Hotel is totaal anders dan de website aan bied *spoed*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Skyex

Hotel is totaal anders dan de website aan bied *spoed*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 21:39

Hoi allemaal,

Vandaag zijn wij aangekomen in een hotel in Oostenrijk. De website schetst een mooi beeld. Het is een gezellig hotel, met barretje, zwembad en sauna. Mooie hal met openhaard. Ruime kamers.

De kamers zien er precies uit zoals ze aangeboden worden. Op de website staat echter wel dat er verwarming is en er is geen verwarming te vinden in de kamer. Er zit vloerverwarming in de WC en douche, want daar is het erg warm. In de hotelkamer is het erg koud en we zijn nog wel op wintersport.

Het is nu bijna helemaal donker in het hotel. Er is geen personeel aanwezig er ligt alleen een briefje dat je ze op een bepaald nummer kan bereiken. De bar is dicht, het haardvuur is niet aan en bijna alle lichten in de, volgens de website gezellige, lounge zijn uit. De sauna doet het niet en het zwembad staat leeg. Ik heb net gedouchend en ben om en om bijna levend verbrand om daarna een ijskoude douche te hebben.

Al met het, het is totaal niet wat er aangeboden wordt. We hebben wel geboekt via bookings.com voor 5 nachten. Nu willen we best voor de afgelopen nacht betalen. Maar in hoeverre staan wij in ons recht om gewoon te zeggen dat we morgen een ander hotel gaan zoeken en uit checken. Bookings.com gaat ons niet helpen, we hebben op de website gekeken en die zeggen gewoon heel kort samengevat: wij zijn een doorgeefluik van info, checken niets en zijn niet verantwoordelijk voor foute info van het hotel.

Wie heeft hier ervaring mee of kan mij vertellen wat mijn rechten zijn?

Alvast bedankt.

Groetjes Micha

Sleeper

Re: Hotel is totaal anders dan de website aan bied *spoed*

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 21:45

Heb je gebeld naar Bookings of alleen online info? Anders zou ik zeker bellen ondanks wat er op de website staat. Ik weet van vrienden die iets soortgelijks hadden, die hebben ze wel geholpen.

Wat een domper voor jullie zeg!

Skyex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 21:51

Nee we hebben nog niet gebeld, maar dat kunnen we wel doen. Het is idd echt een domper. Was dat ook bij bookings of niet? Want ik denk echt dat ze echt niets gaan doen, dit is de tekst op de site:

De informatie die wij vrijgeven bij het verstrekken van onze diensten is gebaseerd op de informatie die de hotels ons verschaffen. De hotels krijgen daarom toegang tot een extranet en zij zijn geheel verantwoordelijk voor het updaten van alle tarieven, beschikbaarheid en andere informatie die op onze website wordt getoond. Wij besteden veel aandacht en zorg aan het aanbieden van onze diensten, maar wij zullen de informatie niet verifiëren en kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden voor welke fout dan ook (inclusief in het oog springende en typografische fouten), welke onderbreking dan ook (of deze nu door (tijdelijke en/of gedeeltelijke) defecten, herstelwerkzaamheden, opwaardering, onderhoud van onze website of iets anders optreedt), inaccurate, misleidende of niet-waarheidsgetrouwe informatie of het ontbreken van informatie. Elk hotel is zelf te allen tijde verantwoordelijk voor de nauwkeurigheid, volledigheid en juistheid van de (beschrijvende) informatie (inclusief tarieven en beschikbaarheid) die op onze website wordt getoond. Onze website is geen en dient ook niet te worden beschouwd als een aanbeveling of een goedkeuring van de kwaliteit, het serviceniveau of de classificatie van elk hotel dat beschikbaar wordt gesteld.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 21:54

Ja het was bij Booking. Het was wel een jaar of 2 terug, maar ik zou doen of je gek bent en gewoon bellen. Wie weet kunnen ze je helpen. Schandalig vind ik dit. Je verheugt je op een vakantie, geeft daar geld aan uit en dan kom je in zo een hol terecht. I

Ytjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 21:57

Zoals ik de voorwaarden lees zijn ze er inderdaad niet zelf aansprakelijk voor. Maar ik denk dat ze wel meer invloed kunnen uitoefenen op het hotel dan jullie. Ik zou inderdaad eerst maar eens gaan bellen, succes en hoop dat jullie voor de rest nog een fijne vakantie gaan krijgen!

Skyex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 22:06

Onze vakantie zal er zeker niet door verpest worden. Maar we zitten er meer aan te denken om evt naar een ander hotel te gaan. En vragen ons vooral af of dit mag aangezien wij wel voor vijf dagen geboekt hebben. Het lijkt mij dat aangezien ze niet bieden wat de website aanbied ze geen keuze hebben. Maar ben benieuwd of mensen hier ervaring mee hebben?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:10

Dit is idd niet leuk..
Misschien zijn er overdag wel mensen aanwezig?
Heb je al betaald?

Kan je een link plaatsen? Ben wel benieuwd wat de beschrijving precies zegt nl!

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:11

micha_a schreef:
Onze vakantie zal er zeker niet door verpest worden. Maar we zitten er meer aan te denken om evt naar een ander hotel te gaan. En vragen ons vooral af of dit mag aangezien wij wel voor vijf dagen geboekt hebben. Het lijkt mij dat aangezien ze niet bieden wat de website aanbied ze geen keuze hebben. Maar ben benieuwd of mensen hier ervaring mee hebben?

Ook hier zal Booking je antwoord op kunnen geven. Zal ik voor je bellen? :')

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:17

Montag Ruhetag? Dat is niet ongebruikelijk in Duitse en Oostenrijkse hotels.
Ik zou eerst even wachten wat het personeel morgen te vertellen heeft voordat je nu al helemaal in de stress schiet.

Skyex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 22:38

@ Ibbel: We zijn niet in de stress hoor. We vragen ons alleen af wat we kunnen doen, aangezien we zaterdag al weer vertrekken en dus maar vier dagen hebben. Willen we het wel morgen meteen regelen, mochten we iets gaan regelen. We hadden het al wel kunnen weten als we keken naar de recenties, maar we hebben al heel vaak slechte recenties gelezen die bijna nooit kloppen. In dit hotel is het gewoon zoals de recenties op bookings.com aangeven. Dus dit is niet alleen vandaag, maar gewoon altijd.

@ Sleeper: dankjewel voor het aanbod!! Ik heb net gebeld en het verhaal gedaan en ze wilde meteen gaan bellen om te regelen dat we morgen naar een ander hotel mogen. Dus dat valt dan weer heel erg mee. We hebben nu afgesproken dat we even afwachten of de bedden lekker slapen en het ontbijt gewoon goed is. Dan blijven we. Als we ergens anders heen gaan moeten we waarschijnlijk heel wat meer betalen en het scheelt ons toch weer tijd die we liever besteden aan de vakantie. Want die is al zo kort ;)

@ IMJ: overdag zijn er wat schoonmakers aanwezig die slecht Duits of Engels spreken. Voor de rest is er alleen de hoteleigenaar. Dit is het hotel: http://www.kronenhotel.com/

Als we lezen op bookings.com, waren we al gewaarschuwd. Maar we hebben al zo vaak onwijs slechte recenties gelezen en dan ter plaatse bleek het allemaal wel mee te vallen. We hadden zoiets van, als het er echt allemaal niet zou zijn, dan kunnen ze het toch ook niet aanbieden. Als je kijkt op de foto's van het hotel moet je je alles voorstellen zonder licht aan, het zwembad is leeg, de sauna doet het niet, de bar is dicht en het is gewoon leeg en donker. Hoewel het er op de website best wel gezellig uit ziet. (wel wat gedateerd, maar goed) We zagen net op bookings.com wel dat ze niet meer vermelden dat er een zwembad is, toen we het boekte stond dat er nog wel+meerdere foto's, dat is dus veranderd in de tussentijd.

Skyex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 22:41

Oja, verder bieden ze een biljart aan, maar dan kan je geen licht aan doen. Ze bieden roomservice aan, maar er is geen personeel.

@ Ytjuuuh: Ik denk idd dat zij meer voor elkaar krijgen dan wij, vandaar dat we ook even gebeld hebben. Dankjewel! Een fijne vakantie krijgen wij sowieso wel hoor.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:43

Jeetje, wat balen dat het niet zo is als je had verwacht! Inderdaad, vaak komen allen de slechte recensies online en goede ervaringen worden vaak niet gedeeld (wordt vaak gewoon vergeten, ook bij restaurant recensies), dus ik snap best dat jullie alsnog naar dit hotel gegaan zijn.

Ik hoop dat het morgen allemaal opgelost is!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:55

Ik heb de recensies gelezen en die zijn vreselijk. Idd onbemand en vies.. Ik let daar wel altijd op. Desalniettemin, dit moet toch niet kunnen?
Fijn dat bookings.com dit aanbiedt zeg!

Ik hoop voor jullie dat het ontbijt goed is! Hoewel ik las dat het in het begin van de week goed is en naar verloop van tijd alles steeds taaier wordt. Maar ach, mogelijk denken jullie daar heel anders over of is dat verbeterd!

Skyex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 23:45

@Mirjamsel: Ik ga er gewoon vanuit dat die eigenaar ook wel snapt dat het niet klopt dat er van alles en nog wat op de website staat en dat hij het niet aan bied. En hij gaat er gewoon voor zorgen dat het een onwijs lekker ontbijt is. Positief denken ;) Maar we weten nu dat bookings.com het gaat regelen als het echt helemaal niets is...

@IMJ: Wij lezen ook altijd recenties wel, maar uit ervaring weten we dat er vaak hele slechte recenties zijn en dat het allemaal wel meevalt. Nou, hier is niets overdreven... Het is trouwens wel schoon hoor (de kamer enz). Het zwembad is nu leeg, dus ook niet vies. Ik denk dat ze het schoon aan het maken zijn. Wij zijn opzich wel snel tevreden te stellen hoor. Kunnen wel wat hebben. Alleen om nu in een verlaten donker hotel, zonder personeel te zitten en als je dan kijkt wat ze aanbieden, dat gaat zelfs ons te ver. We zullen het vannacht merken hoe de bedden slapen en of het ontbijt nog wat is... Hopelijk valt het mee...

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 08:11

Wat fijn dat Bookings je verder wilt helpen! Hopelijk komt er een goede oplossing, of misschien kijk je er na een nachtje slapen anders tegen aan.

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:47

booking heeft mij goed geholpen toen mijn vriend ziek werd ik een boeking van een hotel een dag vooruit moest schuiven. Ik heb hun via de mail gevraagd en binnen een uur was het al geregeld, super!

Trouwens erg raar dat het verlaten is, het is hoogseizoen! Misschien in de tussentijd failliet gegaan?

In ieder geval hoop ik dat jullie een fijne vakantie hebben!

Skyex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 20:59

Dankjewel allemaal voor de reacties.

De bedden slapen goed en het ontbijt is lekker. We hebben dus maar besloten te blijven, de uiteindelijke prijs/kwaliteitsverhouding is wel goed. Het gaat ons er meer om dat als hij dingen op zijn website aanbied ze er ook moeten zijn. En een verlaten hotel is niet gezellig, maar goed...

We hebben dat nog 's ochtends aan bookings.com laten weten en de afspraak was dat ze het dan zouden laten liggen wat ons betreft. Omdat wij geen scheve gezichten wilde hebben in de rest van de tijd dat we hier zitten. Dat is even anders gelopen. Ze hebben gemaild van booking en dat viel een beetje verkeerd bij de hoteleigenaar (die niet de hoteleigenaar is, maar hij huurt het hotel, dus hij kan er niets aan doen dat er op internet andere dingen worden aangeboden dan in de realiteit). Maar goed, het is allemaal niet anders. We zien het gewoon als een bed en breakfast met een hele ruime kamer.

Verder hebben we het hier super naar ons zin. We hebben zon gehad het staat nu te sneeuwen. De pistes zijn mooi en we zijn lekker naar de sauna gegaan. Wij gaan nog twee dagen genieten!