Ik zoek een vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Ik zoek een vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 18:35

Dit jaar wil ik er voor het eerst lekker zelf op uit. Mijn vriend gaat mee, en nu is het uitzoeken geblazen.
Maar ik word er allemaal niet zo wijs uit. Ik zoek allerlei vakantiesites af maar daar kom ik allemaal bij de resorts uit.
Allemaal heel mooi hoor, maar gezien ik dit jaar mijn rijbewijs heb moeten halen zit dat er niet helemaal in qua budget.
Dus nou hoop ik eigenlijk dat jullie mij een beetje kunnen helpen.
Ik zoek dus:
- Een vakantie met lekker wat zon
- Echt dingen kunnen doen(en zien), niet de hele dag aan het zwembad hoeven liggen
- Zwembad is leuk, zee nog leuker
- Goedkoop, ik heb het niet zo bijzonder breed
- Uitgaan is niet belangrijk
- Gezien warme landen verder weg liggen lijkt vliegen me handig

Als jullie suggesties hebben, heel graag.

Wildgirl

Re: Ik zoek een vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:12

Kijk eens in ons Turkije topic ;-)

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 16:22

Bali! Daar ben ik vorig jaar geweest. Was echt super, maar ik weet niet hoe het met de prijs zit :p
Het is wel lang vliegen, zo'n 17 uur xD

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 17:02

Met zo'n lang vlucht denk ik niet dat Bali echt betaalbaar is;)

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:04

Griekenland, Rhodos?

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 18:44

Hongarije? Goed te doen met de auto goedkoop uit eten!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 00:58

Benidorm?
Zie mijn onderschrift :D
Alvast een fijne vakantie toegewenst.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 01:02

Kroatie?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:33

Ik weet niet wanneer je van plan bent om te gaan.
Maar als je rond augustus van plan bent om te gaan, raad ik je Turkije echt af :).
Het is daar namelijk zo warm, dat je inderdaad het grootste gedeelte van de dag bij het zwembad ligt en niet zoveel kan doen. (dat is mijn ervaring).
Toen ik er was, was het in de zon 50 graden (!). S'avonds gingen we soms wat winkeltjes langs, maar zelfs met het uit eten zat iedereen met een servetje het zweet van zijn/haar hoofd af te vegen.
Toen we gingen raften in de bergen, met water van 3 graden, was dat echt een verademing.
Dat doen we dus echt niet meer de volgende keer in het hoogseizoen.

Zoals Lizzyy hierboven al zegt, wil ik ook Kroatië aanraden :D! Hier ben ik vorig jaar geweest
Wat een geweldig land vind ik dat zeg! Aardige mensen, redelijk goedkoop, prachtig land qua natuur en heerlijke sfeer hangt er in de stadjes. De temperatuur was daar veel aangenamer, overdag lekker warm, en s'avonds koelde het af, waardoor je niet constant in de hitte zat.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 01:45

galley schreef:
Dit jaar wil ik er voor het eerst lekker zelf op uit. Mijn vriend gaat mee, en nu is het uitzoeken geblazen.
Maar ik word er allemaal niet zo wijs uit. Ik zoek allerlei vakantiesites af maar daar kom ik allemaal bij de resorts uit.
Allemaal heel mooi hoor, maar gezien ik dit jaar mijn rijbewijs heb moeten halen zit dat er niet helemaal in qua budget.
Dus nou hoop ik eigenlijk dat jullie mij een beetje kunnen helpen.
Ik zoek dus:
- Een vakantie met lekker wat zon
- Echt dingen kunnen doen(en zien), niet de hele dag aan het zwembad hoeven liggen
- Zwembad is leuk, zee nog leuker
- Goedkoop, ik heb het niet zo bijzonder breed
- Uitgaan is niet belangrijk
- Gezien warme landen verder weg liggen lijkt vliegen me handig

Als jullie suggesties hebben, heel graag.

Suggestie: kijk ff in mijn onderschrift. Portugal, vooral deze zuid/westkust is een dikke aanrader. Echt veel te bekijken en te doen, niet super toeristisch en ontzettend mooie natuur. Lissabon op 1 uurtje afstand, zigeunermarkten, je kunt shoppen, musea bezoeken en vooral goedkoop maar heel lekker eten. Strand/atlantische oceaan op 10 km. afstand, en ik denk binnen je budget.
Behalve SonhoCabana, het houten chalet... is er ook nog 'n mogelijkheid tot het huren van ons appartement op de 1e verdieping in ons eigen huis. Van daaruit kun je nét een puntje oceaan zien!
Oh ja... met b.v. RyanAir kun je vrij goedkoop via Lissabon of Faro vliegen. Treinkosten naar station Grândola bedragen slechts een paar euro.... ;-))

Verder is het niet té heet, door het zeeklimaat koelt het in de avonduren heerlijk af tot aangename buitenzit/terras/wijntje temperaturen en je kunt daardoor ook goed slapen.
Kortom.... lekker vakantie vieren hier!