Mijn droom komt uit!! 3 maanden alleen naar het buitenland!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Love_boyke

Mijn droom komt uit!! 3 maanden alleen naar het buitenland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 19:30

Hallo!

Nooit verwacht dit te typen! Mijn lannnng (vanaf mijn 10e) verwachte droom komt misschien echt uit!
Zeker is het pas over 3 weken als ik ben geaccepteerd door mijn CV en motivatiebrief door Project Abroad :o

3 maanden alleen naar het buitenland :D De keuze is in deze volgorde op de volgende landen gekomen:
1. Thailand, 2. Costa Rica, 3. Sri Lanka. Via Project Abroad zal ik hier vrijwilligerswerk gaan doen met weeskinderen, schoolkinderen, of in een opvangcentra voor kinderen die het thuis minder goed hebben.
Al zijn mijn moeder en vriend het ermee eens dat ik mijn droom gewoon moet nastreven, wat maken ze zich zorgen! Maar voor mij is het natuurlijk anders, wat lijkt me die ervaring geweldig! Nieuwe dingen leren, meer over jezelf leren, een andere cultuur meemaken, het zorgen voor andere mensen, iets kunnen betekenen voor anderen en vooral: leren wat je zelf kunt, op je eigen benen staan en zelf verantwoordelijkheid hebben. Want wat zal het soms ook tegenvallen! Je kent nergens de weg, voelt je vast weleens ontzettend alleen, ziet veel dingen die in Nederland toch wel wat beter geregeld zijn en natuurlijk mis je 'thuis' ook weleens. Maar, 3 maanden is te overzien en ik heb er zo onwijs veel zin in!

Zijn er nog meer mensen die voor school, of voor zichzelf (of beide net als ik!) op zo'n buitenlandse stage of reis gaan?

Waar moet je zoal écht rekening mee houden als je alleen naar bijvoorbeeld Thailand gaat? (en dan gaat het meer over de specifieke dingen zoals; kun je daar altijd pinnen/is dat veilig?)
Natuurlijk hoor ik altijd graag verhalen over mensen die hier of ergens anders zijn geweest, gewoon om te horen hoe het is om een paar maanden alleen naar het buitenland te gaan.

Nog 3 weekjes wachten op zekerheid! :z

xJolijn

Re: Mijn droom komt uit!! 3 maanden alleen naar het buitenland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 19:32

Wat leuk voor je! :D
Ik hoop dat je zekerheid hebt over drie weken :))
Ga je een verslagje bijhouden?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 19:36

Gaaf! En zeker doen inderdaad. Krijg je nooit spijt van.

je gaat met een organisatie? Alleen zal je dus niet zijn en vragen zoals het pinnen etc kun je allemaal daar stellen. Zij zullen je echt wel opvangen en wegwijs maken.

Enne.... kleine tip; ga naar Sri Lanka, het is daar zo vreselijk mooi :D
(alhoewel ik nooit in Thailand ben geweest, dus een eerlijke vergelijking is het niet haha)

Love_boyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 19:41

Bedankt! Ik ga natuurlijk een verslagje bijhouden, lijkt me heerlijk om later terug te lezen, en voor het thuisfront ook fijn. Waarschijnlijk zal dat op blog.waarbenje.nu ofzoiets komen!

Ik ga inderdaad met de organisatie Projects Abroad. Misschien dat er meerdere vrijwilligers op die stageplek zitten inderdaad, ik hoop dat het gezellig wordt! Het kan zijn dat je in een gastgezin komt, of een 'studentenkamer' krijgt.

Als je zoiets toch elk jaar een paar maanden kon doen... maar helaas!

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 20:18

Topic gevonden :D
Heel erg leuk hoor! Ben ook naar de infodag van Projects Abroad geweest maar uiteindelijk toch voor Travel Active gekozen. Wel heel gaaf hoor en je verhaal en redenen lijken op die van mij alleen is de bestemming anders ;) Als tip wil ik je geven, goed inlezen en niet te veel verwachtingen hebben denk ik, dan kan het alleen maar meevallen :D Ook de voorbereidingen niet onderschatten, wat ik dus wel een beetje gedaan heb :o Neem genoeg tijd om alles rustig te regelen en lees op ander blogs voor tips en handige dingen om mee te nemen!

Heel veel succes!!

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 20:29

Leuk :D veel plezier

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:28

Een tip: Neem een Visa kaart! Ik ben zelf langere tijd in Guatemala geweest en had gewoon mijn pinpas mee. Gelukkig woonde ik in het stadje waar in ermee kon pinnen, maar dat kon in het hele land dus maar op een stuk of 5 plekken!
Ik ben met activity international geweest, geen idee of die nog bestaan, en zat ook in een gastgezin. Was erg gezellig. Inmiddels bijna 10 jaar geleden, maar mijn oude huisgenoten zijn nog steeds vriendinnen van me!

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:27

~Gaaaaf! Thailand is geweldig! <3 Mag ik vragen wat je nou ongeveer betaald voor vrijwilligers werk? :o

Love_boyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 18:20

Wat een leuke reactie! RM_ waarom heb je voor de andere organisatie gekozen? :) Ik heb alleen Projects abroad nog een cv en motivatiebrief gestuurd, dus ik ga even zoeken naar de organisatie waar jij mee gaat! :D

Hoeveel het kost? Ik ben voor 3 maanden naar thailand ongeveer 3600 kwijt, dat is dan inclusief onderdak & 3 keer per dag maaltijden, vaccinaties, verzekering, vliegticket :) Je krijgt ook best veel uitwonende beurs, dus uiteindelijk zal het 2700 euro voor 3 maanden kosten:) *maar natuurlijk wil je nog heel veel leuke dingen gaan zien en doen, dus ik reken op heel wat meer!*

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 01:25

Leukleuk! :D
Ik ben zelf 6 weken in Guatemala geweest, spaans studeren en reizen en had achteraf graaaag nog een jaar er achter aan geplakt :D [BEU] [FOTO] Guatemala, onbekende droombestemming!

Nu ben ik voor bijna 5 maanden in Oostenrijk, werkzaam als barcheffin in een 4sterren hotel naast de skipiste. Ontzettend hard werken, maar vooral ook gewoon onwijs gaaf en leuk. Je leert zoveel mensen kennen, ontwikkelt jezelf en hebt bovenal zó veel plezier!

Wat ik je als tip mee kan geven is om hoe dan ook door te zetten. Mocht het de eerste week bijvoorbeeld erg tegenvallen of de heimwee is toch erger dan verwacht, NIET opgeven. Dat is gewoon een rough patch waar je soms even doorheen moet voor je in de awesome-fase terecht komt :D En maak er het meeste van, laat geen leuke ervaring liggen omdat je dan geld bespaart bijvoorbeeld. Ben voorzichtig, maar niet onnodig wantrouwig, blijf wel open staan voor alles. Ga op mensen af, stap over je grenzen en je kunt niet anders dan het geweldig hebben!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 02:39

Ik wilde het ook doen.

Maar vertrek nu over 39 dagen voor 6 maanden naar Noorwegen.

Vond het erg duur voor vrijwilligerswerk.
Nu kom ik zels met een beetje geld terug. Wil je meer weten pb even of vraag het hier

Laurie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 06:08

Hey! Wat leuk dat je dat gaat doen! Ik ben momenteel 3 maanden (ook alleen) in Peru, ik werk hier in een project met arme kinderen :)
Om veilig te pinnen (en zeker te zijn dat je het overal kan) kan je het beste een visa-kaart meenemen, en deze enkel gebruiken in een grote, bekende bank. (meestal staat er ook een bewakingsagent aan de deur)
En steeds héél goed je hand ervoor houden als je de code intypt en de ticketjes bijhouden ter bewijs.
Als je hierna de smaak te pakken hebt, in ons project in Peru zoeken ze ook steeds vrijwilligers, je betaald slechts je vliegticket en 300 euro per maand voor een appartement met eigen kamer (en je eten natuurlijk, maar dat kost hier bijna niets bv 0,20 soles voor een ciabata = ongeveer 0,07 eurocent :p) ALTIJD WELKOM :)
Hmm.. nog enkele tips.. Zet inderdaad door zoals Eleandra zegt, ik heb de eerste week ook niets anders gedaan dan gehuild en geeist dat mijn vriend me nu kwam halen, maar nu voel ik me hier 100% thuis en wil ik absoluut niet meer weg! Die kindjes, die kruipen onder je huid en je krijgt er zoveel liefde voor terug! Ik weet nu al dat dat gevoel een misschien wel een beetje gaat slijten, maar dat ik ze voor altijd zal meedragen in mijn hart. Zulke ervaringen, dat vergeet je nooit meer!
Verder mag je zeker niet vergeten om een stukje van het land te zien, je gaat vaak zo op in je werk.. Maar geniet ook en ga dingen bezichtigen, doe typische dingen die je als gewone toerist niet zou doen.
Als je eenmaal een beetje de weg weet en de taal kent dan komt dat vanzelf, de mensen zijn zo lief en houden van buitenlanders :D
Eet niet van de straat, want dat overleef je niet (trust me, salmonella all over the place) en drink niet van de kraan, maar dat zijn klassiekers die iedereen je wel 100x zal zeggen als je vertrekt ;)

Oooh, geniet ervan! Écht! Vééééééééééééééél succes gewenst! *\o/*