Camping te Frankrijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ZusJacobs

Camping te Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 22:24

Hoi!

Een vriendin en ik zijn opzoek naar een leuke vakantie te Frankrijk, nu zijn er zo onwijs veel campings te vinden dat we er echt echt niet meer uitkomen!
Mijn vriendin zoekt alleen dure dingen en verwacht dat er verder geen kosten zullen zijn, ik ben juist wat pietluttig in dat soort dingen en hoef absoluut geen luxe.

Weet jij een leuke camping die een beetje aan onze eisen voldoet?
-Willen graag dichtbij een meer of de zee (op loopafstand of fietsafstand
-Verder een simpel plekje voor een tent met elektriciteit
-Niet te duur
-Andere faciliteiten (wc, douche en evt. klein cafeetje of supermarktje, geen vereiste, liever een supermarkt die dichtbij zit of te bereiken is met bus/fiets etc.)

Liefst geen grote Nederlandse camping!

Groetjes en alvast bedankt!

Goof

Re: Camping te Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 22:26

Frankrijk is heeel groot en heeft heeel veel campings.....
je kunt beter eerst eeen locatie zoeken en dan kijken welke campings daar zijn.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 22:50

Ja haha dat is wat we de afgelopen weken gedaan hebben, plaats maakt dus weinig uit (liefst wel warmer gebied) en dicht aan zee. Maar er zijn veel dure grote campings waar we dus niet heen willen, verder ook veel boerencampings die weer niet makkelijk te bereiken zijn voor ons en waar niks te doen is. Wij zoeken echt iets er tussen in.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 09:40

Wij hebben jaren geleden op een niet al te grote camping in het zuiden gestaan, in de provence. Zwembad op de camping, een groot meer achter de camping, ruime plaatsen. M'n ouders zijn er vorig jaar toevallig even wezen kijken, nog steeds een mooie camping. Ik kan wel eens voor je kijken hoe die ook al weer heet!
Er is trouwens een klein winkeltje op de camping. Daar verkopen ze ook broodjes enzo :)

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 10:05

Je kan even kijken bij Lac du Salagou, daar is een camping aan een meer gebouwd. Dit is een link erover. Er lopen altijd wel een paar Nederlanders rond, maar er zijn ook een hoop Fransen en Engelanders. Dorpje (Lodève) is te bereiken met de bus/je kan er heen fietsen als je een fiets hebt!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 12:33

_AB_ schreef:
Wij hebben jaren geleden op een niet al te grote camping in het zuiden gestaan, in de provence. Zwembad op de camping, een groot meer achter de camping, ruime plaatsen. M'n ouders zijn er vorig jaar toevallig even wezen kijken, nog steeds een mooie camping. Ik kan wel eens voor je kijken hoe die ook al weer heet!
Er is trouwens een klein winkeltje op de camping. Daar verkopen ze ook broodjes enzo :)

Als je de naam op zou kunnen zoeken graag! Klinkt goed namelijk!

Julia @ thanks! Ik heb de link door gestuurd naar mijn vriendin :D

Iriz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 12:49

hoi, wij gaan normaal altijd elk jaar naar een andere camping, maar sinds we bij mer et soleil in het zuiden van Frankrijk zijn geweest gaan we daar nu al 3 jaar op rij heen. De camping licht op loopafstand van de zee( ong. 1 à 1.5 km), er is een zwembad en tennisbaan aanwezig en ook een winkeltje. Bijna elke dag zijn er in de omgeving wel leuke kleine marktjes met allemaal kleine hebbedingetjes. Het lijkt een grote camping maar dit valt echt héél erg mee, je hebt er genoeg ruimte en alles is er erg goed geregeld. De site van de camping is al weer een tijdje oud dus het beste kan je hem even opzoeken op vacansoleil.nl, gaan jullie eigenlijk met eigen tent of gaan jullie huren? Mochten jullie een caravan gaan huren zou ik dat adviseren via de camping of via ecamp te doen maar vooral niet via Vacansoleil. Verder zijn er wel een paar nederlanders maar(wij gaan altijd in de meivakantie) vooral fransen, italianen en spanjaarden, maar wel allemaal erg aardig.

Alles is goed te bereiken per fiets, die je ook bij de camping kunt huren. De camping zelf organiseerd ook nog leuke(gratis) activiteiten zoals de fun boat(in een minie bootje over het water crossen).

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 13:02

Graag gedaan! Wat ik me nu bedenk, daar in de buurt kan je ook paardrijden. Weet niet precies hoe lang het rijden is maar het is zeker een mooie omgeving om te rijden!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 16:25

Iriz schreef:
hoi, wij gaan normaal altijd elk jaar naar een andere camping, maar sinds we bij mer et soleil in het zuiden van Frankrijk zijn geweest gaan we daar nu al 3 jaar op rij heen. De camping licht op loopafstand van de zee( ong. 1 à 1.5 km), er is een zwembad en tennisbaan aanwezig en ook een winkeltje. Bijna elke dag zijn er in de omgeving wel leuke kleine marktjes met allemaal kleine hebbedingetjes. Het lijkt een grote camping maar dit valt echt héél erg mee, je hebt er genoeg ruimte en alles is er erg goed geregeld. De site van de camping is al weer een tijdje oud dus het beste kan je hem even opzoeken op vacansoleil.nl, gaan jullie eigenlijk met eigen tent of gaan jullie huren? Mochten jullie een caravan gaan huren zou ik dat adviseren via de camping of via ecamp te doen maar vooral niet via Vacansoleil. Verder zijn er wel een paar nederlanders maar(wij gaan altijd in de meivakantie) vooral fransen, italianen en spanjaarden, maar wel allemaal erg aardig.

Alles is goed te bereiken per fiets, die je ook bij de camping kunt huren. De camping zelf organiseerd ook nog leuke(gratis) activiteiten zoals de fun boat(in een minie bootje over het water crossen).

Bij Vacansoleil is het voor ons vooral veel te duur.. We nemen een eigen 3 persoons tent mee.

Ik zal eens kijken bij Mer et Soleil!

Even opgezocht, 39 euro is net teveel per dag voor ons.. Max is toch wel 30 euro (gezien er nog veel andere kosten bij komen).

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:30

JuliaaahX schreef:
Je kan even kijken bij Lac du Salagou, daar is een camping aan een meer gebouwd. Dit is een link erover. Er lopen altijd wel een paar Nederlanders rond, maar er zijn ook een hoop Fransen en Engelanders. Dorpje (Lodève) is te bereiken met de bus/je kan er heen fietsen als je een fiets hebt!

Ik ga al bijna 10 jaar op vakantie in die buurt, ik zit dan wel niet op een camping maar bij een vriendin die een chambre d'hote heeft.
Ik ben al meermaals in de lac du salgou geweest en is een aanrader.
Heel de Heraultstreek trouwens, heb er mijn hart verloren!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:35

Ik was een paar jaar geleden volgens mij naar frejus. Heel klein winkeltje waar je broodjes kon kopen, op de hoek een pizza restaurant en stuk verderop had je grotere winkels. Als je de straat over stak zat je op het strand. Schone en warme douches en nette wc´s. Ik vond het er heerlijk :) maar vooral om tot rust te komen.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 16:56

vibabu schreef:
Ik was een paar jaar geleden volgens mij naar frejus. Heel klein winkeltje waar je broodjes kon kopen, op de hoek een pizza restaurant en stuk verderop had je grotere winkels. Als je de straat over stak zat je op het strand. Schone en warme douches en nette wc´s. Ik vond het er heerlijk :) maar vooral om tot rust te komen.

Over welke camping heb je het dan? Oh zie het al..

ZIjn allemaal wel aardig grote (commerciële) campings.. Zoek toch wat minder luxe en minder faciliteiten (Van die zwemparadijsen hoeven we echt niet, sauna's etc. ook niet, ook geen grote winkels dichtbij maar gewoon een klein supermarktje is zat!).

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 17:01

Dit was geen grote camping. ik denk dat er stuk of 20 plaatsen waren. Eigenlijk dus gewoon echt heel klein. Ik ga wel even zoeken naar de plaats :)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 17:13

vibabu schreef:
Dit was geen grote camping. ik denk dat er stuk of 20 plaatsen waren. Eigenlijk dus gewoon echt heel klein. Ik ga wel even zoeken naar de plaats :)

Als je dat zou willen doen graag! :)