Waarheen op vakantie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monchou

Waarheen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 23:39

Hoi!

Dit jaar ga ik met mijn zusje op vakantie, we weten alleen nog niet waarheen! Er zijn meerdere opties, aangezien ik wel de auto mag lenen van mijn ouders, maar we eventueel ook met het vliegtuig of de trein kunnen.
Even wat feitjes op een rijtje:

*we hebben (nouja, mijn studenten-zusje heeft :D) een klein budget, tot maximaal €300,- p.p.
*hoeft niet per se een lange vakantie te zijn
*hoeft niet per se luxe, maar geen camping
*niet per sè zon-zee-strand, we houden ervan om dingen te bekijken
*liefst in (de buurt van) een stad of meerdere steden, we willen een beetje cultuursnuiven

Iemand een idee voor een low-budget vakantie waarbij we lekker wat kunnen bekijken en cultuur kunnen snuiven? Vorig jaar zijn we in Parijs geweest (3 dagen incl. reis, hotel & ontbijt voor €200,-), dus daar hoeven we niet meer heen. En Londen is waarschijnlijk overdreven duur (en niet overal toegankelijk) deze zomer.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen/ervaringen hebben met een leuke low-budget vakantie. Alvast bedankt! :D

Groetjes, [***]

Celiien

Re: Waarheen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 23:44

Ik wilde net zeggen Parijs, wij hebben deze zomer voor 300,- 5 dagen incl vliegtuig, hotel, ov-kaarten en ontbijt geboekt :=

Londen is erg gaaf idd, maar deze zomer erg duur. Zou je eens gaan moeten kijken op het reisbureau, die kunnen je daar vast verder mee helpen!

Kopenhagen, Berlijn, Barcelona, Rome, Madrid en Venetië zijn ook erg leuk om te doen (maar de laatste 4 wel erg warm in de zomer)
Kwamen volgnes mij voor Rome 4 dagen voor 280 oid uit := maar we vonden Parijs leuker!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 03:37

Het is net hoe el cheapo je wilt zitten :)
Boedapest is een waanzinnige stad en goed betaalbaar, maar bijv. Polen is nog een eind goedkoper.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:41

Stedentrip naar Praag of Newcastle? :P

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 20:11

Als ik zo op internet kijk zitten we inderdaad al aan een stedentrip vast. Voor de rest is het gewoon allemaal boven het budget.
Ik denk dat we dan Wenen, Londen en Athene het meest interessant vinden :)