Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JuliaaahX

Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 20:11

- Ik heb gezocht of er nog lopende topics waren, maar kon alleen maar topics uit 2011 vinden, maar als er een recentere is mag deze gesloten worden :)

In de februarivakantie (20 t/m 27) ga ik een aantal dagen naar Parijs! Dat is dan aan het einde van die vakantie. Het hotel is geboekt, (Hotel Grandes Ecoles), waar mijn ouders al een keer zijn geweest. Nu ben ik op zoek naar leuke tips in Parijs, restaurants, café's, (sieraden)winkels, places-to-be, enz! Iig op mijn lijstje staan Abercrombie, de Eiffeltoren en verschillende musea. Ook hou ik erg van fotograferen, dus mooie fotogenieke plaatsen zijn ook welkom!

Dus, ervaren Parijs-kenners, laat je horen! :D

susupluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:11

wij gaan 18t/m21 februari naar parijs, morgen dus! *\o/* ik ben er zelf nog nooit geweest maar mijn vader wilde een keer echt iets met mij alleen doen. wij zitten in hotel median paris congres. vandaag hebben we van die stadsboekjes gekocht. wij hebben aangekruist dat we naar dit lijstje gaan: (als we dat halen tenminste :') )
-in twijfel rue mouffetard en catacombus
-de notre-dame
-terrasjes: le bar du marche (dit lijkt ons leuk omdat de obers daar als straatschoffies rondlopen in blauwe overall en met een baret volgens de uitleg), le flore en l'ile
-de eiffeltoren natuurlijk ;)
-het louvre
-een show van het lido
-le centre pompidou
-misschien: place des vosges
-place du terte
-galerie vivienne
-la vilette
-misschien le champs-elysees

sorry voor dat ik geen streepjes en hoofdletters heb gebruikt, heb ik even geen tijd voor, maar hoop dat je er wat aan hebt! :j

JuliaaahX

Re: Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 20:16

Dankjewel, ik ga er zeker een paar opschrijven! Veel plezier nog :)

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:10

Ik woon op het moment in Parijs en ik raad je het montmartre en het daarbij horende sacre coeur echt aan!
Vind het een van de mooiste plekken hier. Het prachtige uitzicht over Parijs en de gezelligheid. Het is even klimmen (je kan ook met een treintje omhoog) maar wel de moeite waard. Aan de voet ligt trouwens het moulen rouge dus die kan je dan ook meteen zien. Die is trouwens wel wat minder bijzonder ;)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:12

Toevallig vertrek ik vrijdag naar Parijs en ben daar tot dinsdag vanwege een congres.
Ik ben er nog nooit geweest. Het congres programma laat wel wat ruimte om te stad te zien, dus moet eens even gaan zitten om een beetje uit te denken wat ik proecies wil doen in de beetjes tijd die er zijn.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:02

Inderdaad montmartre! En dat grote park. En de abercrombie natuurlijk, is naast de kleren ook een complete bezienswaardigheid. :=

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 21:11

Montmartre staat zeker op m'n lijstje nu! Abercrombie is inderdaad een bezienswaardigheid ja :)

Paix, ik ben jaloers! Hoe is dat, wonen in Parijs?
Nickeltje, veel plezier alvast! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:31

paix schreef:
Ik woon op het moment in Parijs en ik raad je het montmartre en het daarbij horende sacre coeur echt aan!
Vind het een van de mooiste plekken hier. Het prachtige uitzicht over Parijs en de gezelligheid. Het is even klimmen (je kan ook met een treintje omhoog) maar wel de moeite waard. Aan de voet ligt trouwens het moulen rouge dus die kan je dan ook meteen zien. Die is trouwens wel wat minder bijzonder ;)

Maar vanaf daar kun je wel een mooie route omhoog lopen. Vanaf de Moulin Rouge heb ik een stukje Rue Lepic gevolgd en dat is best leuk. Vanaf daar ben ik omhoog gelopen en dan kom je wat mooie doorkijkjes tegen onderweg.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 14:30

Klopt die heb ik ook omhoog geklommen! Stopt de metro ook. vond het soms wel erg omhoog lopen met mijn rook conditie

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 16:10

Ik vind het musée d'orsay het mooiste in Parijs! En verder is een rondvaart over de Seine ook prachtig!