Nou, ik heb mijn vriend zover gekregen! We gaan deze zomer op vakantie! Maar nu willen we niet te laat gaan, omdat de zomer in Finland zo mooi is, dat het dan eigenlijk nutteloos is om weg te gaan. Nu willen we dus rond mei, begin juni op zijn laatst, op vakantie. Maar waar is het dan al warm? Ik zat zelf te denken aan Cyprus, of aan Griekenland. Is het daar tegen die tijd al 25+ graden? Of gaan we dan echt te vroeg op vakantie voor lekker weer? En zijn er nog andere plekken waar we tegen die tijd goed kunnen vertoeven?
Kan van jaar tot jaar verschillen, ik ben begin mei op Sicilië geweest met 21 graden en met 30 graden+ (en da's mij al te warm). Eind mei/begin juni kan je volgens mij in Zuid Italië en Griekenland redelijk op warm weer rekenen. Of de Canarische Eilanden, die zakken sowieso zelden onder de 20 graden. Daar zou het wel al eens té heet kunnen zijn in juni.
Katniss
Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-12 20:28
Turkije hoorde ik dus over dat het in Mei nog niet echt warm was.. Heb jij andere ervaringen? Egypte wil vriend niet heen, want hij hoort daar niet zulke enthousiaste verhalen over.
Ik ga in mei naar gran canaria.. wel mooi weer maar niet heel veel te doen. curacao is ook altijd warm en wel superleuk.
xDreamerx
Geplaatst: 20-01-12 20:33
Ik ga begin juni naar de Algarve en daar is het dan zo'n 25-30 graden heb veel goeds gehoord over dat deel van Portugal dus misschien is dat iets voor jullie?
Ben je geweest? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Klinkt wel apart
Anoniem
Geplaatst: 21-01-12 09:29
Malta & Gozo idd Eilandje vlakbij Italie, 20-25 graden. Weinig zandstranden, allemaal steen en rotsen. Je kan er prachtig duiken en het eiland is klein genoeg om alles te kunnen zien
TS: Ik ben vorig jaar op Malta geweest. De laatste 2 weken van juni, was er toen tussen de 30-35 graden. Het is een eiland wat ligt onder sicillie en boven Tunesie. Heel veel heb ik er niet gedaan, veel uit gerust. Ik kan je wel aanraden om naar the blue lagoon te gaan. Dit is een erg mooi stukje strand van Malta met water zo helder als een zwembad. Verder heb ik een paar keer gedoken. Ik had geen duikbrevet, maar naar een introductiecursus mochten wij onder begeleiding tot 12m diepte duiken. Zijn nog naar een scheepswrak geweest op het moment dat Brad Pitt een film aan het opnemen was. Ik heb helaas geen tijd gehad om de hoofdstad te zien of in die leuke engelse bussen mee te rijden. Maar ik troost mij met het feit dat ik in Juli weer terug ga, Waarom ik voor Malta heb gekozen? Wij wilde wat anders dan spanje/italie/frankrijk. en we wilde iets wat niet al te duur was.. Zo kwam ik op malta uit. Wij hebben in hotel The George gezeten. Prachtig nieuw hotel, in juni 2010 geopend en niet duur. Voor 2 weken betaalde wij 750 euro.
Of Portugal, maar dan de Zuid/Westkust. Kijk maar eens even in m'n onderschrift, misschien is dat iets voor jullie. We zitten vlakbij stranden en in mei is het echt al heerlijk weer! Buiten dit is er een heleboel kultuur te zien, markten, de natuur is hier echt mega, of je kunt b.v. in een wereldstad als Lissabon rondshoppen. Kortom: dit gedeelte van Portugal is gewoon supermooi en heel goed te doen.
We zijn net in Spanje geweest vorig jaar... Was wel mooi trouwens, Barcelona! Het enige probleem lijkt mij het zeewater. Is het te koud om te zwemmen in mei? Of zeg ik nu iets geks?
Malta, Griekenland en Cyprus staan sowieso op de lijst en ook Portugal lijkt me leuk! Bedankt voor de tips, tot nu toe!
Tunesië Egypte Cyprus, hadden daar altijd mooi weer ook in die maanden. Wil je een Grieks eiland, daar kan het ook al aangenaam warm zijn maar je moet dan even goed navragen aan welke kant je moet zitten ivm wind etc. Wij zijn toen naar kos en rhodos geweest in mei en was ideaal
Canarische Eilanden is inderdaad wel een goede optie, ik ben daar in verschillende seizoenen geweest en het is inderdaad bijna altijd een lekkere temperatuur. Hoewel de zon in de zomer wel écht heel sterk is, ik heb van mezelf een licht kleurtje dus kan het wel hebben, maar ik heb een hoop mensen flink zien verbranden. Het verraderlijke is dat er veel wind is op de eilanden, dus je hebt het niet door. Wat ik zelf dan juist weer heerlijk vind, maar voor de melkflessen onder ons is het een drama.
We zitten op een budget, dus het moet helaas Europa blijven En bedankt voor die wind-tips! (En ik verbrand niet zo snel, JuliaMaria, en mijn vriend veranderd echt in een afrikaan na een week zon. Daar ben ik gewoon jaloers op!)