleine walvissen in het wild te zien met een boottocht. En wij vonden Siam Park ook heel leuk, vooral het golvenbad maar dan moet je wel van waterparken houden.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 12:09

Ik kon via de reisledster een jeeptocht doen over de teide, dat was wel erg mooi en dan wordt je ook naar de mooiste plekjes gereden. Daarnaast is het loro Parque een must see, erg mooi in elkaar gezet!
Ik heb ook erg lekekr gegeten bij een restaurantje die vlakbij ons hotel zat ehm.. El Mago! Kan je heel erg lekker eten en ontzettend vriendelijke bediening.

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 13:20

@hetbommeke: Ijsje eten op de boulevard, klinkt goed! :D
Ik hoorde dat er ook veel leuke restaurantjes zitten, tips??
Wij houden erg van tapas en het hoeft niet superchic te zijn, we hebben nl geen halfpension gepakt omdat het restaurant in het hotel ons te chic lijkt :o

@jildau: Loro park wil ik ook zeker zien, lijkt me echt supermooi.
Boottocht dolfijnen/walvissen spotten lijkt me ook leuk, weet jij of je eind mei kans hebt om ze te zien?
Waterpark kan erg leuk zijn maar ik ben wel een koukleum, in Gran Canaria hadden ze ook zo'n park maar ik vond het echt veel te koud en zeker als je dan ook nog in de rij moet staan om van een glijbaan af te gaan.
Manlief vondt het wel helemaal geweldig, die heeft daar niet zo'n last van :P

@Suuskipje: Jeeptocht hebben we in Gran Canaria ook gedaan, langs allemaal leuke plaatsjes en bergdorpjes.

Waar hebben jullie precies gezeten? En welk hotel?

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:30

Ik heb op de grens van Playa de Las Americas gezeten in Aparthotel Panorama. Hele fijne ruime kamers en lekker bedden, bovendien ook een fijn zwembad wat allemaal goed netjes werd gehouden. Enige jammer was dat je een helling op moest als je naar de winkeltjes wilde :Y)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:33

Wij zaten ook in Costa Adeje maar dan in Bahia Principe, niks op aan te merken!

Ik weet niet of je ze eind mei ook kunt zien.. Wij waren er de eerste week van juli.

stijntilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 19:25

HOi, Ik heb 8 weken stage gelopen in tenerife en erg veel gezien! Aanrader: zoals iemand al zei, siam park! erg mooi opgezet en ik zat daar april/mei en dat was heel goed te doe qua temperatuur! Verder de teide, Ik op een lager gelegen plek van de teide paard gereden, dat was ook erg mooi. De badplaatsen als playa las americas en los christianos vond ik minder, maar wel leuk voor de afwisseling. De hoofdstad stelt niet heel veel voor vond ik. En het loroparque is ook een aanrader!. Verder hebben zijn wij met een catamaran mee de zee opgeweest en hebben dolfijnen gezien :)