Barcelona met kids, wat zijn absolute aanraders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hetbommeke

Barcelona met kids, wat zijn absolute aanraders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 19:29

Binnenkort gaan we met onze kinderen (dochter van 7, zoon van 5) naar Barcelona. Zelf dachten we eraan om het volgende te bezoeken:
Nou Camp
Sagrada Familia
Tibidabo
Zoo
Parc Guell
Kabelbaan
Dagje bus Turistic met een aantal bezienswaardigheden

Wat zijn nou absolute aanraders, specifiek voor jonge kinderen? Wij zijn al een paar keer naar Barcelona geweest, maar toen waren de kinderen er nog niet en bekeken we de stad vanuit een hele andere invalshoek. Nu moet het vooral leuk zijn voor de kinderen, musea zijn prima, wel graag interactief oid. Maar een mooi park waar we een balletje kunnen trappen is ook goed. Of een leuke speeltuin.

Ben benieuwd!

troi

Re: Barcelona met kids, wat zijn absolute aanraders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 20:05

Sagrada zou ik overslaan ivm de gigantische wachtrijen..
Verder msi ik maar 1ding op je lijstje en dat is lekker zwemmen in de zee!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 20:22

De keren dat wij zijn geweest op/in de Sagrada konden we gewoon doorlopen, denk dat het ook aan het tijdstip ligt waarop je komt.

En zwemmen in zee eind april, daar doe ik de kids geen plezier mee :n Op het strand lekker spelen wel, gaan we ook zeker doen. Dacht meer aan bezienswaardigheden in Barcelona die voor jonge kinderen erg leuk zijn.

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 20:28

Even googlen op "Barcelona voor kinderen" en je vindt veel sites die een lijstje met bezienswaardigheden geven. :)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 20:41

Heb ik gedaan en kwam oa op de site www.kidsinbarcelona.com, hier staan heel veel leuke dingen op :j Verder hebben we ook een boekje Barcelona met Kinderen, wat zeker weten mee gaat.

Daarnaast ben ik op zoek naar ervaringen van mede-bokkers, die dan weer iets heel leuks weten wat nou net niet in de boekjes of op de sites staan vermeld. Eettentje, museum, iets buiten Barcelona, kasteel, winkel etc.

Of soms zie je wel eens wat in een boekje, waarvan je denkt dat het niet de moeite waard is, maar dan toch zeker een aanraders is.