Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het zoeken naar een leuk Hotel/Appartement in Portugal. Ik ben er nooit eerder geweest. We zijn van plan om begin September te gaan. (Ik en mn vriend).
Eisen: - Betaalbaar - Schoon - Dichtbij een mooi zandstrand (loopafstand) - Dichtbij een boulevard met restaurantjes, barretjes en winkeltjes
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen! Ik kan namelijk ook op zoover kijken, maar ik vind het leuker om zo reacties te krijgen.
Ik en mn vriend zijn najaar 2011 naar albufeira gegaan, wij hebben gelogeerd in het Sheraton Algarve hotel geloof ik. Erg mooi, net hotel, was buiten het hoogseizoen betaalbaar, zand/privestrand bij het hotel (hotel staat op een klif en met een privelift kom je vervolgens op het strand. Golfparadijs, waar wij niet zoveel mee deden. En paar leuke stadjes bij, met winkeltjes, restaurantjes en bars. niet onmiddelijk op loofafstand (toch niet de mooie), maar wij namen meestal gewoon taxi of auto huren. erg mooi, ontspannend en leuke vakantie gehad. zo even foto's opgraven
Bedankt voor je reactie. Ik heb het even ingevuld op google en kwam op oad terecht. Daar schrok ik toch wel van de prijs! Wilde toch wel onder de 1000 euro blijven p.p. !!
Cemlys
Geplaatst: 24-01-12 18:04
wij hebben 500euro per persoon betaald, voor hotel en vlucht inbegrepen. Dus zat een heel stuk onder de 1000, wij hebben via booking.com geboekt. verschilt wel per periode, in de buurt van hoogseizoen zal het wel een stuk duurder zijn. edit: wij hebben ook wel last minute geboekt, dat scheelt ook weer.
Wow dan heb je het wel getroffen zeg! Moest je dan tickets enzo apart boeken?
Mars
Geplaatst: 24-01-12 18:33
Leuk dat jullie naar Portugal willen, ik heb daar 3 jaar terug een geweldige vakantie gehad met een vriendin Wij zaten in Albufeira, appartement heette Cerro Malpique en was echt top verzorgd Volgens mij betaalden wij 650 pp. Overigens zaten wij in het oude centrum, vond ik wel wat sfeervoller en gezelliger dan het nieuwe bij de Strip. Daar is het vooral barretjes en uitgaan. Dat laatste vind je ook in het oude deel, maar daar heb je ook nog een groot plein met winkeltjes etc Bij de Strip zijn het meer van die standaard toeristenwinkeltjes.
Cemlys
Geplaatst: 24-01-12 18:40
dees20 schreef:
Wow dan heb je het wel getroffen zeg! Moest je dan tickets enzo apart boeken?
Tickets en hotel hebben wij apart geboekt ja. Via cheaptickets dacht ik. Vilamoura ligt er ook dichtbij. Heel gezellige haven. Erg mooie stad.
countrygirl
Geplaatst: 24-01-12 19:25
Tsja Dees20, wij wonen er natuurlijk! Dus heel erg positief. Kijk even in m'n onderschrift, misschien is dit wat je zoekt. Het is niet op loopafstand van het strand, maar ook niet té ver weg. Staat tegenover dat het 's nachts wel heel erg rustig is, ook niet onbelangrijk. En je zit middenin de natuur, echt heel erg mooi hier. Je kunt heerlijk uit eten gaan, steden bezoeken (waaronder Lissabon!), markten etc.etc. er is echt zat te doen. Dit is niet een heel druk toeristisch gebied maar daardoor is er ook heel veel bewaard gebleven en veel te zien.
Enfin... je moet Portugal gewoon ontdekken, het is echt dik te moeite waard!