"Warme" stedentrip in mei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xXLiekeXx

"Warme" stedentrip in mei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 19:23

Hallo iedereen,

Ik zou graag mijn vriend een stedentrip geven van eind april tot begin mei (28 april t/m 6 mei).

Nu ben ik heel erg veel sites aan het afgaan maar ik kan gewoon nog geen keuze maken. Welke steden vinden jullie nou echte aanraders?
Eisen:
- 4 t/m 6 dagen
- warm weer (korte broeken weer)
- Budget tussen 600 - 800 totaal.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Iepoetjuh

Re: "Warme" stedentrip in mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:55

Florence is erg leuk om naartoe te gaan voor een paar daagjes! Voor 4-6 dagen kun je echt wel onder dat bedrag wat je in je hoofd hebt iets leuks boeken hier (ik zit er nu toevallig :D) En vliegen kost ook niet heel veel. En je hebt hier musea, kerken, heerlijke restaurantjes en barretjes in overvloed! En in mei is het best wel warm ja, ik was er vorig jaar ook en 's ochtends was het wat fris, maar iedere dag gewoon stralend blauw en écht kortebroeken weer :P De stad is ook heel overzichtelijk en - ik wil niet zeggen klein - makkelijk te belopen. Maar met een busje kun je ook overal komen. Die rijden gewoon door het centrum heen. Daarnaast ben je ook zo op een hoger punt, dan heb je echt het mooiste uitzicht over de stad ever :P Dus als je van kunst houdt en lekker eten en drinken en leuke winkels ook nog, dan moet je echt naar Florence gaan :P

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 02:02

Florence lijkt mij ook erg leuk! Helaas is mijn vriend daar al geweest. Hij heeft half Europa al gezien, dat maarkt het verhaal er niet makkelijker op :=

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 02:06

Barcelona? Ook een geweldige stad. En vrijwel altijd lekker weer in die periode. Plus ook nog eens een stranden aan de rand van de stad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 02:33

Lissabon .. onwijs leuk , gezellig , warm , goedkoop :D

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 00:38

Rome, Madrid, Athene, Barcalona, Istanbul, Marrakesh? :P

www.stedentrips.nl staan soms erg leuke dingen op! *D

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 00:40

Istanbul!

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:25

xXLiekeXx schreef:
Florence lijkt mij ook erg leuk! Helaas is mijn vriend daar al geweest. Hij heeft half Europa al gezien, dat maarkt het verhaal er niet makkelijker op :=

Haha oke jammer! Rome is ook heel mooi ja ;) Geldt ongeveer hetzelfde voor als Florence :P

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:28

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:41

Niet veel aan toe te voegen. Ik zou ook zeggen Barcelona, Madrid, Sevilla, granada, cordoba etc. Een stedenrondreisje andalucia bijvoorbeeld! Rome ook mooi, Istanbul zeker doen. Veel plezier met de voorbereidingen!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:07

Kust van Kroatië? West Europa is al vaak stukken duurder namelijk.

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 15:23

Het wordt waarschijnlijk Lissabon! Ik ga vanmiddag even langs bij het reisbureau :)

Verder stond Marrakech bovenaan mijn lijst, maar m'n vriend heeft geen paspoort en het aanvragen ervan duurt te lang.

Als Lissabon toch niks blijkt te zijn ga ik kijken naar Sevilla en Madrid, beide lijken mij ook erg leuk :)

Dankje voor alle tips!