Hotel in Dublin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mbkaatje

Hotel in Dublin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 15:32

De planning is om eind mei weer een weekje naar Ierland te gaan. Mijn wederhelft komt uit Dublin, een kilometer of 5 uit het centrum van Dublin.

Nu gaan mijn ouders waarschijnlijk eindelijk eens een keertje mee, wat ik heel leuk vind. Nu ben ik van plan om toch een paar dagen in het centrum van Dublin te blijven. Dat is een veel beter uitgangspunt om de stad te bekijken en eventueel een excursie buiten de stad te doen.

Daarvoor ben ik volop aan het kijken naar een leuk hotel in het centrum van Dublin, liefst in de buurt van O'Connelstreet.

Wie kan mij een leuk hotel aanbevelen? Mijn ouders zijn 79 en 78, een beetje comfort is wel gewenst.

manic

Re: Hotel in Dublin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:04

The Gresham. Pal op o'Connel Street, Airlink bus stopt er recht voor.

Het is alleen niet echt heel goedkoop, maar wel verzorgd en luxe.

Jury's Parnell Street is ook een optie, maar dan kom je al aardig in een buurt die niet echt heel erg goed bekend staat.

Ik zou zelf liever ten zuiden van de rivier overnachten...

Ik vind zelf The Clarence hotel heel relaxed, maar dat kan rumoerig zijn en ook vrij prijzig. Iets goedkoper is het Central Hotel, die heeft een geweldige resident bar, maar kan ook rumoerig zijn.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 10:25

Dankje!
Jury's Parnell street had ik inderdaad ook al bekeken. Ten zuiden van de rivier is wel gezelliger, in de Temple Bar area moet je het dan wel treffen met de kamer.

Het Clarence zat ik ook aan te denken, maar ik kwam er steeds negatievere recensies over tegen. Wanneer ben jij er voor het laatst geweest?

Het Gresham zal ik nog even bekijken. Misschien is dat wat te prijzig, maar ik duik er nog even in. Ligt wel mooi centraal.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:16

Tegenover Jury's Parnelstreet, zit Kingfisher Townhouse. Erg gezellig appartement en niet duur. Je steekt een straatje over en je bent in de winkelstraat. Een minuutje lopen van Kingfisher zit een pub met heerlijk eten.
Bij the Clarence komen vaak wat meer zakelijke mensen.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:00

Jaartje terug ofzo. Het is inmiddels wat verouderd, dus het mist wat van de technische snufjes die je van een modern hotel verwacht... Het doet wat Spartaans/klassiek aan. Maar het personeel is super vriendelijk en ik persoonlijk hou wel van dat klassiek luxe. Dik tapijt op de vloer, velours gordijnen en een super bed ;)

Net ten noorden van de Liffey zag ik laatst een heel nieuw, heel modern hotel, maar ik weet niet meer hoe dat heet en in Smithfield zit ook een redelijk nieuw modern hotel, volgens mij een Radisson ofzo, met de Luas is het dan 2 of 3 haltes naar o Connel.

Tegenwoordig is me de Luas ook alles veel makkelijker te bereizen, dus je kan bijvoorbeeld ook aan het Hilton denken als je meer traditioneel wil.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 13:26

Bedankt! Ik ga ermee aan de gang.
Kingfisher Townhouse ga ik ook even checken.
Goeie tip, een paar haltes met de Luas is natuurlijk goed te doen. Ik zal even kijken waar deze precies langs gaat.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 14:06

Het heeft even geduurd, maar ik heb een hotel geboekt. Het is http://www.fleethoteltemplebar.com/location.htm geworden. Dit hotel is net gerenoveerd en ik vond een leuke deal voor 3 dagen inclusief ontbijt. Ik heb veel hotels gezien waarvan de prijs nog wel aardig leek, maar dan kwam er nog eens ontbijt bij.

De plek is toch meer richting bij de Temple Bar area. Mijn ouders zijn wel ouder, maar gelukkig nog niet echt heel erg slecht ter been. Dus dit ligt toch wel mooi centraal. En we verblijven er niet in het weekend, dus hopelijk valt de geluidsoverlast mee. Voor de zekerheid neem ik wel oordopjes mee.

Ik heb naar Kingfisher Townhouse gekeken, maar vond het niet iets voor ons. Het Clarence had ik ook leuk gevonden, maar vond het ten opzichte van andere hotels toch best prijzig. Dus die is het ook niet geworden.

Duurt nog eventjes, maar ik heb er al wel zin in. Ik ben wel veel in Dublin geweest, maar heb er nooit overnacht, tenminste niet in het centrum.