Indonesie/Bali 2012?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Indonesie/Bali 2012?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:50

Dit jaar willen wij graag 3 weken op vakantie naar Bali, eventueel aangevuld met uitstap naar Java of Sumatra.
We willen zelf rondreizen,alleen tickets boeken en een eerste overnachting en dan zoveel mogelijk bekijken van het land.
Meer mensen die hier heen gaan,of geweest zijn en tips voor ons hebben?

Wij willen vooral de niet té touristische plekken ontdekken...veel natuur zien en cultuur...
Laatst bijgewerkt door Mars op 31-01-12 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Topictitel gewijzigd op verzoek TS

1234

Re: Bali 2012?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 07:36

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 07:41

ikke ikke ikke!

Ik werk hier inmiddels een maand (zie topic onderschrift), en hoe langer ik hier ben, hoe leuker ik het vind :P.

Probeer voornamelijk K U T A en Seminyak te vermijden als je niet van toeristisch houd, en ga ook niet in een groot hotel verblijven. Er zijn veel villa's te huur all over Bali, ook in de kleinere dorpjes, waar je meer van het authentieke Bali meekrijgt. Als je een beetje avonturistisch bent ingesteld (en aan de linkerkant van de weg kunt rijden) huur je een scootertje voor zo'n 40 euro per maand.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 09:18

Bali is leuk! :) :) Ben er afgelopen jaar geweest en heb toen een week op bali gezeten na een 14daagse rondreis over Java.

Ubud is een erg leuke plaats wel redelijk toeristisch maar zeer de moeite waard! :D Raften is er heel gaaf om te doen! Je gaat door de rivier waar mensen zich aan de zeikant wassen en kinderen spelen!

Nusa Lembongang is ook erg de moeite waard, ongeveer 3kwartier varen van Bali. Hier hebben wij ''marinewalk'' gedaan. Erg kicke *D Eiland is niet erg toeristisch en je kan er een leuk stuk fietsen! :)

Zelf vond ik alleen Java leuker omdat t nog een stuk minder massa toerisme is! Als je naar Java gaat zeker een bezoek brengen aan de boroburdur 1 van de 7 wereld wonderen. Ook de zons opgang bij de krater van de bromo vulkaan is zeker de moeite waard! *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 10:12

Ik lees inderdaad ook mooie dingen over java en sumatra.
we hebben nog niets geboekt(alleen vakantiedata vastgesteld),dus we kunnen nog alle kanten op.

K UTA wilden we vermijden,ik houd niet zo van dat massatoerisme. Hoogstens 1 dagje/avondje.
las ook dat de Gili eilanden prachtig mooi zijn.

en ga eens in het andere topic neuzen,die heb ik dan over het hoofd gezien!

Equimotion

Re: Indonesie/Bali 2012?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 14:31

Ik vond de Gili's vooral heel relaxed. Beetje op het strand hangen, beetje snorkelen, lekkere cocktails drinken en niet teveel gezeur aan je hoofd. Je verzint 's morgens dat je zin hebt om te gaan snorkelen en om 11uur zit je in een bootje en ben je een dagje onder de pannen. De volgende dag zin om met een boek in de zon te liggen? Doe je dat gewoon.

Wij gaan over 3 weken weer naar Bali en zijn allebei zo gaar van het werk van de afgelopen tijd dat we serieus overwegen om gewoon rechtstreeks naar de Gili's te gaan en er een ordinaire relax vakantie van te maken :=

Wij hadden wel een fijn plekje op Trawangan: http://www.trinacriaoro.com/ Niet duur, netjes geregeld en schoon. Net ver genoeg van de herrie maar toch een zijstraatje van de bewoonde wereld.
Wil je echt het onbewoonde eiland gevoel dan moet je naar Gili Air of Meno. Persoonlijk vind ik het wel lekker dat ik toch gewoon een cocktail kan bestellen als ik daar zin in heb.

Het tochtje van Lombok naar Komodo moet erg leuk zijn met mooie snorkelspots onderweg. Ik zou dat een keer willen doen en dan verder reizen door Flores. Maar dan moet je meer tijd hebben dan wij nu kunnen vrijmaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 14:37

dankjewel equimotion.
hoelang gaan jullie?
wij willen dus 3 weken...en het liefste veel afwisseling maar ook lekker relaxed in een hangmat met een drankje zeg maar...
mijn vriend kan duiken,ik niet dus voor mij is snorkelen genoeg. ben geen held dus durf niet zo diep en ver en niet echt in de open zee...dan word ik paniekerig. hij vindt dat wel leuk dus als hij dat ergens kan doen...

ook mensen de overtochten bali,java, sumatra gedaan en welke volgorde is aan te bevelen of maakt dat niet uit?

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 15:06

Wij hebben maar twee weken helaas.

Vorig jaar zijn we door Java getrokken. Helaas van het oostelijk deel van Java weinig gezien omdat de vulkaan die we wilden beklimmen door modderlawines gesloten was. We hebben toen een lus gemaakt vanuit Jogjakarta wat noordelijker (Solo en Sragen) en zijn vanaf Jogja naar Bali gevlogen.
Op Java hebben we veel gezien en gedaan. Ik had achteraf graag wat meer tijd in Jogja gehad, vond dat een erg leuke stad en nu hebben we wel veel gezien daar maar weinig tijd gehad om gewoon een beetje rond te dolen en wat te winkelen etc. Solo vond ik ook erg mooi, wat minder massatoeristisch.

Daarna zijn we doorgegaan naar de Gili's. Naar Mataram gevlogen en vervolgens het stuk Mataram-Bangsal met openbaar vervoer gedaan en dan met de public boat naar de Gili's. Was een leuk tochtje, niet de meest efficiente manier om te reizen, wel de goedkoopste en in laag tempo zodat je veel ziet van de plek waar je doorheen trekt. Bangsal stelt niks voor, het is niet eens een haventje, meer een baaitje. Kaartje koop je in het havenkantoortje aan het water (10.000IDR, dus nog geen 80ct) De boten vertrekken niet op tijd, maar als er 25 man in zit. Als je pech hebt moet je dus even wachten.

Het idee was om de reis in Bali af te sluiten maar toen moesten we onverwachts eerder naar huis. Vandaar dat we dit jaar nog een keer teruggaan.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 19:11

Zeker een paar dagen Gili islands doen!
Wij waren met reisbureau 'Van Verre', als je wat meer rust wilt, kan ik het je zeker aanraden. Alles is perfect geregeld!

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 00:10

Equimotion: Welke vulkaan wilde je beklimmen als ik vragen mag? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:57

Wij willen backpacken,echt zelf de reis uitstippelen.
Ben jaren terug naar Thailand geweest met een georganiseerde reis en hoewel prachtig,vond ik het wel jammer dat alles vantevoren bepaald was..

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 18:16

@citroen, we hadden een paar dagen gereserveerd voor Bromo-Tengger nationaal park (je kunt daar nl meer zien dan alleen die zonsopkomst beklimming doen) maar dat was allemaal erg slecht begaanbaar. De gevolgen van de Merapi uitbarsting hebben we ook goed kunnen zien bij Jogja en besloten om ons er maar niet aan te wagen.

@darkchrystal: Indonesie is wel een fijn land om te backpacken. Het is redelijk georganiseerd allemaal maar ook weer niet té en dat maakt het wel aantrekkelijk. Ik vind het altijd heerlijk om gewoon onderweg te zijn en een land te ervaren zonder dat ik nou per se in een excursie gestopt wil worden. Veel zaken kan je daar lokaal trouwens een stuk goedkoper regelen dan van hieruit.

Wij gaan overigens definitief direct naar de Gili's gaan om eerst te crashen en uit te rusten en dan zien we daarna wel weer verder. (waar is die smiley met die cocktail :D )

In mijn beleving is Bali een stuk meer op toeristen ingesteld dan Java, maar dat kan heel goed mijn beleving zijn geweest. Tot nu toe heeft vrijwel elke plek ter wereld, mijn woonplaats inclusief, een vrij beperkte "toeristische strip" en kan je daar vrij makkelijk uit.

Ik denk wel dat je moet kiezen en dat Bali, Java én Sumatra echt niet te doen is in 3 weken tenzij je echt heel georganiseerd alle highlights gaat afvinken en dat lijkt me niet de bedoeling.
Denk dat ik een keuze zou maken of je op Java veel gaat bekijken en dan nog een paar dagen gaat relaxen op Bali of de Gili's, of dat je bijvoorbeeld Bali en Lombok goed gaat zien. Sumatra wordt door veel mensen gecombineerd met Borneo.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:23

@Equimotion : Wouw klinkt kicke zeg ! *D

Gevolgen van de merapi vulkaan hebben wij indd ook gezien! Jemig ik wist niet dat een vulkaan zoveel schade kon aanrichten op zo'n afstand. :oo Vond het overigens wel een hele mooie vulkaan om te zien! (van een afstand dan :P )

Ik had ook het idee indd dat Bali veel meer is ingesteld op toeristen! Misschien dat ik Java daarom ietsjes leuker vond. :P