goedkoop alternatief vakantie voor curacao'verslaafde'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

koenlover

goedkoop alternatief vakantie voor curacao'verslaafde'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 22:21

Hallo bokkers,

Mijn vriend gaat normaal zeker 1 keer per 1,5/2 jaar naar Curacao op vakantie. Hij is sinds de eerste keer (17 jaar geleden) helemaal verslaafd. Maarja 2,5 jaar geleden ontmoette hij mij en is hij aangestoken door het paarden virus. We zijn 1,5 jaar geleden een keer samen geweest, en ik moet zeggen het was ook heerlijk. Maar daarna kocht hij 2 paarden en ik had er al een, een dure hobby. Daarnaast begin ik volgend jaar aan een bizar dure opleiding (schoevers) en al mijn spaar centjes kan ik goed gebruiken voor de opleiding.

We willen toch wel weer weg dit jaar, even lekker met z'n tweetjes helemaal niks (wonen allebei nog thuis met veel broers, zussen en aanhang). Maar aangezien ik niet wil dat hij voor mij betaald (heeft hij 1,5 jaar geleden al gedaan) en het met m'n bijbaantje niet bij elkaar krijg in om in het hoogseizoen naar Curacao te gaan, zoek ik een alternatief. Voor Curacao afgelopen jaar ben ik altijd alleen maar op vakantie geweest met m'n ouders naar zuid-frankrijk, dus ik heb echt totaal geen ervaring met andere landen.

Vandaar dat ik hier om ervaringen kom vragen. Ik ben dus opzoek naar een land;
- waar we rond juni/julie echt veel kans hebben op goed warm weer
- dat in het hoogseizoen/bouwvak enigsinds betaalbaar is (max. 1000 euro per persoon incl. ontbijt voor 1.5/2 weken, als het niet te lang vliegen is wil ik eventueel ook wel minder lang gaan)
- er hoeft niet heel veel te doen te zijn, we hebben nogal een druk leventje dus 2 weken helemaal niks voor ons ideaal

En als iemand hier toevallig ook een goede tip heeft voor een accomodatie waar;
- een zwembad bij zit
- bijvoorkeur niet te druk (met kleine kinderen)
- waar je je echt kunt vermaken zonder al te veel te doen, maar bij voorkeur wel met restaurantjes/terrasjes in de buurt.

Alvast bedankt voor het lezen en eventuele tips :)

Jildau

Re: goedkoop alternatief vakantie voor curacao'verslaafde'

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 19:11

Turkije? Heb nog geen ervaring maar wij zochten hetzelfde en inderdaad ook iets betaalbaars en kwamen uit bij Turkije, is absoluut niet duur!

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 19:18

Egypte? niet te duur en lekker warm!

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 19:22

Een van de canarische eilanden? Heerlijk weer, gevoel alsof je ergens op een veel grotere afstand vliegen zit :P (t is zo`n 4 uur vliegen) en best betaalbaar(met 1000 euro p.p. gemakkelijk)

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 19:35

Kos, Kreta, Bulgarijë, Tunesië, Turkijë, Canarische eilanden indd :P

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 19:40

Rhodos is ook mooi trouwens! <3 Alleen wel wat duurder dan Turkije.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 20:26

Bedankt al voor alle tips.. Turkije lijkt me in het hoogseizoen echt een gezin-met-kleine-kinderen bestemming. Maar wie weet komt iemand nog met een goed hotel.. Voor de andere bestemmingen ga ik zo eens even googlen/ bij reisbureaus kijken.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:20

Turkije zou ik niet aanraden als een vervanger voor curacao, tuurlijk heb je op beide locaties zon maar turkije is vele malen anders als curacao.
Wat dacht je van Marokko?(net een tikje luxer als Turkije) of inderdaad de canarische eilanden en dan vooral fuertaventura of lanzarote.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:22

Tunesië?

ikkelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:38

Kos en dan met name bij kos stad in de buurt erg mooi. Oude centrum van kos-stad is heel mooil Rhodos ook geweest toch minder na kos. Wel ook een mooi oud centrum
Maar griekenland is gewoon onwijs mooi en daar kan je ook heen voor 700 euro pp dus hou je nog wat over ook :)

Afgelopen jaar ben ik in protugal geweest en dan naar albufera ook erg mooi, Mijn ouders zijn hier ook geweest en hebben het erg naar hun zin gehad. Mooi land mooi weer en rustig. Ook leuke barretjes en restaurantjes. Oude stad is mooi om te bezoeken

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 22:43

Bedankt voor alle tips al! Ik ga ze allemaal even bekijken, Marokko en Tunesie had ik echt nooit aan gedacht.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:36

koenlover schreef:
Bedankt voor alle tips al! Ik ga ze allemaal even bekijken, Marokko en Tunesie had ik echt nooit aan gedacht.

Heb je het verhaal van Erik meegekregen? :D , dat is allemaal gekomen nadat hij ziek is geworden in Tunesie :+

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 14:40

amies100 schreef:
koenlover schreef:

Heb je het verhaal van Erik meegekregen? :D , dat is allemaal gekomen nadat hij ziek is geworden in Tunesie :+

Oh oh.. Dan word het geen Tunesië :+

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:32

Egypte! Helemaal verknocht aan dat land :+:
Voor 1000 euro zit je luxe all inclusive aan het strand met een zwembad! Ik ben al twee maal in Hurghada geweest (een keer in het Mariott -maar dit zal boven je prijsklasse vallen denk ik-, en een keer in het Arabella - vorige zomer, 700 pp voor een week) en beide keren echt super bevallen. Vele mogelijkheden qua winkelen/uitstapjes!