Op 4 april gaan mijn man en ik 3 weken op vakantie naar Canada! We vliegen op de heenweg naar Vancouver, huren daar een auto en vliegen 3 weken later vanuit Calgary weer naar huis.
We hebben al wel een beetje de route uitgestippeld, er zijn bepaalde parken en plaatsen waar we graag heen willen, bijvoorbeeld Medicine Hat voor de rodeo en Canmore om een slederit te maken met honden ervoor!
Maar nu hebben we al heel wat rondgekeken op internet, maar ik kom erniet helemaal uit.. Wat voor kleding ga ik meenemen? De gemiddelde temperatuur ligt in Vancouver en Calgary op 12 graden, Banff op 3 graden. Dus sneeuw en stukken waar de sneeuw al weg is, maar nog wel op de bergen ligt?
Wie kan mij helpen?
Natuurlijk hoor ik het graag als er bepaalde plaatsen bij zijn die aan te raden zijn!
Deze plaatsen gaan we aan: (dit is ook de route die we gaan volgen!) Vancouver Kelowna Vernon Kamloops Clearwater Jasper Golden Revelstoke Lake Louise Banff Canmore Medicine Hat Calgary
We gaan de nationale parken aan die we tegen komen!
Mijn zus was in die tijd op huwelijksreis en die had het vooral vaak koud. Dus iig een dikke ja's, thermo onderkleding. Iig zorg dat je laagjes aan en uit kunt doen.
@ Pauline: Ja dat is ook mijn plan. Ik zat al te denken aan thermo ondergoed, lekkere fleecetruien en een goede jas. Nemen ook goede warme laarzen mee en skibroeken voor over de gewone broek heen. Met de slederit is het zowieso erg koud!
En zeker een muts. Je hoofd koelt snel af. Ze vertelde ook dat zeveel last minute hotels boekten ter plekke. In de bieb bv en dan konden ze goedkoop terecht. Ik kan hun blog wel opzoeken morgen voor je? Per pb dan.
Ja een muts nemen we ook lekker mee! We hebben de aankomst 2 nachten geboekt en de laatste nacht voordat we terug vliegen. Dan is dat alvast geregeld, de rest zien we vanzelf wel! Ja ik zou graag hun blog willen lezen! Super!
Vanmiddag in de intersport geweest, hebben sale! an de week ff samen heen, mooi wat kleding inslaan.. Thermokleding, skibroek en jas voor hem, genoeg te halen!
@ Pauline: Gaaf verslag! Ben al een stuk begonnen, straks de rest. Bedankt! @ Yasmine: Goede tip, zal mn capuchon aan mn jas doen! En we hebben beide laarzen van de Anwb waar we veel op lopen, nemen ook wandel/stapschoenen mee en nette schoenen. Ik zag ook van die hoezen voor over je schoenen, blijven je voeten droog. Zal eens kijken hoe duur die zijn.
Ik zou lekkere skibroeken meenemen, de rocky's zijn behoorlijk koud! Super vet dat je deze trip gaat maken, ik ben er 6 jaar geleden geweest en heb ongeveer dezelfde route gedaan, alleen alaska meegepikt. Veel plezier!
Ik vraag me zo af hoe het zal zijn.. Ligt er overal nog sneeuw? Kunnen we al wel mooie wandelingen maken?? De temperatuur maakt me niet uit, maar het zou jammer zijn als we alleen maar sneeuw hebben.
Yasmine
Geplaatst: 09-03-12 12:54
In oktober lag er al (nog) sneeuw in de Rockies, dus ga er maar van uit dat dat er nu nog ligt. Maar daar ligt zelfs in de zomer nog sneeuw. Wandelingen zal je wel kunnen maken, maar bereid je goed voor op sneeuw.
Van Vernon weet ik dat er op dit moment nog sneeuw ligt. Alles noordelijker dan dat, ik denk vanaf Revelstoke redelijk zeker, zal er ook nog sneeuw liggen. Begin april begint het meestal wel lente te worden in de Okanagan, in Vancouver eerder, al gaat dat helaas vaak ook gepaard met regen daar. Lake Louise en Banff zal je begin april waarschijnlijk nog gewoon sneeuw hebben.
@ Nado: Kijk, dat zijn berichten, daar heb ik wat aan. Vanmiddag inkopen gedaan, mooie jas, skibroek, handschoenen en thermo-onderkleding voor Pieter, voor mezelf thermo-onderkleding en handschoenen. Daarna nog voor beide goede wandelschoenen gekocht, die gaan we lekker inlopen!