Vorig jaar heb ik mijn havo-diploma gehaald. Dit ging echter niet echt vlekkeloos door oa faalangs en weinig zelfvertrouwen. Ik besloot mede daardoor om dit jaar een tussenjaar te nemen. Het eerste halfjaar heb ik in de ouderen thuiszorg gewerk waar ik veel geleerd heb. Al jaren wilde ik ooit naar Afrika om daar 'mensen te helpen'. Het was altijde een erg vaag idealistisch beeld, eerder een verre droom. Maar dit jaar besloot ik dat het mijn jaar zou worden en dat ik nu echt zo gaan doen wat ik altijd al had willen doen. Nooit gedacht dat ik dit zou aandurven.. Maar het staat nu vast: 4 maart ga ik voor 5 weken in mijn eentje naar Ghana!!

Ik ben al druk bezig met de voorbereidingen en heb al veel kunnen afkruisen. Nu moet ik alleen nog mijn visum aanvragen, 1 vaccinatie halen en wat spulletjes kopen. Verder ben ik geld aan het inzamelen voor het weeshuis waar ik ga werken. Meer hierover te vinden is op www.rozemarijnvoorghana.tk. In deze weeshuizen hebben ze vaak weinig tot geen geld voor spelletjes, kleding en zelfs niet voor luiers! Daardoor is het niet ongebruikelijk dat kinderen heel de dag in vieze kleding lopen en kruipen en soms ook zo weer in bed gelegd worden aan het eind van de dag.
Stiekem ben ik wel een beetje trots op mezelf dat ik deze stap heb durven zetten, ik heb er dan ook heel veel zin in!!

Zijn er meer mensen die naar Ghana zijn geweest, vragen hebben, een donatie willen doen of gewoon willen reageren, graag!