meer mensen die zonder kids op vakantie gaan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ship

meer mensen die zonder kids op vakantie gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 00:42

jaja ik ga eindelijk voor het eerst in mijn leven echt op vakantie..

ik ben zelf nu 29 en ben alleen staande moeder en ga 10 dagen naar kreta samen met nog 2 anderen (susje en haar vriend) nou ik moet zeggen leef er al helemaal naar toe we gaan 6 augustus tot 15 augustus..

maar mijn dochter van 4 blijft bij opa en oma op de camping vind het wel spannend om zonder haar weg te gaan maar om heel eerlijk te zijn ben ik er ook wel even aan toe een moment voor mij zelf.. (voel mij nu net een slechte moeder) maar zal vast niet de eenigste zijn die die wel eens af en toe doet..

dit is gewoon mijn droom heerlijk vakantie lekker los gaan zonder ergens bij na te denken..

wie heeft dit wel eens gedaan?

bibi13

Re: meer mensen die zonder kids op vakantie gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 01:01

Ik niet, maar ben dan ook nog geen moeder etc. Maar ik zou zeggen: Geniet ervan!
Je dochter geniet vast ook lekker op de camping bij opa&oma. Veel plezier!

ship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 01:05

ow ja die geniet vast (woon thuis bij opa en oma) kind is wijs met ze dus dat zal vast goed komen denk dat ik haar meer mis als zij mij hihi

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 01:06

Zolang jij zorgt dat je dochter een fijne en leuke tijd heeft, veilig is en goed verzorgd wordt: PRIMA!!!
Je bent buiten moeder, ook nog steeds jezelf he :j

ship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 01:16

ja dochter is in goede handen anders had ik het ook niet gedaan.. opa en oma voeden haar deels op zoals ik al zij ik woon thuis en heb eindelijk een geld dat ik weg kan en het was niet eens mijn iedee mijn ouders zijden van joh ga eens mee leuk voor je om dat eens mee te maken..

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 01:48

ik kan me het best voorstellen dat je er even tussen uit moet.
ik voed me zoontje samen met me man op en dat is soms ook zwaar (je hebt toch bepaalde verantwoordelijkheden) en jij moet het nog alleen doen.

lekker van genieten voor je het weet is het weer voorbij en je kan altijd bellen.

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 01:52

Wij proberen ieder jaar een klein weekje samen zonder kinderen weg te gaan. Dan gaan de kinderen naar opa en oma of ze blijven bij de buren waar we heel erg goed mee omgaan.
Heerlijk hoor, geniet ervan.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 01:54

Wij hebben een zoontje van 7 jaar.
En gaan dit jaar voor het eerst 4 dagen weg zonder hem, maak me er nu al druk om en we gaan pas
over 3 maanden :o

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 09:12

Mijn man en ik hebben er altijd voor gezorgd dat we een week per jaar zonder kinderen op vakantie gingen.
Héérlijk!
Tuurlijk waren er dagen dat we de kinderen misten, maar ze waren altijd bij iemand waar ze dol op waren (opa/oma's, oom/tante) en waarvan we wisten dat ze het daar hardstikke naar hun zin hadden.
2 Jaar geleden hebben we voor het eerst 3 weken een verre reis zonder de kinderen (toen bijna 20 en bijna 16) gemaakt en daar heb ik ze meer gemist dan in al die jaren dat we een weekje weg waren en ze nog klein waren :+ . Maar goed, dat kan ook daar aan liggen dat we het jaar daarvoor daar met z'n vieren waren en een super leuke vakantie hadden ;) .
Lekker gaan dus en maximaal genieten, dan kan je er daarna weer volop tegenaan :) !

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 09:15

Toen de jongste 7 maanden was zijn wij weg gegeaan, de mensen van het reisgezelschap zeiden dat ze dat niet konden. Ze zouden hun kinderen te veel missen.Ook zijn we keer op wintersport geweest samen, bleek bij thuiskomst dat onze oudste erg ziek geweest was.Die wilde echt een tijd niet meer bij oma slapen.

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 09:19

ik ben vorige maand alleen met mijn oudste dochter weg gegaan en de kleintjes hebben toen een weekje bij oma gelogeerd.
(ben ook alleenstaande moeder en heb een dochter van 14 en een tweeling van 3).
ik kreeg een aanbieding om weekje centerparcs te gaan.

tja,.met die twee kleintjes leek me dat toch wel lastig,.. z ekunnen nog niet zwemmen en ik zou dan handen tekort zijn gekomen+ de oudste had zich de hele tijd alleen moeten vermaken omdat ik het te druk had met haar zusjes
Feit is ook dat met de oudste je meer kan doen(omdat de kleintjes toch op tijd in hun bedje moeten)

het was voor het eerst dat ik het zo heb gedaan en moet eerlijk zeggen dat het ons allemaal heel goed is bevallen.
de kleintjes hadden de grootste lol bij oma,. de oudste vond het fijn om een keer weer mama voor zichzelf te hebben en ik had een keer wat meer mijn handen vrij ,wat ook wel een keer heeeeel erg lekker was

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 09:21

Ikke! Afgelopen jaar zijn mijn vriend en ik 2 weken op vakantie gegaan en hebben onze kleine man (toen net 1 jaar) bij opa en oma achter gelaten. Prima bevallen!
Het missen viel me wel mee, want je bent in een heel andere omgeving en met andere dingen bezig dan thuis met je regelmaat waarbij je gewend bent hem om je heen te hebben.
Hij heeft er ook niet veel aan om elke dag in 35 graden op het strand te zitten en lange stukken in de auto.
Dit jaar doen we het weer zo; even lekker tijd voor ons zelf hoor.
Daarnaast gaan we ook nog even met hem weg natuurlijk en als wij weg zijn is hij met opa en oma mee op de kamping.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 09:28

Ik snap dat je er even tussen uit wilt.
Maar stel dat de buren hier zouden aanbellen of we 2 weken op hun kinderen willen passen, want ze willen op vakantie dan zou ik toch zeggen nee. Lekker makkelijk je dropt je kinderen bij een ander, je kiest toch zelf voor kinderen!
Bij opa en oma is het toch weer anders, die hebben natuurlijk echt band met hun kleinkinderen

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 09:31

Als je dochter graag bij opa en oma is zie ik niet waarom jij niet eens lekker op vakantie kan zonder.
Ik zou zeggen, leef er lekker naartoe en geniet ervan.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 09:45

Vind je dat niet moeilijk? Ik heb nog een kleintje, maar zou me denk ik zo druk maken dat de hele vakantie niks word.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 09:45

als je je kind in veilige handen achterlaat moet je het gewoon doen hoor!
ben al eens naar Thailand geweest voor 3 weken, Korea voor 2 weken, en 2 losse weken naar Zwitserland: zonder kids.
de kinderen gaan ook weleens zonder ons op vakantie met vriendinnetjes en hun ouders.
de oudste gaat deze zomer alleen naar Korea naar haar tante. :)

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 09:56

Ik moet zeggen dat ik het wat vreemd vind klinken, opa en oma die het kind deels opvoeden en meenemen op vakantie, en dan zelf een week ergens anders heen gaan. Mijn kleuter is nog maar 1x een nacht zonder ons uit logeren geweest. Weekendje weg kan ik me voorstellen, maar een week zal hier de komende jaren niet gebeuren. Maar ik heb dan ook niet het gevoel dat zijn aanwezigheid me ook maar iets beperkt. Alles dat wij willen doen kunnen we ook als hij er bij is.

Maar als jij denkt dat je meer plezier hebt met een kindloze vakantie en je meisje meer plezier heeft bij opa en oma op de camping dan hoop ik dat jullie allebei een hele leuke vakantie hebben! :j

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:35

Ik ga ook wel eens alleen op vakantie, ben alleenstaande moeder en de vader van mijn zoontje haalt hem alleen op wannneer het hem is een keertje uitkomt.

Ik ben het hele jaar moeder, en eerlijk is eerlijk dan is het wel lekker dat je ook eens een weekje alleen aan jezelf kan denken..

Mijn zoontje is dan bij de moeder van mijn ex, en vinden dit beide helemaal niet erg.
Mijn zoontje is 7 trouwens...

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:45

Ik kan het me heel goed voorstellen dat dat erg fijn is voor jou.
Ik persoonlijk vind het erg moeilijk om zonder kinderen weg te gaan. Ik mis ze al als ze
een avondjes gaan logeren en sta al te popelen om ze 's ochtends weer te gaan halen :D
Maar goed, dat is misschien ook niet helemaal normaal :D

Wij zelf gaan altijd op vakantie met de kindjes erbij. Ze horen er toch ook gewoon bij natuurlijk en die willen ook wel eens lekker ergens anders spelen.
Wij hebben al jaren in de planning om eens een weekendje samen weg te gaan. Maar het daadwerkelijk regelen is er nog niet van gekomen :D
Vind een weekendje zonder de kindjes ook wel maximaal hoor, maar dat is puur voor mijn gevoel :D

Geniet van de tijd voor jezelf, je bent zoals iemand voor mij ook al schreef buiten moeder ook nog gewoon jezelf. Je bent er altijd voor je kindje, dan mag je ook wel eens af en toe even er voor jezelf zijn.
je kind vermaakt zich prima bij opa en oma op de camping, die is ook een week op vakantie, heerlijk toch!!

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 10:54

HeleneDas schreef:
Ik snap dat je er even tussen uit wilt.
Maar stel dat de buren hier zouden aanbellen of we 2 weken op hun kinderen willen passen, want ze willen op vakantie dan zou ik toch zeggen nee. Lekker makkelijk je dropt je kinderen bij een ander, je kiest toch zelf voor kinderen!
Bij opa en oma is het toch weer anders, die hebben natuurlijk echt band met hun kleinkinderen

Maar wie dropt zijn kinderen nou 2 week bij zijn buren?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:08

Ik ben ook alleenstaande moeder maar ik moet er niet aan denken om zonder mijn dochtertje op vakantie te gaan. Ze hoort gewoon bij mij. Ik denk trouwens dat ze echt megakwaad wordt als ik het sowieso durf voor te stellen. :D
Wat ik soms wel moeilijk vind is dat ik dan helemaal alleen met haar ben, dat is soms best zwaar. 24 uur per dag en dan een hele week vraagt ze aandacht natuurlijk. Soms had ik dan wel iemand meegewild of met iemand mee die ook een kindje heeft ofzo.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:17

Ik begrijp je volledig. Een kind mee (toch een klein kind) betekent vroeg gaan slapen, op tijd eten, niet in de zon, niet dit , niet dat... Heel verstaanbaar dat je eens een vakantie wilt waar je leuke dingen kan gaan doen waar het met kleine kinderen niet zo evident is. Je doet al heel het jaar je best voor je kind, een weekje ertussenuit gaat je echt deugd doen. Zolang je kindje maar in goede handen is , is dit toch allemaal geen probleem ;)

ship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 11:19

@ odetteke klinkt idd stom zoals het er staat maar het is gewoon zo heb Veel meegemaakt met de vader van mijn dochtertje en woon thuis bij mijn ouders Als ik werk zorg opa voor haar dus ja deels voeden hun haar ook op.

en het gemis zal ik vast hebben zoals meerderen Hier al aangeven maar lees ook positiefe verhalen Als ik ik dit allemaal lees, ik zal zeker genieten en haar zeker missen maar toch wel fijn eveneen moment doen en laten zonder er bij na te denken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:23

Heel goed dat je zonder kind gaat. Kom je uitgerust thuis en kan je er weer tegenaan. Juist als je alleenstaande moeder bent moet je ook tijd voor jezelf maken. Dat maakt je alleen maar een betere moeder.

Ben vroeger ook een tijd alleenstaande moeder geweest en ging ook altijd een week zonder mijn dochter op vakantie.
Nu heb ik ook een zoontje ( van 4, dochter is inmiddels 15), en ook nu zijn we een week zonder kinderen geweest vorig jaar.

wij missen de kinderen meer dan andersom ( leuke dingen doen met opa en oma)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 11:24

Ik ben twee jaar terug samen met een vriendin op vakantie geweest, mijn dochters waren toen samen met papa bij opa en oma. Ik zat er toen ook even doorheen en vond het heerlijk! Ik heb ook pittige dames en denk wel eens hoe ik dat allemaal toch had moeten redden als ik alleen was geweest! Dus kan me goed voorstellen dat het heel erg lekker is dat er even niks van je gevraagd wordt en je lekker even bij kan komen. Komt je mama-zijn alleen maar ten goede. Als je lekker in je vel zit dan kan je veel aan maar soms is het (voor sommige mama's in ieder geval ;-)) best pittig!