Nooit verwacht dit te typen! Mijn lannnng (vanaf mijn 10e) verwachte droom komt misschien echt uit!
Zeker is het pas over 3 weken als ik ben geaccepteerd door mijn CV en motivatiebrief door Project Abroad

3 maanden alleen naar het buitenland

1. Thailand, 2. Costa Rica, 3. Sri Lanka. Via Project Abroad zal ik hier vrijwilligerswerk gaan doen met weeskinderen, schoolkinderen, of in een opvangcentra voor kinderen die het thuis minder goed hebben.
Al zijn mijn moeder en vriend het ermee eens dat ik mijn droom gewoon moet nastreven, wat maken ze zich zorgen! Maar voor mij is het natuurlijk anders, wat lijkt me die ervaring geweldig! Nieuwe dingen leren, meer over jezelf leren, een andere cultuur meemaken, het zorgen voor andere mensen, iets kunnen betekenen voor anderen en vooral: leren wat je zelf kunt, op je eigen benen staan en zelf verantwoordelijkheid hebben. Want wat zal het soms ook tegenvallen! Je kent nergens de weg, voelt je vast weleens ontzettend alleen, ziet veel dingen die in Nederland toch wel wat beter geregeld zijn en natuurlijk mis je 'thuis' ook weleens. Maar, 3 maanden is te overzien en ik heb er zo onwijs veel zin in!
Zijn er nog meer mensen die voor school, of voor zichzelf (of beide net als ik!) op zo'n buitenlandse stage of reis gaan?
Waar moet je zoal écht rekening mee houden als je alleen naar bijvoorbeeld Thailand gaat? (en dan gaat het meer over de specifieke dingen zoals; kun je daar altijd pinnen/is dat veilig?)
Natuurlijk hoor ik altijd graag verhalen over mensen die hier of ergens anders zijn geweest, gewoon om te horen hoe het is om een paar maanden alleen naar het buitenland te gaan.
Nog 3 weekjes wachten op zekerheid!