Opzoek naar een leuke vakantiebestemming

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikkelies

Opzoek naar een leuke vakantiebestemming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 22:50

Hoi bokkers,

Ik wil deze zomer met mijn vriend op vakantie. vorig jaar zijn we naar Londen geweest
en willen nu graag wat langer weg. Een dag of 8-11.
Mijn vriend wil graag dingen bezichtigen en dingen doen en niet lui liggen.
Een mooi land vinden we wel leuk. Doordat we studeren hebben we echt een beperkt
budget. We kunnen vanaf 10 juli weg ongeveer en willen max 400 euro pp uitgeven.
Dit is dan ook gewoon simpel appartement/tent of wat dan ook.

Iemand goede tips en ervaringen?

delerium

Re: Opzoek naar een leuke vakantiebestemming

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:53

Zat, maar dan blijft wel de vraag wat jullie willen...
Niet zozeer strandhangen. Maar houden jullie van cultuur? Natuur?
Eerst reactie zou zijn "Oost-Europa".
Hongarije, met Budapest, Polen heeft stiekempjes aan echt prachtige dingen, en als je houdt van geschiedenis snuiven heb je in Oost-Europa gewoon ontzettend waar voor je geld.

ikkelies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 23:02

Steden bekijken vinden we allebei erg leuk. Maar ook actieve dingen als surfen ook erg gaaf.
Ben zelf in praag geweest wat ik een geweldige stad vond en idd hele mooie cultuur.
budapest is een hele goede! had ik zo niet aan gedacht.
Natuur leuk maar ik kan door rug problemen niet echt op onregelmatige grond wandelen. Dus echt de bergen in zit er helaas niet in

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 23:06

Ik ga deze zomer naar Italie, heen vliegen naar Pisa en dan tussendoor de trein naar Florence en Siena richting Rome en vanaf daar terug vliegen. Vluchten zijn nu voor die periode (september) nog rond de 50 euro (incl. bagage) en campings ben je per nacht +- 15 euro pp kwijt. In Italië zijn de treinreizen ook niet zo belachelijk duur als hier in NL. En eigenlijk ga ik meestal zo op vakantie, normaal hostels, maar in die periode is 5 dagen camping vlakbij Rome even duur als 1 nacht hostel in Rome.

Boedapest is ook heel erg leuk! :j

Ik kijk altijd voor overnachtingen op hostelworld.com en qua vliegen is transavia meestal het goedkoopste vaak gevolgd door ryanair.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 09:53

Frankrijk! Lekker met de trein er heen en dan een chille camping in het zuiden vlak bij zee zoeken! En anders is Polen ook een fantastisch land! Ben er zelf 2 weken geweest, echt een aanrader :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 16:14

Met de trein een paar steden aandoen? Wenen-Bratislava-Boedapest is misschien een leuke optie. De eerste 2 liggen niet ver bij elkaar vandaan, Bratislava is klein maar leuk, Boedapest is super. Misschien kunnen jullie daarna nog doorreizen naar een van de meren (Siofok bijv)?

ikkelies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 18:36

Super dank je wel! Klinkt allemaal echt goed.

En met de trein had ik zelf niet zo snel aan gedacht ( en dat met een moeder bij de ns )