Boedapest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tanya

Boedapest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 13:43

Ik ga met een vriendin 4 dagen naar Boedapest.. We gaan couchsurfen, dus hebben geen hotels enzo nodig.. Maar we hebben wel tips nodig! Leuke bezienswaardigheden, restaurantjes, shopstraten, bedenk het maar!

Winged

Re: Boedapest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:09

Studentenrestaurantje Castro Bistro heb je érg lekkere Goulash. Een Must try gezien Goulash een belangrijk gerecht is daar. Verder hebben ze daar echt locale toetjes. (Pest-Kant)
Vrijheidsbeeld op de heuvel: Witte brug over --> Traplopen. Moeite waard! (Boeda-Kant, Witte Brug = Erzébet Bridge = Elisabet Bridge = Sissi)
Chainbridge
Parlementsgebouw
Oude Ghettobuurt (nu bomvol restaurantjes en clubs)
De Synachoge
Szimpla Club, niet om te clubben, maar meer om daar eens rond te kijken: Aanrader waard.
Free Tour: https://www.facebook.com/pages/Free-Bud ... 8334112869
Heldenplatz
Vajdahunyad castle
Heb je er tijd voor: De Badhuizen! Even lekker ontspannen. Boedapest staat ook bekend om zijn baden.
Voor sterke maag: ‘the house of terror'. Martelmuseum in de tijd van de Nazi's en Sovjets.
Opera gebouw (overigens sowieso een aanrader om te kijken of je kaarten kan krijgen voor een voorstelling, érg goedkoop)
Nationaal Museum
Museum of Applied Arts
Lekker Italiaans eten? Trattoria Venezia, lekkere zoete witte wijn erbij? Tokaji Audrássy Hárslevelü Late oogst
St. Stephen Basilica, je kan hier ook op, mooi uitzicht over de stad.
Paleis
Matthias Church.

Zo, dat is mijn lijstje ongeveer :)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 01:15

Jaaa, Budapest :+: Prachtige stad.
Terror Haz vond ik een interessant museum, ben wel historicus dus mijn maag was erop voorbereid, wat meisjes met wie ik in de lift stond vonden het wel heel heftig.

Wat ook leuk is, is het kleine treintje dat bij de heuvel omhoog gaat naar de burcht in Buda. Heb je meteen een mooi uitzicht over de stad. Als je wilt wandelen is een wandeling langs de oever van de Donau mooi, met name de Pest kant en je kunt naar Margaretha eiland, dat is een eiland in het midden van de Donau. De dierentuin is overigens ook de moeite waard, die zit vlak bij het Heldenplein.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:05

Ik vond de joodse buurt ook erg de moeite, en vergeet niet een keer de metro te pakken. Die roltrappen zijn een beleving op zich

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:22

Wandelen in de heuvels van Buda is ook heel mooi overigens.

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 22:44

budapest is echt een hele mooie stad! helaas weet ik niet de precieze mooie plekjes nu, die zou ik even moeten opzoeken.