in de zomer ga ik met mijn vriend op vakantie naar Limmen(ligt bij Alkmaar, Castricum, Bergen aan Zee ect.). Heeft iemand ervaringen met leuke uitstapjes die je daar kunt doen?
Alles mag, van maneges tot leuke restaurants

Alvast bedankt!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DaniBanani schreef:De Hielander in Alkmaar is een heel goed restaurant, en La Cubanita én Tapas&Co zijn beide leuke tapasrestaurantjes. Manege Poelenburgh ligt hier vrij dichtbij, organiseert ook strandritten. Je kan ook leuk wandelen door het duingebied in Bergen aan Zee en Schoorl, en naar het strand natuurlijk.
In Alkmaar kan je zomers ook bootjes huren en een stuk varen, ook leuk om te doen.
mbkaatje schreef:Mocht het slecht weer zijn, is er in Limmen nog een kartcentrum. Daar kan je ook lasergamen.
Alkmaar is verder leuk, je kan hier ook een rondvaart doen of winkelen. Ook heeft Alkmaar fijne terrassen. Het hele waagplein is bij mooi weer terras. En (volgens mij ) alle bijbehorende kroegen bieden ook lekker eten aan.
Rose's Cantina (Mexicaans) is ook heerlijk. En er zijn aardig wat nieuwe restaurants bijgekomen die ik nog niet geprobeerd heb.
Bootje huren is inderdaad ook leuk. Verder is het strand van Castricum en Egmond vrij dichtbij en Schoorl/Bergen heeft een heel breed duinengebied waar je inderdaad lekker kunt wandelen.
Veel plezier.
ingvdh schreef:Grappig, collega van mij woont in Limmen en heeft vakantiehuisje bij Zutphen.
- vanuit limmen zit je zo in Amsterdam met de trein.
- Je kan lunchen bij Henny Huisman in Bakkum, ook een leuke lokatie.
- Wandelen in het bos bij Bakkum en dan eten of lunchen bij Johanna's Hof en bezoekerscentrum de Hoep bezoeken
- Zwarte Markt in Beverwijk is ook vlakbij. (zaterdag en zondag)
- Castricum heeft een paar leuke eettentjes en een bioscoop, maar ook een sterrenrestaurant voor als je helemaal uit je dak wil gaan qua eten.
- Alkmaar is een leuke stad met veel restaurantjes, kan je ook leuk winkelen. Vrijdagmorgen kaasmarkt
- Strand is vlakbij.
- wat verder weg - Super toeristisch zijn Volendam, Zaanse Schans
- Haarlem is ook goed te doen, ook een leuke stad om heen te gaan.
Veel plezier!
mbkaatje schreef:Hoe komen jullie eigenlijk bij Limmen en waar verblijven jullie dan?