Bali/Lombok/Komodo/Singapore 2012, wat moeten we echt zien?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

1234

Bali/Lombok/Komodo/Singapore 2012, wat moeten we echt zien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 17:37

Hallo,

Wij (mn ouders,broertjes en ik) zitten er heel erg over na te denken om naar Bali te gaan in combinatie met Lombok en de Komodo-eilanden. Ook willen we misschien op de heen of terugweg een stop-over maken van een aantal dagen, in Singapore.

Wat zijn jullie ervaringen van deze landen/gebieden?
Wat moeten we echt hebben gedaan of gezien?

Ik heb al een paar dingen uit oude topics gehaald, maar meer dan dat heb ik niet gevonden.
Vooral van Singapore niet.

Snorkelen bij nusa lembongan
Waterbom waterpark
Marine Walk (gaan we sowieso doen!!)
Discovery mall
Monkey Forest
Turtle Eiland

K weet niet of dit allemaal haalbaar is ivm reistijd ertussen.
Maar toen ik aankwam met de Marine Walk wilden we dat sowieso gaan doen, het lijkt ons super mooi!

Eventueel als jullie andere eilanden-combinaties aanraden, hoor ik dat ook graag!! We staan nog overal voor open.
De Gili-eilanden trekken mn ouders ook wel bijvoorbeeld.

Wat we vooral willen doen is genieten van de natuur, cultuur en actieve bezigheden. (niet te actief, dus geen vulkaan beklimmen ofzow, ivm dat mn moeder astma heeft en dat dus echt niet volhoudt xD) Dus van alles wat!
We willen geen weken op het strand liggen, maar soms een dagje tussendoor is wel lekker.

*edit* het is voor zomer 2012! (dus in Juli, voor 3 weken :j )
Laatst bijgewerkt door 1234 op 19-01-12 17:39, in het totaal 2 keer bewerkt

_Anouck

Re: Bali/Lombok/Komodo/Singapore 2012, wat moeten we echt zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:38

Ik lees even mee..

Wij zijn van plan dit jaar naar Indonesië te gaan (als er geld over blijft, we willen ook een huis kopen)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 17:40

Leuk! *D
jaah wij wilden al heel lang naar Indonesië, maar telkens hadden we óf toch iets anders gekozen, omdat het niet goed ging met indonesië (tsunami of overstromingen enzo) of omdat het op dat moment te duur was.
Nu willen we er toch echt voor gaan.

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:53

Aha oké..

Ik ga met m'n vriend.. we zijn vorig jaar naar Thailand geweest en Azië bevalt ons zeer goed!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 17:55

ja Thailand zijn wij ook geweest, is ook ontzettend goed bevallen :j

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:27

Waar zijn jullie geweest dan? Wij bangkok,, railey phi phi, khao sok, ko sanyo en ko phangan

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 19:45

Wij hebben rondreis gemaakt (met Greenwoodtravel).
Bangkok, bij de Riverkwai, Kanchaburi, Ayutthaya, Koh Chang (=eiland) en nog wel wat plaatsjes die ik niet zo uit mn hoofd meer weet :P

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 20:22

Oké.. wij zijn vanuit Bangkok inderdaad ook in Ayutthaya geweest :)

Nou nu maar weer verder of indonesië haha..

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 20:24

haha jaah.
hebben net besloten om toch niet naar Singapore te gaan :+ (te duur) Mjaah kan iedere minuut nog veranderen, dus mocht iemand brandende informatie hebben over bezienswaardigheden in Singapore, laat het maar horen :))
Dan kunnen we dat gebruiken voor als we tóch besluiten om het wel te doen.

pieps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 20:27

Je ouders hebben ze al genoemd! De Gili eilanden! Doen, en neem er de tijd voor ;)
Heerlijk relaxen en snorkelen, zee schildpadden en dolfijnen excursies, zon, strand, koraal, en rust!
En op Bali moet je echt de zon op zien komen vanaf die grote vulkaan. Heel erg bijzonder.

pieps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 20:32

Oja, vergeet ik toe te voegen, die vulkaan kun je ook op de rug van een ezel omhoog ;)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 20:41

Dat klinkt ook wel aantrekkelijk jah :9
Zal het eens voorstellen :')

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 20:44

Mn schoonouders zijn die vulkaan opgeklommen om de zon op te zien komen, was het super mistig, zagen ze er nog niks van :P

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 21:55

Ja dat risico loop je ook natuurlijk. Hebben wij in Zuid-Afrika bij een uitzichtspunt ook gehad. Scheen echt een geweldig mooi uitzicht te zijn, alleen helaas was het zo mistig dat je er amper wat van zag.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 14:03

Inmiddels weer bijna 2 weekjes verder, maar is er iemand die naar Lombok of Komodo-eilanden is geweest en ervaringen wil delen?
Van bali kan ik wel het een en ander vinden, maar van Lombok en komodo-eilanden toch een stuk minder!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 18:05

Ik kom net van Bali af, was van plan om naar Lombok en Komodo te gaan maar door o.a. het slechte weer ging de boot een paar dagen niet (en toen moest ik een keuze maken tussen alleen verder reizen of vriendin ophalen in poedersuiker en dus weer terug gegaan ;( ).

Maar wel veel verdiept in Lombok:
Blijf 2 nachtjes in Padangbai. Hier vandaag vertrekken alle boten naar Lombok en de Gili's. Het plaatsje zelf is ontzettend leuk voor 2 nachtjes, je kan naar de Blue Lagoon lopen in 5 minuten (gewoon de borden volgen) en daar kan je vanaf het strand ontzettend goed snorkelen! Tip; verblijf in Keri Beach Bungalows, spotgoedkoop en erg mooi!
Hier vandaan vertrekt dus de boot richting Lombok. Bidy Tour biedt ontzettend veel leuke tours over het eiland. Misschien kan je op de website kijken voor wat inspiratie? Je kan natuurlijk ook zelf een chauffeur huren (dan betaal je alleen voor de auto met chauffeur, niet per persoon), heel voordelig. :)
Perama tours biedt tours aan naar Komodo National Park (bestaat uit Komodo en Rinca dacht ik) dus daar zou je even voor op de website moeten kijken, schijnt een zeer goede organisatie te zijn en ik was ook van plan om daarmee te gaan.

Must see in Bali; Bali Bird Park, 30 minuutjes vanaf Ubud. Ontzettend leuk met veel tropische vogels die goed worden verzorgd. :j

Dit is even wat ik zo weet. :) Veel plezier iig! Vond Bali opzich wel leuk, maar denk dat Lombok en Komodo een stuk mooier zijn!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 23:37

Bedankt voor je reactie :D
Bali Bird Park ga ik op het lijstje zetten *D De andere dingen zal ik ook onthouden!
Ook de website van Bidy Tour heb ik bezocht, ziet er goed uit! :)
K zal het voorstellen aan mn ouders. Heb het ff doorgemaild xD

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 02:06

Hoooii! Gaaf! Bali is leuk! :D

Ben er afgelopen jaar geweest (hadden rondreis gedaan van fox java&bali+ verlenging.)

Marine walk moet je zeker doen! *D Als je niet kan tegen hoge golven moet je bovenop de boot gaan zitten! Vond de heen reis naar nusa Lembongang echt en hell met die enge poedersuiker golven :+ Terug weg mochten we met zn viertjes + een local bovenop zitten echt super vet ! :D
Nusa Lembongang is wel echt een top eiland! Je kan er ook een leuk rondje fietsen om meer van het eiland te zien *D

Ook zeker naar de tanahlot tempel gaan bij zons ondergang <3!
En naar Ubud! Bij Ubud heb je een heel apen park zitten echt heel leuk ze lopen allemaal los rond en je ken ze bananen voeren ! :P Ook heb je in Ubud echt de mooiste rijst terassen! :)
Ook zeker gaan raften op niveau 3/4 echt heel kicke! <3

Quad rijden door de rijst velden is ook echt super vet! Je rijd dan echt op plekken waar je normaal nooit zou komen! :+

Enige waar we spijt van hebben is dat we niet naar de hooli spring zijn geweest! :(

Als je tijd heb zeker een excursie boeken naar java! Naar de boroburdur ( 1 van de 7 wereld wonderen! ) En naar de zons opgang bekijken vanaf de krater van de bromo vulkaan! :D Dat is zo superr ! :D :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 11:49

haha Raften zie ik mij nog niet doen (mn moeder ook niet), en al helemaal niet op niveau 3/4 :') Ben niet zown held in het water.
Ben bij kanoën al bang dat de boot omslaat :')
Bedankt voor de tips! :)

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 20:30

Raften is daar echt niet eng!! :) Je zit echt in een grote rubberboot samen met een gids die je aanwijzingen geeft! :D Zelfs m'n mama vond t niet eng en die is er ook een schijtlaars mee! Niveau 3/4 stelt ook niet extreem veel voor als je je bedenkt dat niveau 1/2 net aan een klein beetje stroomt :+ Is wel super leuk om te doen, je ziet mensen zich wassen in de rivier, kinderen spelen enz :P

Weet je trouwens al welke plaats je gaat in Bali? K uta is echt mega druk en Sanur is weer mega rustig! :+ Wij zaten zelf in Seminyak. Erg leuke plaats! Niet de drukte van K uta en niet de stilte van Sanur. Echt een aanrader! :):)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 20:52

We willen een beetje gaan rondreizen :j Hebben dat in Thailand ook gedaan, is ons heel goed bevallen en je ziet dan ook meer dan wanneer je vanuit 1 plek gaat :D
Welke plaatsen we heen willen weet ik nog niet.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-12 13:58

Heeft er nog iemand verder goede ervaringen met een van de eilanden? :)

We zaten eraan te denken om heeel misschien ipv naar bali enzo, naar de ABC -eilanden (curacao enzo) te gaan.
We weten het dus nogsteeds niet _O- tis lastig!! Tis allemaal zo leuk en mooi xD

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:41

Yep wij gaan ook naar Indonesië (Bali/Gili eilanden/Lombok) of naar Sri Lanka. Nog niet helemaal over uit.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 18:51

Woow k lees deze reactie nu pas haha
Hij was verdwenen in de lijst met berichten :P

Sri Lanka is indd ook cool! Wilde mn moeder ook graag heen, maar mn vader is niet echt over te halen :') Helaas xD Lijkt me ook heel mooi daar !

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 12:20

ik meld mezelf hier even.
Ik ga in oktober naar Thailand,en wil graag een rechtstreekse vlucht, het is al lang zat.
Nu lees ik dat mensen hier in Thailand zijn geweest.
Waar kan ik het beste mij ticket kopen?