wat te doen in omgeving, Limmen, Alkmaar ect?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Weissjee

wat te doen in omgeving, Limmen, Alkmaar ect?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 21:35

Hallo allemaal,

in de zomer ga ik met mijn vriend op vakantie naar Limmen(ligt bij Alkmaar, Castricum, Bergen aan Zee ect.). Heeft iemand ervaringen met leuke uitstapjes die je daar kunt doen?
Alles mag, van maneges tot leuke restaurants :).

Alvast bedankt!

Dani

Re: wat te doen in omgeving, Limmen, Alkmaar ect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:19

De Hielander in Alkmaar is een heel goed restaurant, en La Cubanita én Tapas&Co zijn beide leuke tapasrestaurantjes. Manege Poelenburgh ligt hier vrij dichtbij, organiseert ook strandritten. Je kan ook leuk wandelen door het duingebied in Bergen aan Zee en Schoorl, en naar het strand natuurlijk.

In Alkmaar kan je zomers ook bootjes huren en een stuk varen, ook leuk om te doen.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:47

Mocht het slecht weer zijn, is er in Limmen nog een kartcentrum. Daar kan je ook lasergamen.
Alkmaar is verder leuk, je kan hier ook een rondvaart doen of winkelen. Ook heeft Alkmaar fijne terrassen. Het hele waagplein is bij mooi weer terras. En (volgens mij ) alle bijbehorende kroegen bieden ook lekker eten aan.
Rose's Cantina (Mexicaans) is ook heerlijk. En er zijn aardig wat nieuwe restaurants bijgekomen die ik nog niet geprobeerd heb.

Bootje huren is inderdaad ook leuk. Verder is het strand van Castricum en Egmond vrij dichtbij en Schoorl/Bergen heeft een heel breed duinengebied waar je inderdaad lekker kunt wandelen.

Veel plezier.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:54

en naar het strand en de duinen natuurlijk! hele brede duingordel is prachtig om te wandelen, fietsen enz enz.
In schoorl kun je klootschieten, altijd lachen. verder kun je in egmond ook leuk flaneren, winkelen of de markt bezoeken. Genoeg te doen dus....

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 11:58

Ja precies. Eigenlijk is het een heerlijke omgeving voor een zomervakantie, of een weekendje weg! :D

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:09

Grappig, collega van mij woont in Limmen en heeft vakantiehuisje bij Zutphen.

- vanuit limmen zit je zo in Amsterdam met de trein.
- Je kan lunchen bij Henny Huisman in Bakkum, ook een leuke lokatie.
- Wandelen in het bos bij Bakkum en dan eten of lunchen bij Johanna's Hof en bezoekerscentrum de Hoep bezoeken
- Zwarte Markt in Beverwijk is ook vlakbij. (zaterdag en zondag)
- Castricum heeft een paar leuke eettentjes en een bioscoop, maar ook een sterrenrestaurant voor als je helemaal uit je dak wil gaan qua eten.
- Alkmaar is een leuke stad met veel restaurantjes, kan je ook leuk winkelen. Vrijdagmorgen kaasmarkt
- Strand is vlakbij.
- wat verder weg - Super toeristisch zijn Volendam, Zaanse Schans
- Haarlem is ook goed te doen, ook een leuke stad om heen te gaan.

Veel plezier!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 12:46

Hoe komen jullie eigenlijk bij Limmen en waar verblijven jullie dan?

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 15:27

Bedankt allemaal :D

DaniBanani schreef:
De Hielander in Alkmaar is een heel goed restaurant, en La Cubanita én Tapas&Co zijn beide leuke tapasrestaurantjes. Manege Poelenburgh ligt hier vrij dichtbij, organiseert ook strandritten. Je kan ook leuk wandelen door het duingebied in Bergen aan Zee en Schoorl, en naar het strand natuurlijk.

In Alkmaar kan je zomers ook bootjes huren en een stuk varen, ook leuk om te doen.

Die tapas restaurantjes klinken wel goed, die ga ik binnenkort eens opzoeken.
En die manege oook :). Niet dat ik mijn vriend mee krijg maar het lijkt mij wel erg leuk.

mbkaatje schreef:
Mocht het slecht weer zijn, is er in Limmen nog een kartcentrum. Daar kan je ook lasergamen.
Alkmaar is verder leuk, je kan hier ook een rondvaart doen of winkelen. Ook heeft Alkmaar fijne terrassen. Het hele waagplein is bij mooi weer terras. En (volgens mij ) alle bijbehorende kroegen bieden ook lekker eten aan.
Rose's Cantina (Mexicaans) is ook heerlijk. En er zijn aardig wat nieuwe restaurants bijgekomen die ik nog niet geprobeerd heb.

Bootje huren is inderdaad ook leuk. Verder is het strand van Castricum en Egmond vrij dichtbij en Schoorl/Bergen heeft een heel breed duinengebied waar je inderdaad lekker kunt wandelen.

Veel plezier.

Bootje huren lijkt mij ook wel leuk, en karten ook. Twee dingen waar mijn vriend wel blij van wordt ;). Dus dat zijn zeker goede tips.

ingvdh schreef:
Grappig, collega van mij woont in Limmen en heeft vakantiehuisje bij Zutphen.

- vanuit limmen zit je zo in Amsterdam met de trein.
- Je kan lunchen bij Henny Huisman in Bakkum, ook een leuke lokatie.
- Wandelen in het bos bij Bakkum en dan eten of lunchen bij Johanna's Hof en bezoekerscentrum de Hoep bezoeken
- Zwarte Markt in Beverwijk is ook vlakbij. (zaterdag en zondag)
- Castricum heeft een paar leuke eettentjes en een bioscoop, maar ook een sterrenrestaurant voor als je helemaal uit je dak wil gaan qua eten.
- Alkmaar is een leuke stad met veel restaurantjes, kan je ook leuk winkelen. Vrijdagmorgen kaasmarkt
- Strand is vlakbij.
- wat verder weg - Super toeristisch zijn Volendam, Zaanse Schans
- Haarlem is ook goed te doen, ook een leuke stad om heen te gaan.

Veel plezier!

Oh dat is dan ook wel toevallig :).
Beverwijk kan ik inderdaad ook wel naar kijken.

mbkaatje schreef:
Hoe komen jullie eigenlijk bij Limmen en waar verblijven jullie dan?

Mijn zus is daar ooit een keer geweest, hoe zij erbij is gekomen weet ik niet. We verblijven in de 'binnenhof'.

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 18:32

Op donderdag in het toeristenseizoen is er in Schagen (ja het is een plaats) een optocht en markt. Dit alles met diverse antieke rijtuigen en bijbehorende kleding. Ik weet niet wanneer je komt maar er is elk jaar popweekend 3 dagen optredens op diverse podia, ook in Schagen. Trein van Alkmaar naar Schagen 20 min.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 19:34

Wij gaan van 6 juli tot 13 juli, dus ben benieuwt of dat dan ook zo ;)

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 19:42

Mocht je een keer western willen rijden, dan is Trainingsstal Starnmeer met de auto circa een half uur verwijderd van Limmen ( heb het gisteren nog gereden met de auto.)
Tapas & Co op het Fnidsen in Alkmaar is echt een aanrader. Doordeweeks onbeperkt tapas voor € 17,50. ( ik ben er vaste klant :) )
In Schagen en Beverwijk zitten grote bioscopen, en inderdaad de Zwarte markt ( tegenwoordig Beverwijkse Bazaar) Hou hierbij wel rekening met parkeergeld en entreegeld, niet zo heel veel, maar wel handig om te weten. Je kan ook het niet betaalde gedeelte in, de oosterse markt, maar die is veel kleiner dan het betaalde gedeelte.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 19:47

Sowieso lekker op het strand liggen natuurlijk! Strandrit maken bij manege Poelenburgh, uit eten (Julie, Wonders en Fabricca hier in bergen zijn lekker).

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 19:58

Zwarte markt in Beverwijk is misschien ook wel leuk met slecht weer (alleen zaterdag en zondag).

Alkmaar is natuurlijk altijd leuk, mijn favoriete eetgelegenheid daar is Cottura.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 20:16

Wat een leuke tips ik ga ze even allemaal opzoeken. Bedankt ;)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:37

gr_roos schreef:
Zwarte markt in Beverwijk is misschien ook wel leuk met slecht weer (alleen zaterdag en zondag).

Alkmaar is natuurlijk altijd leuk, mijn favoriete eetgelegenheid daar is Cottura.

Die ken ik helemaal niet, waar zit dat restaurant?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:40

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:24

Weer wat geleerd, die kende ik echt niet. Maar ik ga ook niet vaak uit eten, dus daar zou het ook mee te maken kunnen hebben.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:25

Ik vind het karten/lasergamen in Limmen erg leuk! Ben er een jaar of 4 terug wel een paar keer geweest.

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:28

en de kaasmarkt natuurlijk!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 13:43

mbkaatje schreef:
Weer wat geleerd, die kende ik echt niet. Maar ik ga ook niet vaak uit eten, dus daar zou het ook mee te maken kunnen hebben.

Het is ook niet zo groot en bestaat nog niet heel lang. Als ik naar Alkmaar ga is dat wel 1 van mijn favoriete eetgelegenheden.