Ialië 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SaskiaKur

Ialië 2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 16:58

Hallo Bokkers,

Na al heel lang geroepen te hebben dat ik zo graag op vakantie wil naar Italië, wil ik écht dit jaar er naar toe gaan.
Graag wil ik een kleine week (5 a 6 dagen) Rome en Valencia bezoeken en de overige 3 dagen misschien aan het strand. Wat raden jullie aan wbt hotels, plekken, etc. En wat zijn jullie ervaringen?
Ik ben er nog niet eens geweest maar ben helemaal verliefd op 't land :j

SaskiaKur

Re: Ialië 2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 15:20

Niemand?

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 15:29

Heb nog weinig tips voor je. Maar mijn reis voor 5 dagen Cortona & 4 dagen Rome is geboekt !
ben dus ook erg benieuwd naar antwoorden op deze vraag!

In Rome zijn wij iig aan het kijken naar een hostel (ivm kosten). Heb via via al de plaats Termini aangeraden gekregen hiervoor.

Zelf wil ik heel graag het vaticaan zien...
Verder moet ik me er echt nog in verdiepen hoe en wat ik wil gaan zien !

Waarom wil je eigenlijk specifiek naar deze plekken? Ben ik ook wel benieuwd naar :p

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:31

Termini is het treinstation van Rome, René.

Vaticaan is niet open op zondag. Ik was er al om 8 uur 's ochtends en was helemaal alleen op het plein. Vier uur later kwam ik naar buiten, en er stond een rij van een paar honderd mensen! Het beklimmen van de Copola zou ik zeker doen. Deze gaat iets eerder open als de St. Pieter en het Vaticaan. Een hele klim, maar zeker de moeite waard.
Met het ticket van het Colloseum, kun je ook Forum en Palatijn bezoeken.

De wijken Piazza di Spagna en Trastevere vind ik erg leuk.

Als ik op stedentrip ga, maar ik voor elke dag een route naar een bepaald deel van de stad met bijbehorende bezienswaardigheden. Het metronetwerk in Rome is erg beperkt, maar ik heb zelf alles gelopen.

Verder zitten er op de Via Nazionale erg leuke winkels!
Op de hoek van het kruispunt Via Cavour en Via di Santa Maria Maggiore zit een heerlijke ijssalon.
Een heel leuk eettentje of om een kopje koffie te drinken vind ik
een klein tentje op het plein bij Via Clementina. Niet op de rij met restaurant maar een alleenstaand pand. Als je van chocolade houdt, bestel dan een kopje cioccolato con panna :9

Waar ik heerlijk gegeten heb (en erg goedkoop) is Gallo Matto op de Via Cavour.

Ongeacht waar ik naar toe ga, hotels boek ik via bookings.com Hier staan vaak recensies op en fijne informatie/ voorwaarden voor het boeken en betalen!

Wat betreft hostels: Zeker 'The Yellow' :D

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:43

tnx voor de info ! Hier gaan we zeker wat mee doen !!!
Ja kreeg idd te hroen dat VLAKBIJ Termini zitten ideaal zou zijn. (noem het idd plaats in mijn vorige post). Rome is zo groot dat het wel handig is nig idee te hebben waar we terecht komen.

Zit the yellow dicht in het centrum?
Bij ons maakt de kwaliteit wat minder uit, we slapen daar toch alleen maar. Als het maar niet te ver reizen van centrum en alle bezienswaardigheden is. Wij kijken idd ook vie booking.com maar wel de hostels, hotels zijn echt belachelijk duur op die site.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:58

TS: Mijn ouders zijn woensdag terug gekomen van 5dgn rome. Ze zijn met Kras geweest. Ze waren hier super tevreden over. Waar ze precies hebben gezeten moet ik even aan hun vragen dat weet ik niet meer uit mijn hoofd.
Wat ik je wel kan vertellen:
In Rome en Valencia in 5dgn is echt te weinig. Ik zou zelf kiezen 5dgn rome en dan 3 dagen strand. Dan kan je alles op je gemak bekijken en hoef je niet overal langs te racen.
Koop van te voren je entree kaarten voor bv de sint pieter. Scheelt heel veel wachttijd.
Let op waar je gaat zitten. Mijn pap en mam hebben bij aankomst koffie gedronken en 1/2 liter water voor 3 euro. Das nou niet echt heel duur ;) Ga je echter bij de Spaanse Trappen zitten betaal je 8 euro per kop.
Uit eten kost ong 18euro per persoon maar dit is ook niet bij de bezienswaardigheden. Je moet 2 straten verder lopen. Dan heb je hele leuke restaurantjes die vaak nog eens beter zijn dan de commerciele restauranten bij de bezienswaardigheden!

Iig heel veel plezier! Ik ga met de herfstvakantie er naar toe :)

Djuukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 03:25

Wbt grote steden en kostenbesparing zijn Hostels inderdaad het beste alternatief. Het openbaar vervoer in Rome is echt prima, zeker de metro! (Let wel op je spullen :P )
Grote tip is wel om echt in de maanden april mei te gaan; anders is het er echt te warm en te druk! Rome is wel echt een prachtige stad.
Maar heel Italie is echt fantastisch dus dat komt wel goed!! Heel veel plezier, en als je nog echt wat tips wilt hebben moet ik het even aan mn parenti vragen die nogal in love met Italie zijn (heb ik t waarschijnlijk ook van hahaha)

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 07:16

Ipv naar Rome, zou je ook Toscane, Firenze kunnen bezoeken. Erg mooie en leuke stad. Milaan zou ik niet doen, tenzij je voor het shoppen gaat. vlakbij Firenze zijn vele historische stadjes te zien, zoals Siena bijv.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:28

Hoe staat het met jullie voorbereidingen voor Rome?
Ik ben me aan het orienteren op een 5 daagse reis naar Rome als verrassing voor mijn ouders. Die zijn volgende week 25 jaar getrouwd en naast een verrassingsfeest willen we ze een reis naar Rome cadeau doen. Ik ben dus op zoek naar een Hotel was centraal ligt dichtbij Colosseum, Vaticaan, Spaanse trappen en dat soort plekken. Mag best luxe zijn. Maarja dan nog heb je keuze uit 1000 hotels. Moeilijk! :x
Hebben jullie nog ideen? Ik las nog iets over al kaarten kopen voor Sint Pieter etc, dat is handig om vast te regelen.
Gaan jullie trouwens te voet, met metro/bus of op een fiets door de stad?

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:31

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 08:34

Ik heb alles gelopen, maar dat wil niet zeggen dat ineens het colloseum en het Vaticaan vlak bij elkaar liggen.... Dat is toch wel een half uur lopen :')
Als je 's ochtends vroeg naar het Vaticaan gaat (ik was er om 8 uur al), ben je helemaal alleen op het plein en kun je gewoon zo doorlopen. De Copola gaat een half uur eerder open dan de St. Pieter zelf.

Keuze van een hotel moet je zelf maken.... :D

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:36

Oke dan laat ik de fietsen zitten. Wij hebben destijds ook heel Barcelona doorgefietst en daar was het prima te doen. Maar dan doen we in Rome gewoon lopend en met OV.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:40

Ik was in December in Rome, en vond het in Barcelona (in mei) een stuk hectischer qua verkeer....

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 11:58

Ik heb mijn reis geboekt. Ga in Augustus naar Rome!!!! *\o/*

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:08

Gaaf! In welke wijk zit je hotel?

connectant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:14

als je koffie staand aan de bar drinkt betaal je ook een stuk minder dan dat je gaat zitten op een terras.
Ik zou wel kijken voor airco in het hotel/hostel want augustus is ongeveer 35 graden.
Verder is overal onder Rome en buiten de grote steden in het noorden alles dicht in de siësta van 13-16uur. Zelfs het zwembad en op campings mag je vaak niet arriveren tussen deze tijden.
Ik ga zelf 4 weken naar Italie deze zomer, in de steden rome en florence in hotels en tussendoor kamperen :)

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 16:28

Ik zit in Hotel Delle Nazioni, om de hoek bij de Trevi Fontein. Ideaal!
Moet me alleen even alles uitzoeken hoe het zit met alle bezichtigen. (kosten, openingstijden, etc.)

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:39

Ziet er leuk uit! Ik heb een voorlopig boeking staan voor de eerste week van oktober in Hotel Quattro Fontane.
Maar moet ook nog alles uitzoeken

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-12 16:41

Iemand tips waar je heel romantisch en goed kan eten?