Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Er zijn op Bokt al hoop tips te vinden. We willen volgend jaar met Bokt ook op safari in Afrika.
In onderstaand topic kun je ook veel informatie vinden mbt foto's, verslagen en links naar topics en interessante reisorganisaties.
Iets waar je goed over na moet denken. Maar toen we ze eenmaal gevonden hadden (zoeken naar poep en andere sporen), konden we super dichtbij komen. We zouden eigenlijk 1 uur mogen blijven, maar uiteindelijk zijn we 2 uur geweest geloof ik
. Officieel moet je 7 meter afstand houden, maar de gidsen zeiden dat we waarschijnlijk wel dichterbij konden komen en inderdaad, af en toe kwamen ze bijna naar je toegelopen en moest je even aan de kant, omdat er een gorilla door wilde
Een super mooie ervaring, hoe die gorilla's om je heen lopen, liggen, knuffelen en zelfs kleintjes verwekken
Het bokt safari topic ben ik aan het meelezen en alle tips en websites neem ik ook mee om te zien of dat iets voor ons is. Jouw fototopic is echt waanzinnig, ik heb echt al helemaal zin om daar naartoe te gaan! We twijfelen daarom ook nogal hoeveel dagen we in Oeganda door willen brengen. We willen namelijk heel graag ook nog meer zien dus ik weet nog niet goed of 1 gorillatocht of 2 dagen voldoende is. Kan je hier iets over zeggen, hoeveel tijd je er zeker voor uit zou trekken?
. Heel bijzonder om te zien hoe les daar wordt gegeven, hoe primitief. Wij hebben zelfs in de schoolbanken gezeten daar, maar dat was echt niet fijn zitten. Verder zijn we onderweg veel langs markten gekomen. Scholen en markten genoeg, dat zal niet echt een probleem zijn. Wij hadden Oegandese chauffeurs die ook wel wisten waar we beter niet naar toe konden gaan.
.
Ragdollcat schreef:Klinkt allemaal prachtig. Maar ook doodeng ivm veel ellende in Afrika, dus goed oppassen en laat je goed voorlichten waar je veilig kan reizen en bezienswaardigheden kan bekijken.
Want sommige reisbureaus laten toch toe dat men er ergens is waar het echt gevaarlijk kan zijn.
Weet niet wat jij zoal gevaarlijke plekken vind? troi schreef:Ik volg je topic! Ik ga waarschijnlijk voor mijn werk volgende maand een week naar kampala. Onderzoek doen bij de lokale bevolking en hoop 3 dagen lang ook wat rond te kunnen kijken. Ik hoop dat er leuke tips langskomen voor die regio.
_Simone schreef:We hebben al eens eerder een rondreis door India gemaakt dus we hebben enigszins ervaring met viezigheid. Maar inderdaad was ik bang dat je niet de echte bevolking mee zou maken maar alleen het commerciele, toeristische gedeelte. Maar als dat vanzelf gaat en er met je gids gelegenheid genoeg toe is moet het helemaal goedkomen, heel fijn, echt superbedankt voor je tips!
Ziet er echt tof uit.
troi schreef:Mijn reis staat gepland. Vanaf 4 mei tot 11mei ga ik met mijn baas naar kampala en masindi. Grotendeels werk natuurlijk maar hopelijk een dag of 2 tijd om rond te kijken. Ik heb er zin in!
Veel plezier. Een boottocht over de Nijl bij Murchison Falls is zeker aan te rade als je tijd hebt en het niet te ver is...