Barcelona: wat mag ik niet missen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_spekkie_x

Barcelona: wat mag ik niet missen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 10:29

Ik ga binnenkort op citytrip naar Barcelona met mijn familie. Nu ben ik daar zelf helemaal niet bekend en ik weet ook niet zo goed wat de do's en don'ts zijn. Dus aan jullie de vraag: wat mag je absoluut niet missen als je in Barcelona bent? Denk aan museums, kathedralen, parken, toeristische bezienswaardigheden, restaurants etc. Zijn er ook dingen die je beter kan laten?

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 10:47

Oehhh, in Barcelona raak je nóóit uitgekeken!
Ga vooral naar alle toeristische attractisch. Ze zijn prachtig. Dus: Parc Güell, Sagrada Familia, casa Batllo, Palau de la musica catalana, gran teatro Liceu, Gothische wijk, la Rambla, echt te veel om op te noemen hoor. Dali museum. Ehhh, de hele Rambla af wandelen van plaza catalunya tot aan de kust is leuk. Dan kom je uit bij een brug en daar over is een commercieel centrum met winkels en restaurantjes waar je dus met prachtig uitzicht aan zee kunt eten. Wel toeristisch maar voor één keer is dat leuk.
Ik raad je áf om precies ergens precies aan de Rambla te eten of drinken. Te duur en niet al te beste kwaliteit. Ga liever in een wat meer afgelegen straatje eten. Ik raad je juist wel aan om restaurant les quinze nits op te zoeken. Plaza real geloof ik. Er staat altijd een rij voor. Die duurt echt niet al te lang en het eten daar is heerlijk. Hoe oud zijn jullie, mogen jullie s avonds ook gaan stappen? Dat is supertof in Barcelona maar blijf bij elkaar en pas wel op want ik vind dat er s nachts nogal wat gespuis rond loopt. Dat is overal natuurlijk, maar vond het in Barcelona echt iets opvallender dan bijvoorbeeld Madrid, Granada, Almeria, Vigo etc etc noem maar op waar ik allemaal geweest ben in Spanje.
Als je echt een aantal dagen gaat en je hebt de tijd, ga dan wél met de bus turistic. Een speciale toeristenbus waarin je eigenlijk niet gezien wil worden. En toch vond ik het wel fijn want je kaart is 3 dagen geldig, de bus stopt bij alle bezienswaardigheden en je kan in en uitstappen wanneer en hoe vaak je maar wil. Was voor mij het geld dubbel en dwars waard. Heel veel plezier in deze prachtige stad!!

Lienek

Re: Barcelona: wat mag ik niet missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 11:12

Camp Nou! Dat zou voor mij al de enige reden zijn om Barcelona te bezoeken, lijkt me zo'n fantastische ervaring!

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 00:08

Ja pik vooral een wedstrijd van FC Barcelona mee!! Dat mag je écht niet missen! Zelfs als je geen voetbalfanaat bent, is dit een genot om mee te maken! Zó geweldig! Al ben ik een beetje bevooroordeeld als Die-Hard fan :D

Daarnaast natuurlijk alle "highlights":
Park Guell, er zijn heel veel parken in Barcelona, maar deze is toch wel erg speciaal!
La Rambla, de markt op de Rambla, ben even de naam kwijt!
Picasso Museum,
Eventueel de dierentuin of het aquarium, al ben ik daar zelf niet geweest,
Kasteel Montjuic, De liften daar op de berg, Olympisch Stadion, Magische Fontein,
Huizen van Gaudi,
Barri Gotic de oude wijk van Barcelona, erg mooi! Staat ook een mooie kathedraal.
Olympisch dorp,
De stranden,
En vergeet ik gewoon bijna Sagrada Familia!

En neem ook vooral de onbekende delen. Barcelona is zó mooi! En met de bus Turistic kom je ook langs vrijwel alle grote dingen!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 00:26

Er zijn al meer topics geweest over Barcelona, gebruik de zoekfunctie eens? \
En hoeveel dagen willen jullie erheen?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 06:42

Cassidy schreef:
Er zijn al meer topics geweest over Barcelona, gebruik de zoekfunctie eens? \
En hoeveel dagen willen jullie erheen?

Ik kon geen recent topic vinden over de dingen die je moet zien :)
Wij gaan vier dagen (twee hele en twee halve dagen vanwege het vliegen).

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 18:37

Les quinze nuits op Placa Reial is een aanrader, met name de paella :9 Ik zou vroeg heen gaan, aangezien er anders een rij van soms wel 50 mensen staat!
In Gotic heb je een geweldige tea room: Caj Chai.
Parc montjuic en jardin botanico zijn mooie plekjes!
Centre comercial "las arenas" vond ik indrukwekkend.
Parc Guell vond ik helemaal geweldig!
La Sagrada Familia vond ik een tegenvaller, met name de niet oorspronkelijke bouwdelen.
Mercat de la boqueria is erg leuk om door te struinen.
Misschien is Camp Nou leuk?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 19:14

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 13:09

Idd, staan ook wel alle plekken in. Google: Must see Barcelona en je vindt genoeg haha.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 07:01

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 07:13

Ik vond het erg gezellig om gewoon een tapasbar binnen te lopen, aan de bar gaan zitten en lekker eten :D Dat miste ik nog in dit topic :) Heel veel plezier!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 07:18

Daphnm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 15:49

pas heel goed op je tas als je op een terasje iets gaat drinken. zet hem niet op de grond. die van mn moeder werd bijna meegenomen! echt het stikt er van de tasjesdieven!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 15:33

Je hebt daar ook zo'n tourbus, die brengt je naar alle plekken in Barcelona die je echt eens moet zien!
Gaudi Park, Sagrada Familia etc.