Ik zoek een leuke groeps vakantie naar het buitenland

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mar_leen

Berichten: 461
Geregistreerd: 10-01-09
Woonplaats: Oostelbeers

Ik zoek een leuke groeps vakantie naar het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 16:01

Hoi hoi,

Zoals de titel al zegt, ik ben opzoek naar een groepsreis naar het buitenland.
Ik ben er nog niet uit wat voor land. Dus alle opties staan nog open.
Ik ben opzoek naar een doe vakantie dus niet alleen maar in een hotel/zwembad/strand zitten. Ik wil juist veel zien van het land.

Wie heeft er ervaring met z’n soort reis? Of heeft iemand een idee voor een leuk land?

Justme_Lisaa

Berichten: 2186
Geregistreerd: 27-07-07

Re: Ik zoek een leuke groeps vakantie naar het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:06

Ik zit te kijken voor een singlereis van fox, dat is zeker een aanrader! Ik zit te denken aan Thailand of Borneo. Maar ik weet het nog niet zeker. Ga je alleen of met iemand anders?

Phylos

Berichten: 5684
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Ik zoek een leuke groeps vakantie naar het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:11

Ik ben ook wat aan het rondkijken en fox bied heel veel aan. Maar via google vind je ook genoeg andere sites. Als je voor jezelf al een beetje een idee qua land hebt maakt dit het zoeken wel makkelijker.
Ik ben eigenlijk ook wel heel benieuwd naar ervaringen, zowel van groeps als singel reis.
Ik ken één iemand die 2x met zo'n reis is meegeweest. De eerste keer was fantastisch en had ze een hele leuke groep (Zuid-Afrika) en de tweede keer vond het het wat minder (Ecuador) Maar ze is in die 3 weken ook een week ziek geweest, dat speelt ook mee natuurlijk. En de mensen van deze groep spraken haar minder aan.

Het kost alleen wel een boel geld, zo'n groepsreis. Maar dan is wel alles georganiseerd en zie je heel veel van een land. Wat mij wel opvalt is het vele reizen

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:31

Ik ga naar afrika

mar_leen

Berichten: 461
Geregistreerd: 10-01-09
Woonplaats: Oostelbeers

Re: Ik zoek een leuke groeps vakantie naar het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 20:11

Ik ga alleen…
Ik heb inderdaad ook heel internet afgespeurd maar ik had wil ook wel weten of mensen ervaringen hebben.

Afrika klinkt ok wel leuk ja :)

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:18

Ik zoek nog reismaatjes haha

Phylos

Berichten: 5684
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:19

quera schreef:
Ik zoek nog reismaatjes haha

Met welke organisatie etc ga jij? (linkje?)

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:20


Phylos

Berichten: 5684
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Ik zoek een leuke groeps vakantie naar het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:22

Bedankt, ga hem even doorlezen!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Ik zoek een leuke groeps vakantie naar het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 04:45

Ik heb al heel veel goeds gehoord van vrienden die reizen hebben gedaan met www.contiki.com .

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:32

Ik ga met fox op vakantie. Omdat ik alleen reis, heeft fox het voordeel dat er een kamer voor alleengebruik vaak standaard bij de prijs zit (bij singlereizen).
Voor Afrika hebben m.i. Djoser en Sawadee leukere reizen.

Vooralsnog maar 1 reis met ze weggeweest, maar wat ik hoorde van medereizigers was dat de standaard van hotels bij fox iets hoger ligt dan bij Sawadee en Djoser.

Hier een goede ervaring, en ga dit jaar 2x met fox op reis. Wat ik van onze reisleider hoorde, valt of staat de vakantie met de interactie tussen de mensen in de groep (logisch :+ ) maar dat dit heel wisselend is.

Phylos

Berichten: 5684
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Ik zoek een leuke groeps vakantie naar het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:01

Mootje, weet jij of er ook nog verschil zit in singlereizen en groepsreizen? Qua mensen, leeftijden oid?
Welke reizen ga jij dit jaar maken en heb je al gemaakt met fox?

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ik zoek een leuke groeps vakantie naar het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:05

Fox ziet er leuk uit! Ik ben ook al lang aan het zoeken naar een groepsreis naar het buitenland, maar er wordt altidj zoveel geld gevraagd... dat heb ik gewoon niet.
Toen ik nog met mijn vriend op vakantie ging was het altijd heel goedkoop: veel liften en couchsurfen, soms kamperen als het niet lukte.
2000 of 3000 euro voor een vakantie kan ik echt niet ophoesten helaas :n. Ik snap niet waarom het zo vreselijk duur moet zijn. Schrap de gidsen op plaatsen waar het niet nodig is, vlieg met Ryanair, drop ons in een aftands hotel en ik ben blij hoor!

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Ik zoek een leuke groeps vakantie naar het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:22

Phylos, met een groepsvakantie lig je standaard op indeling en een eigen kamer kost tussen de 300 en 500 euro extra.
Verder val je precies buiten de boot, als je pech hebt. Het zijn toch veelal stelletjes die dit soort reizen doen en dan ben je het derde wiel aan de wagen. Vaak kun je bij 'groepssamenstelling' op de website de leeftijd van de boekers en het aantal personen per boeking zien. Dan kun je meteen zien of er meer alleengangers zijn.

Vorig jaar naar Panama was ik de jongste en de oudste was 54 geloof ik. Het was een groep van 16 en hebben eigenlijk geen opsplitsingen gehad. Man / vrouw is meestal 50 / 50.

Dit jaar ga ik eerst naar Cuba. Volgens mij is de jongste 26 en de oudste vooralsnog 45. Daarna ga ik naar Ijsland (kampeervakantie). Hier is het 6 mannen / 10 vrouwen en ligt de gemiddelde leeftijd een stuk lager (van 22 tot 36 geloof ik).

Het is echt reisafhankelijk wat voor leeftijden er mee gaan. De meer avontuurlijke reizen trekken een iets jonger publiek aan, uitzonderingen daargelaten.

2013 wil ik naar Afrika, of met bokt of met Sawadee.

Phylos

Berichten: 5684
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Ik zoek een leuke groeps vakantie naar het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:29

Mm ja inderdaad over die groepsreizen had ik nog niet nagedacht op die manier. Misschien toch wat meer uitkijken naar een singlereis dan en een beetje op leeftijd kijken, dat is toch wel leuk (aangezien ik nog maar 21 ben)

Gave landen ga je naar toe/ben je geweest! Leuk joh. Vond je Panama als land de moeite waard? (Heb er familie wonen momenteel, maar begreep dat het om dingen te zien etc, niet zo bijzonder was. Mijn moeder is er in oktober ook geweest)

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Ik zoek een leuke groeps vakantie naar het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:31

Ja, Panama is gaaf! Een mix tussen cultuur, natuur en de grote stad :) Een stuk goedkoper dan bijvoorbeeld Costa Rica en de mensen zijn nog iets minder op het toerisme ingesteld en puurder qua doen en laten.

Flying_Angel

Berichten: 15756
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ik zoek een leuke groeps vakantie naar het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 18:59

Ik ga dit topic ook even in de gaten houden, begin me ook steeds meer te interesseren in dit soort reizen.

gaucho

Berichten: 9637
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 19:15

ik heb goede ervaringen met nosun en active sun, beide zijn wel binnen europa.

mar_leen

Berichten: 461
Geregistreerd: 10-01-09
Woonplaats: Oostelbeers

Re: Ik zoek een leuke groeps vakantie naar het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 18:25

Ik heb besloten binnen europa te blijven…
Bedankt voor alle reacties tot nu toe!

citroen
Berichten: 1649
Geregistreerd: 13-04-09

Re: Ik zoek een leuke groeps vakantie naar het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 03:46

Fox is top! *D

2x met fox geweest met ouders & broertje (thailand&indonesie)

Dit jaar met kras naar srilanka omdat fox ongeveer 1500 duurder was ;(

Is anders een rondreis door europa niks? :) Met kras naar Italie, Spanje, Portugal enz? :P

Astaloca

Berichten: 8242
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Winterswijk

Re: Ik zoek een leuke groeps vakantie naar het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 03:48

Bolderman, Peterlanghout, Effeweg.. Zijn sites waar deze reizen ook worden aangeboden. Mijn ouders zijn altijd heel tevreden over deze organisaties en gaan er vaak ook mee weg! :j En in Europa! Succes!

mar_leen

Berichten: 461
Geregistreerd: 10-01-09
Woonplaats: Oostelbeers

Re: Ik zoek een leuke groeps vakantie naar het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 18:35

@ Citroen,

Daar had ik nog niet eens aan gedacht :P
Bedankt voor het idee :)

Herfstblad
Berichten: 812
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 08:52

Mag ik dit topic omhoog schoppen? Ik zoek een fantastische reis voor volgend jaar! Ik heb op Sawadee een aantal leuke reizen naar Afrika gezien. Heerlijk avontuurlijk, kamperen, de natuur zien.

Maar daarin tegen lijkt backpacken langs de oostkust van Australië mij ook ontzettend gaaf!

Misschien ben ik een doemdenker, maar Afrika is dat wel veilig? Ik zag een hele gave rondreis naar Tanzania, Kenia en Zanzibar.

Mijn budget zal rond de 5000 euro liggen.

NZ92

Berichten: 3179
Geregistreerd: 23-06-09

Re: Ik zoek een leuke groeps vakantie naar het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 22:01

Mocht je het dichtbij zoeken en wil je iets met paarden? Wij hebben bijvoorbeeld nog plek tijdens onze trektochten voor jongeren!
www.villalesolivettes.be !

Lithya

Berichten: 2541
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 22:07

Heb een aantal keer met Intrepid gereisd. Die bieden van basic tot zeer luxe aan. Wellicht dat daar wat voor je bij zit qua rondreis?