vakantie barcelona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vronytopper

vakantie barcelona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 09:24

Hoi,

Mijn vriend en ik willen graag op vakantie naar Barcelona.
We willen er heen vliegen een auto huren en dan maar zien waar we overnachten, en belanden..

Maar nu is mijn vraag hebben jullie wta tips??
qua hotels/overnachtingen?! die niet mega duur zijn?!

Groetjes

Tellie

Re: vakantie barcelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 09:30

In Barcelona zelf zou ik geen auto huren, daar is alles prima met de metro te doen. :j

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:00

Inderdaad: Barcelona heeft een erg goed metrosysteem. Qua hotels: Misschien ook eens bij hostels kijken, weet niet hoe luxe jullie willen? Ik heb daar in hipkarma hostel gezeten. Was erg netjes daar, punt is wel dat je de kamer deelt met anderen.

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:22

Be Hostels is een hostel keten in Barcelona met schone kamers, niet duur en in het centrum :)

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 21:49

bedankt,

het is de bedoeling dat we een autohuren en dan net buiten barcelona wat gaan zoeken!
en dan van daaruit per dag gaan bekijken wat we gaan doen.. strand of dagje naar centrum..

of rondrijden!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 01:53

Zelfs als je buiten Barcelona zit dan kan je nog prima de metro pakken (of hoe het ook heet). Ik zat toen een half uur buiten Barcelona. Maar goed, als je inderdaad meer vrijheid wil, dan moet je voor een auto gaan.

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 18:05

We hebben inmiddels een vlucht geboekt, we gaan 11 juni heen, en dan 9 dagen!

We hebben de eerste 2 nachten een hotel in barcelona geboekt, en gaan vandaaruit verder bekijken wat we gaan doen, desnoods huren we dan daar nog een auto..

heeft er iemand ervaring met auto huur daar? moet je het van te voren regelen, of kan je ook per dag gaan huren??

En

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 18:06

heeft iemand nog tips, qua eten? hotels, campings met ingerichte hutten/tenten etc??

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 18:24

Auto huren zou ik van te voren regelen, zodat je hem meteen op kunt halen op het vliegveld!
Les quinze nuits op Placa Reial is een aanrader, met name de paella :9 Ik zou vroeg heen gaan, aangezien er anders een rij van soms wel 50 mensen staat!
In Gotic heb je een geweldige tea room: Caj Chai.
Parc montjuic en jardin botanico zijn mooie plekjes!
Centre comercial "las arenas" vond ik indrukwekkend.
Parc Guell vond ik helemaal geweldig!
La Sagrada Familia vond ik een tegenvaller, met name de niet oorspronkelijke bouwdelen.
Mercat de la boqueria is erg leuk om door te struinen.
Misschien is Camp Nou leuk voor je vriend?

Ik heb trouwens alles lopend gedaan.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 18:29

Barcelona is prima te doen op de fiets! Wij hebben toen fietsen gehuurd en toen vanalles gedaan. Met de auto is veel te druk, dan beter met fiets of metro. OV is daar heel goed geregeld. Verder zaten wij in een appartement midden in de stad, was heerlijk! Verder zijn er veel lekkere restaurants, let wel op de prijs. Je kan lekker uit eten voor een schijntje

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 19:52

haha!! ja wij lazen al het 1 en ander over het eten, zonder prijs op menu betaal je een vermogen!

Ja wij willen in Barcelona zelf geen auto huren, maar pas 2 dagen later na aankomst, zodat we dan de omgeving om barcelona kunnen bekijken.. wij gaan bij aankomst met metro/bus naar ons hotel en denk dat we dan de dagen per fiets/metro barcelona gaan bekijken!

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 19:52

@ mootje hoelang zijn jullie op vakantie geweest in barcelona, is het wat een mooi strand bij barcelona?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 20:02

4 dagen :) Het strand is leuk! Ik was er in mei en je kon toen al op het strand liggen. Er zijn meerdere leuke strandtenten. Een kan Sangria moet je zeker proberen :j

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 22:13

dankjewel!!

wij gaan 11 juni tot 20 juni erheen!!
Nu al zin in, alleen nog nooit gevlogen, dus wat spannend, maar komt wel goed!!!