Stage in Curacao! Wie o wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rachel_x

Stage in Curacao! Wie o wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 14:40

Hoi bokt!

Ik heb eventjes een aantal vraagjes. Ik ben namelijk van plan om in september voor 4 maanden stage te gaan lopen in Curacao.
Heb al het één en ander uitgezocht, maar wat zou het toch handig zijn als bokkers mij meer kunnen vertellen :D

Zoals ik al zei, vanaf september 4 maanden stage in Curacao.
Ik heb een stage op het oog, namelijk in een wooncentrum voor kinderen met autisme. Daarbij zit een manege voor paardentherapie. Dit is zeer waarschijnlijk een stage met onregelmatige/late tijden.
Het wooncentrum ligt tussen Julianadorp en Wanapa (voor de kenners).

Ik ga (waarschijnlijk) met 2 klasgenootjes. Die gaan ergens anders een stage volgen.

We hebben studentenkamers gevonden in Punda. Mijn stage ligt hier zo'n 9 km vandaan.

Nu mijn vraag; Hoe kan ik (eventueel op onregelmatige werktijden) naar mijn stage komen?!
Ik heb gelezen dat het gebruikelijk is om een auto te huren. Dit kunnen we met zn 3en doen, maar dan kunnen we nog niet allemaal op onze stage komen :P 2 auto's huren wordt te duur.

Ik heb het 1 en ander gelezen over busjes, maar dat die zeeeeer onregelmatig rijden... Fietsen is hier ook geen doen..
Ik hoop op deze manier mensen te benaderen uit curacao. Hoe komen jullie naar je werk zonder auto?

guccio

Re: Stage in Curacao! Wie o wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 14:43

Ik zou sparen om daar een goedkoop autotje te kopen en aan het einde van je stage weer te verkopen. Denk dat je dan goedkoper uit bent dan dmv huren.

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 14:45

Ik zou wel even heel goed nakijken of de stage wel goed is.
Ik ken namelijk meerdere mensen waarvan het op internet allemaal zo leuk leek maar in werkelijkheid zwaar tegenviel.
Mijn eigen ervaring op Curacao is eigen auto huren, het kost misschien wat meer maar ik zou echt een eigen auto huren of kopen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 14:46

LZP -> BEU

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 15:56

Kimberly, mijn stage begeleider is er geweest, dus dat zit wel goed! :)

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 16:05

Mijn zusje is er net geweest. Fietsen is er levensgevaarlijk :P Busjes rijden idd zéér onregelmatig. Het huren van een auto is wel echt aan te raden hoor! Ik weet niet of je op Curaçao een contactpersoon hebt, zij kunnen je vaak ook wel helpen. Er schijnen ook soort van studentenauto's te zijn die van student op student gaan zegmaar.

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:13

Zonder auto kom je op Curaçao niet ver. Ik zou dus de raad van Guccio opvolgen en een autootje kopen dat je na je stage weer terug kan verkopen. Zo hebben vrienden van mij het ook gedaan.