New York

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veseosunce

New York

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 12:30

Hallo lieve Bokkers!

Ik heb veel centjes gespaard en dit jaar staat er een tripje New York op het programma.

Do's en Dont's? :D Hotels dingen om daar te doen?

VERTEL het me!

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 14:03

Hoelang ga je naar New York?

Heb er dit jaar oud en nieuw gevierd. Wij zaten in het City Club hotel, zeer net hotel en een blok van Times Square verwijderd.
Wij zijn geweest naar 't vrijheidsbeeld, je kan daar flink betalen voor een boot die er langs vaart of je neemt de gratis ferry die er ook redelijk bij in de buurt komt.
Empire state building, Top of the Rock, Central park, Soho, winkelen op de fifth avenue en verder vooral je ogen uitkijken. Oja, en lekker Starbucks op elke hoek van de straat :9
Reizen met de metro kost geen drol al moesten we uiteraard wel een keer met een taxi om dat in ieder geval gedaan te hebben :P
We zijn er van woensdag tot zondag geweest en dat was genoeg om de "bekende" attracties mee te maken. Zou best nog een keer willen gaan om wat meer de onbekende wijken in te gaan.

Veseosunce

Re: New York

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 14:49

Ik ga 8 of 9 dagen dus wel een tijdje wil eigenlijk met oud en nieuw naar NY en daarna daar een paar dagen blijven. :)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 14:57

[BEU] USA 2012 hier en vorig topic staan alvast super leuke ervaringen en tips in! Voor mij was dat topic lezen al een deel voorpret!

Klinkt als een super leuke reis die je gaat maken, oud en nieuw in ny droomt iedereen wel van

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 14:59

Tip voor oud en nieuw, bestel alvast kaarten voor een feest van te voren (volgens mij newyearseve.com) hoef je niet buiten in de kou te wachten maar kan je ergens drinken en eten en om 12 uur naar buiten lopen

Desolate

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:44

Ik weet nog een redelijk goed en vooral goedkoop hostel. :) Ik kan het adres en de site opzoeken als je wilt, stuur dan maar een PB. :)

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:23

Zo'n sighseeing bus kaart is heel leuk en handig, je ziet gelijk de hele stad en kan op heel veel locaties bij toeristische dingen uitstappen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 20:24

Een bus is leuk maar ga verder alsjeblieft gewoon LOPEN!
Probeer zo weinig mogelijk gebruik te maken van de metro. Je ziet dan heel weinig van de stad en dat is echt zonde. Probeer de bezienswaardigheden per dag een beetje in dezelfde wijk te plannen, dan kun je alles te voet doen.

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:44

Pak gerust een hotel wat wat verder weg ligt! een metro station ligt vaak niet ver weg en daar bereik je ieder plekje mee! tja verder heb ik geen echte tips, wel dat je gewoon eens een dag ergens in new york uit de metro moet stappen en dan gewoon doelloos ergens heen lopen! dan zie je nog eens wat en kom je de leukste winkeltjes tegen <3

ooow nu wil ik ook weer terug naar de states! ;(

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 00:39

Was sowieso wel van plan hotel midden in NY te pakken.. Ga ik een keer doe ik het ook goed. :) Lopen ben ik helemaal fan van dus dat komt ook goed.

Wqt voor excursies en uitstapjes hebben jullie gedaan? :)

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 00:59

ik zou het zonde van het geld vinden om midden in manhattan een zeer prijzig hotel te verblijven! ik heb toen ik daar was heel wat leuke zaakjes gespot waar je heerlijk vers en goedkoop kunt eten! maar ieder zijn ding natuurlijk :) ik heb niet echt excursies gedaan, ben wel met de boot naar het vrijheidsbeeld gegaan (niet de ferry) maar het is zonde als je erop wil: veel geld kwijt en een idioot lange wachtrij!!! verder ben ik ground zero gaan bezoeken en op zoek gegaan naar de bekende winkels :D wat ik wel gehoord heb is dat het 9/11 museum een aanrader moet zijn!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 10:18

Ik zou ook gewoon een hotel in Midtown Manhattan kiezen, veel praktischer.

Wij hebben het volgende gedaan:
* Empire State Building 'beklimmen'
* Naar de top van Rockefeller Center
* Fietsen door Central Park
* Ground Zero bezoeken
* Door Wall Street lopen
* Wandelen over de Brooklyn Bridge
* Met de ferry naar Statue of Liberty
* Winkelen op 5th Avenue (vaak :D)
* 's Avonds mensen kijken op Times Square
* Musical gezien op Broadway
* Door Little Italy, Chinatown en Soho lopen
* The Intrepid bezoeken

We hebben hier 5,5 dag de tijd voor genomen. Dat was ruim voldoende. Plan alles een beetje bij elkaar in de buurt, dat scheelt een hoop wandelen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 10:25

ik was ook met de boot naar staten island gegaan en daar naar een dierenpark geweest. Het is heel apart te zien hoe je zo van t drukke new york naar een gewone wijk in amerika gaat. Je komt met die boot ook langs het eiland van Liberty. Verder vond ik central park heel leuk, zo typisch amerikaans je herkent de sets van films en ziet de mensen baseball spelen en body worlds heb ik in nederland nooit bezichtigd, vond ik daar wel heel interessant.
verder kan je ook prachtige tuinen bezichtigen http://www.nybg.org/

en misschien heb je hier nog iets aan http://reizen-en-recreatie.infonu.nl/bezienswaardigheden/41219-onbekendere-maar-leuke-bezienswaardigheden-in-new-york.html

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 14:04

owja dat heb ik ook nog gedaan! enne een aanrader op times square is de M&M winkel! echt geweldig <3
op 5th avenue zit geloof ik ook nog een disney winkel wat ook zeer de moeite waard is!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 15:33

De Disney Store zit ook op Times Square.
Die is ook zeker de moeite waard om even van binnen te bekijken!

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:01

ow ja dat kan ook :') heb zoveel winkels gezien en het is toch alweer bijna 3 jaar geleden!