Ervaringen met Activity International gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eslixapie

Ervaringen met Activity International gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 09:36

Hallo avontuurlijke bokkers!

Volgend jaar februari studeer ik af, en wil ik mijn droom waarmaken: een jaar naar het buitenland. Omdat ik afstudeer als pedagoog, wil ik graag naar Amerika als au pair.

Nu heb ik op internet de organisatie Activity International gevonden. Deze organisatie spreekt me wel aan, maar ik vraag me af of iemand ervaring heeft met deze organisatie? Is iemand al eens weggeweest naar het buitenland met deze organisatie? Is dat bevallen?

Alvast bedankt!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 09:59

Ik vertrek 15 april met activity international. Tot nu toe heb ik een erg positieve ervaring. Kon altijd mailen of bellen. En er wordt precies verteld wat je allemaal moet regelen en invullen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 10:12

Ik ben via Activity International naar Australië geweest. Dat is al wel een tijdje geleden, precies 14 jaar terug (1998). Goede ervaringen mee. :j

Ik vond het vooral prettig dat ze me hielpen met het regelen van een werkvisum en mijn verzekeringen. Ter plekke heb ik ze nooit nodig gehad, maar in het jaar nadat ik terug was ben ik nog twee keer gevraagd om als 'ervaringsdeskundige' informatie te geven op een van hun infodagen. Dat vond ik wel erg leuk om te doen.

Maar goed, hier dus goede ervaringen. :)

eslixapie

Re: Ervaringen met Activity International gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 10:13

Bedankt voor de antwoorden! Ik heb inmiddels contact gehad met Activity International, en ik ben tot nu toe positief :)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 10:14

Ik weet niet of Travel Active ook au pair-mogelijkheden aanbiedt, maar destijds was dat 'die andere organisatie' die ook heel goed bekend stond. Ze zijn volgens mij nog steeds vergelijkbaar.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 10:15

Een vriendin van me is nu via hun nu Au pair al 2 jaar.
Dus ook positief

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 10:54

Karin schreef:
Ik weet niet of Travel Active ook au pair-mogelijkheden aanbiedt, maar destijds was dat 'die andere organisatie' die ook heel goed bekend stond. Ze zijn volgens mij nog steeds vergelijkbaar.

Ik heb wel naar Travil Active gekeken, zij hebben inderdaad ook au pair mogelijkheden. Ik heb bij hun ook een brochure aangevraagd. Maar bij Activity International is een speciaal programma voor als je een relevante opleiding heb afgerond. Ik studeer nu HBO Pedagogiek, dus vandaar dat ik ben blijven hangen bij Activity International.

Maaike__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:51

Ik ga over twee weekjes met Activity International naar Zuid-Afrika. Ben tot nu toe super enthousiast! Heb een coordinator die echt met alles helpt. Kan hem altijd mailen en bellen. Ik vind het zelf ook erg fijn dat als ik dan in ZA zit, er ook begleiding is stel er gebeurd wat. ZA is natuurlijk wel anders dan Amerika maar alsnog fijn dat er zoveel persoonlijke begeleiding is.