Marokko 2012 - Iemand tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_enna_

Marokko 2012 - Iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 17:49

Ik ben er over aan het denken om deze zomer samen met mijn vriend op vakantie te gaan naar Marokko. Een dagje of 8 á 10 zon, zee, strand en een beetje cultuur. Het liefst in een hotel zodat we toch wel wat vastigheid hebben omtrent slapen en eten en dat niet elke dag hoeven uit te zoeken. Nu ben ik op internet vanalles aan het opzoeken, alleen kom ik er niet echt uit. :o Zo twijfel ik bijvoorbeeld tussen Essaouira en Agadir, wat is het mooiste? Is er extreem veel wind in Essaouira of valt dat wel mee? Ik lees ergens dat in Essaouira nogal veel vrouwen in compleet gewaad aan het strand liggen?! Dat is dan weer niet echt wat ik wil. ;) Verder weet ik niet hoe makkelijk je excursies boekt vanuit deze plaatsen naar bijvoorbeeld Marrakesh, het Atlas gebergte of de bekende watervallen? Welke hotels zijn aanraders etc.

Dus, wie heeft er tips?! Ik hoor het graag! :D

SteffiiY

Re: Marokko 2012 - Iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:22

Ik vind Sofitel Marrakech een super hotel(wel prijzig)

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:15

Ik ben een paar jaar geleden ook naar Marokko geweest. Wij bleven echter in een hotel in Marakech (of er net buiten) waardoor we redelijk makkelijk een excursie konden maken naar de stad, ook zijn we naar het atlas gebergte geweest. Aan het hotel is er dus wel geen strand...
Als je dat zoekt heb ik gehoord dat Agadir het beste is voor toeristen. Om van daaruit excursies te maken kan ik je niet helpen maar als je Marakech wil bezoeken kun je dit het best doen gedurende een hele dag met een gids, dan zie je echt veel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:21

Essaouira :j

Prachtig stadje, veel authentieker dan Agadir. (Agadir is 'nieuw' en ja echt gericht op het toerisme)
Ja, er is wind. Maar dat heb je in Agadir ook. (en zeker als je in de zomer wil, zou ik voor Essaouira gaan, heb je nog wat verfrissing.)

Heb in Agadir ook locals gesluierd op het strand gezien en in Essaouira juist meer surfers, dus denk dat het ongeveer gelijk is...En in Agadir heb je meer Russen en andere Oostblokjes. Weet niet of je daar mee op het strand wil liggen ;).
Vanuit beide plekken kan je naar Marrakech, alleen vanuit Essaouira is het wel sneller denk ik.