Uitwisseling Rome, tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Uitwisseling Rome, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 00:47

Hai

Ik ga volgende maand op uitwisseling naar Rome,
maar nou is elke dag om vijf uur de actitiveiten afgelopen, wat zijn nou leuke dingen die ik met/bij haar kan doen?
Hoop dat ze vrienden heeft met een paard, dan gaan we daar een keer langs. En ook naar andere die dicht in de buurt wonen..

Weet iemand ook nog een leuk cadeau wat ik aan de ouders kan geven? =D

Anoniem

Re: Uitwisseling Rome, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 01:10

Neem een rolstoel mee! Het scheelt echt werkelijk kilometers rijen voor de sint pieter, vaticaanmuseum en het colloseum. Verder zaten wij 's avonds veel op terrasjes. Wij kregen ook de tip om ergens te gaan eten waar niet zoveel toeristen heen gaan, dat zijn de onbekendere maar vaak de betere plekjes.
Als je een echte viseter bent raad ik je trouwens aan om ergens een vismenu te nemen, dan krijg je hele lekkere dingen op je bord die je in nederland nooit zal eten!

Wanneer ga je? En hoelang?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 01:43

Absoluut geen vis haha!

Andere willen allemaal gaan stappen, maar dat is niet echt iets voor mij.

6 tm 15 februari! (:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 01:50

casperzazoe schreef:
Absoluut geen vis haha!

6 tm 15 februari! (:

Je kan in rome leuk terassen, maar ik denk dat het dan toch iets te koud is. Ik kan je dus niet verder helpen, maar rome is een hele leuke stad. Wij hebben ontzettend kunnen lachen om de mensen daar zo relexed als die doen! Heerlijk! :D ik zou zo weer terug willen :)

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 16:56

__Marloes schreef:
casperzazoe schreef:
Absoluut geen vis haha!

6 tm 15 februari! (:

Je kan in rome leuk terassen, maar ik denk dat het dan toch iets te koud is. Ik kan je dus niet verder helpen, maar rome is een hele leuke stad. Wij hebben ontzettend kunnen lachen om de mensen daar zo relexed als die doen! Heerlijk! :D ik zou zo weer terug willen :)
Dat laatste ken ik ja. :') Ik was met een vriendin in de supermarkt tijdens onze werkweek en we waren al te laat, het was daar ook nog eens superdruk en die cassières doen rustig een kwartier over het scannen van de boodschappen van drie mensen. :))

Ik vind Rome een heerlijke stad om gewoon lekker in rond te struinen en je ogen de kost te geven, het is allemaal zo mooi. De standaard culturele dingen zullen jullie vast al gaan doen met de groep, maar het is zeker de moeite waard om 's avonds eens terug te gaan naar de dingen die je overdag gezien hebt. Die zijn dan vaak heel mooi verlicht.

Ik denk dat de kans dat iemand die in het centrum van Rome woont een paard heeft of mensen kent met paarden vrij klein is overigens. Ik weet niet of het 's winters ook het geval is, maar 's zomers lopen er in ieder geval heel veel paarden met rijtuigen door de stad die je gewoon kunt aaien als ze ergens stil staan. :)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 17:05

Gaan inderdaad (alleen maar ) kapotte dingen bekijken :')

Ik zit gelukkig beetje onder het centrum, bijna tegen de zee aan (:
In een soort van natuurgebied geloof ik, super gaaf!

Marleennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 17:08

Ik weet niet of het in februari ook leuk is, maar toen ik er was, zijn we een avond naar de Spaanse trappen geweest!
Dat was echt super mooi 's avonds ;) En idd is alles 's avonds (vaak) mooi verlicht en absoluut de moeite waard om nog een keertje te gaan :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 18:02

_Summerly_ schreef:
__Marloes schreef:
Dat laatste ken ik ja. :') Ik was met een vriendin in de supermarkt tijdens onze werkweek en we waren al te laat, het was daar ook nog eens superdruk en die cassières doen rustig een kwartier over het scannen van de boodschappen van drie mensen. :))

Wij kwamen aan bij ons hotel, stonden daar een vader met zijn dochter. Vader met een ford Ka, dochter met een vespa. Vespa deed het niet meer en vader kwam dochter halen en ze gingen serieus proberen met z'n 2en die vespa in die ka te krijgen :+ op een gegeven moment kwamen er 2 politieagentjes bij, heb nog een hele mooie foto dat ze aan het overleggen zijn :))
Of op een terras, stond er een auto achter een andere auto geparkeert waardoor er 1 dus niet uit kon. Die man moest dus weg. Hij heeft serieus een kwartier/half uur heel mooi heel de tijd lopen tuteren en toen die andere italiaan eraan kwam bleven ze beide net zo mooi rustig :))

Heerlijke mensen, die Romijnen :)