Wij zoeken een boerencamping waar kinderen mee mogen helpen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Wij zoeken een boerencamping waar kinderen mee mogen helpen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 15:38

Nadat wij al enkele keren op Camping Sonneclaer in Drenthe zijn geweest zoeken we voor dit jaar een andere optie. De kinderen, vooral zoon, heeft op die camping echt genoten van elke ochtend de koeien uit de wei halen, meehelpen met kalfjes drinken geven etc. Maar nu willen we wel eens een andere boer zien.

Eisen:

Camping geschikt voor lange caravan
Boer liefst biologisch of Paardenhouderij
Nederlands of Nederlands sprekend (mag in Belgie, Luxemburg of Frankrijk zijn)
Elke dag mogelijkheden voor de kinderen (7 en 10) om de boer te helpen
Veesoorten: Rund, Paard, Schaap, Geit (dus geen pure landbouwboer)
Regelmatig georganiseerde dingetjes voor de kinderen

Wie weet er wat leuks? (Liefst met website)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:44

Camping beukhof in Lunteren!!
Als kind zijnde heb ik daar jarenlang ieder weekend en elke schoolvakantie rondgehuppeld en geholpen met de dieren.
Er zijn vreselijk veel verschillende dieren en er wordt ook veel voor de kinderen georganiseerd (o.a. paardrijden/verzorgen, bingo).
De kids vermaken zich eigenlijk de hele dag zelf. Tenminste, ik vroeger wel.
Vroeger waren er ook varkens waar we altijd mee mochten met voeren, maar die zijn er helaas niet meer.
De rest van de dieren zijn er nog wel, en daarbij mochten we ook altijd helpen met voeren (vroeg in de avond).

Meerijden op de trekker was bij mij ook altijd favoriet. Vorige zomer was ik er een paar dagen en toen werden de kids helemaal wild toen ze hoorden dat ze rondjes mee mochten rijden in een aanhanger achter de trekker. Ook van ouders hoorde ik alleen maar heel positieve verhalen. Ze hadden er geen kind meer aan, haha!

http://www.camping-beukhof.nl
Laatst bijgewerkt door Liesje89 op 01-02-12 15:47, in het totaal 2 keer bewerkt

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:44

Camping oosterberg in Epen (zuidlimburg) Ik weet niet welke site het is maar als je ven googled kom je er vast! Super leuke camping met koeien, paarden, geiten, schapen en heleboel konijnen en cavia's kwam er als klein kind altijd meehelpen koeien melken koeien binnen halen.. paardrijden etc. Melken doen ze voglens mij niet meer maar wel echt een boerderijcamping

edit; Site gevonden http://www.camping-oosterberg.nl/index.html

Avalon_

Re: Wij zoeken een boerencamping waar kinderen mee mogen helpen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:48

http://www.dekoaipleats.nl/

Heb hier een tijdje een paard gereden, kinderen kunnen melkdiploma's halen en worden betrokken bij alle werkzaamheden rondom de boerderij. Hele aardige mensen, supergave omgeving.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:56

NienkeNiels schreef:
Camping oosterberg in Epen (zuidlimburg) Ik weet niet welke site het is maar als je ven googled kom je er vast! Super leuke camping met koeien, paarden, geiten, schapen en heleboel konijnen en cavia's kwam er als klein kind altijd meehelpen koeien melken koeien binnen halen.. paardrijden etc. Melken doen ze voglens mij niet meer maar wel echt een boerderijcamping

edit; Site gevonden http://www.camping-oosterberg.nl/index.html

Daar stonden wij vroeger ook altijd :))

Geweldige tijd heb ik daar gehad. voorjaar, zomer en hefstvakanties...
helpen met binnen halen van het vee, helpen met melken van alles gedaan daar...

NZ92

Re: Wij zoeken een boerencamping waar kinderen mee mogen helpen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 15:58

hihi ja echt een geweldig plekje. Zijn vorig jaar nog een aantal dagen wezen kijken aangezien we daar vlakbij een huisje hadden gehuurd. Erg leuk om alles weer terug te zien en gekletst te hebben met Boer Sjaak :p

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 16:00

Ik heb er 3 jaar geleden nog met vriendinnen gekampeerd... Inderdaad ook bijgekletst met de eigenaars :)

En ook niet onbelangrijk... je loopt vanaf de camping zo het bos in. Heerlijk om lekkere wandelingen te maken en uit te razen :D