3 maanden naar Florida!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gowlan

3 maanden naar Florida!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 14:41

Hoi bokkers!

Ik wil het toch even van mij afschrijven en wat vragen stellen..
Heb de keuze gemaakt na een aanbod om 3 maanden naar Florida te gaan en te werken in een 'working student position' op Knollfarm!
Ik weet toevallig dat deze ook gevestigd zit in New York (http://www.knollfarm.com) en ik zelf ga naar Florida (http://www.knolldressage.com).

Kan er uiteraard meer over vertellen maar vroeg mij af wie hier nog meer geweest is?
Ik heb van de manager gehoord dat er eigenlijk maar weinig Nederlandse meiden zijn geweest naar de locatie in Florida, ondanks dat het daar gemiddeld wel beter weer is dan op de andere locatie..

Ik vertrek de 29e deze maand al en heb er echt onwijs veel zin in..
Ik denk en weet dat het hard werken word, maar ik doe het echt voor de ervaring en omdat ik gewoon lekker van thuis weg wil zijn! :j

En verder: Hoe kan ik mijn koffer het beste vullen? :') Ik weet wat ik mee moet nemen, maar mijn probleem is dat ik vaak te veel meeneem. _O-

En natuurlijk: Wie gaan er nog meer naar Florida? Of wie zijn er geweest? En wat moet ik écht een keer opzoeken op een vrije dag?

Liefs, Patricia

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 16:41

Hee Patries!

Wat een ongelovelijk gaaf plan zeg! Eerst zou je toch naar Californië gaan?
Heel veel plezier, maar dat zal vast wel lukken hea :D

Je koffer vullen, wat ik altijd deed als ik naar Amerika ging was oude kleren meenemen en die daar 1x aantrekken en dan weggooien (scheelt ook in de was :D en je kan op de terugweg meer meenemen! )
Verder tja, alles is te koop!

Ik ben nog nooit in Florida geweest dus daar kan ik je verder niet aan helpen :)
Maar in elk geval heeeeeel veel plezier toegewenst!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 17:19

Florida is héét en vochtig - ik was er einde januari en toen was het 30°. Dus neem geen winterjassen mee, want dat is alleen maar verspilling van (heel veel) plaats in je koffer. Neem veel shortjes, tshirts, cardigans etc mee. Regenjas kan ook handig zijn. Neem geen shampoo, douchegel oid mee, want dat zijn dingen die erg veel wegen en die je in Florida makkelijk kan vinden, waarschijnlijk ook nog eens veel goedkoper.

En het probleem van teveel meenemen had ik vroeger op, maar mijn perceptie van "ik kan niet leven met zo weinig kledij" is aardig veranderd toen ik voor 4 maanden naar Canada ging en daarna nog meer dan een maand door Amerika heb gereisd. Met 1 paar sneakers, 1 paar slippers, 1 paar nette schoenen, 2 jeansbroeken, enkele cardigans/sweaters en een stuk of 15 shirtjes kan je prima leven. Het lijkt weinig, maar meer heb je echt niet nodig.

Gowlan

Re: 3 maanden naar Florida!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 20:22

@Suus: Dankjewel! Zei idd eerst Californië maar heb nogal negatieve dingen gelezen en dit werd mij aangeboden, en na een telefoongesprek met beiden handen dus aangenomen. :j

@ Yasmine: Hartstikke bedankt! Zag dat het nu tussen de 18-23 graden is, maar zal die vrouw daar ook nog eens mailen..
En ik heb het in het vliegtuig altijd heel koud, dus zal ik dan een (nieuwe) paardenjas aantrekken tijdens de vluchten? (heb ik toch een jas voor áls het minder goed weer is/ik weer terug ga naar NL.. of alleen een fleecedeken en een vest?)
Ben verder ook een enorme koukleun, en omdat we half 7 's morgens beginnen wil ik vragen hoe dan het weer meestal is?

Ben best wel zenuwachtig al.. hoop dat alles goed gaat (overstappen met vluchten) en kijk er heel erg naar uit!

Liefs. :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 20:46

Sowieso de zwaarste/meest plaats innemende dingen aandoen tijdens je vlucht :j Ik had op het vliegtuig altijd mijn sneeuwlaarzen, dikke sweatshirt en winterjas aan :D Jas deed ik in het vliegtuig zelf niet aan, maar dat was wel omdat ik tijdens de vlucht altijd een topje, shirt met lange mouwen en dikke trui aan heb. Maar die kan dan mooi in het compartiment voor handbagage :)

En ik herken je zenuwachtigheid, dat had ik ook toen ik einde augustus voor 5 maanden naar Canada vertrok. Het is natuurlijk erg spannend om voor zo lang zo ver van huis te zijn! Maar je zal daar vast heel goed terecht komen en die 3 maanden zullen zo voorbij vliegen dat je niet eens de tijd hebt om mensen te missen. Lekker genieten en de nieuwe cultuur (en vooral natuur) ontdekken! :)

Nog een tip: houd een blog bij! Dat deed ik ook (zie onderschrift) en was voor mijn vrienden en familie heel leuk om telkens te lezen wat ik meemaakte. Want als je het telkens moet vertellen via email/skype val je in herhaling, haha. En achteraf is het dubbel zo leuk om na te lezen wat je daar allemaal hebt beleefd en wat je op dat moment allemaal dacht.

Veel succes! *\o/*

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 23:18

Dankjewel alweer!
Ik krijg nog een lijstje met spullen die ik wel nog zelf mee moet nemen omdat ze het zelf niet hebben liggen en gewoon wat handig is voor mezelf naast de 'normale spullen'..
Ik krijg de 'bijzondere dingen' ook vergoed eventueel.. (bv. beddengoed) maar heb bijv. zat beddengoed die ik ook eventueel kan achterlaten daar dus moet ff kijken hoe ik daar over uit kom. :)

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:24

Gaaf patries! heeel veel plezier!!