Canada 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes

Canada 2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 16:12

Hee Bokkers!

In juli gaan wij naar Canada, in ruim 3 weken trekken we van Calgary naar Vancouver met een camper. Ik heb er nu al zin in! :D
Er zullen vast meer Bokkers zijn die naar Canada gaan of zijn geweest. Wat zijn echt dingen die ik moet zien?

Brand los!

Groetjes Marloes

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 05:35

Ik heb er net 4,5 maanden in Vancouver op zitten (en ga over een week nog 2 dagen terug) en het is een prachtige stad! Neem er je tijd voor en ga zeker naar Granville Island, Stanley Park en Grouse Mountain :j

_Do_

Re: Canada 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 14:28

In de Rockies heb je mooie bergen en nog mooiere meren!
Heb zelf toen vanuit Lake Lousie een mooie dagtocht te paard gemaakt.
http://www.timberlinetours.ca/ Denk alleen dat ze niet open zijn in de wintertijd....

En vergeet Peyto lake niet! Mooiste van allemaal. Moraine lake is ook erg mooi. Vind Lake Lousie verre weg de minste.

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 14:30

Ik ben er 3 jaar gelden oko geweest, ook 3 weken met een Camper, rond Vancouver!

en Lake Louise, echt geweldig! knalblauw. alleen zijn er wel veel touristen. Ook de Rocky mountains zijn mooi.

Ohja, als je langs de weg inees allemaal mensen ziet stoppen, en kijken, zal er in de bosjes wel een beer of een eland zitten :j

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 14:45

Er zijn 100.000 dingen die moet zien, maar dan moet je net zoals ik er voor de 8ste keer erheen (goh, wat vervelend :-)). En dan zal ik nog niet alles zien en meemaken.
Vancouver is een fantastische stad die je niet mag missen
De weg van Vancouver naar Whistler en vandaar uit naar kamloops en dan naar Jasper is de allermooiste.
En dan via Jasper over de icefields parkway naar Calgary heb je nog tijd over ga naar Waterton bij de amerikaanse grens.
Mis de stampede niet!!!
Doe het rustig aan, maak niet teveel kilometers en vooral,..... geniet.

Heb je nog vragen? zet ze hier neer.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 16:28

Probeer een nacht te gaan wildkamperen! Dat is best een belevenis in de Rockies. In de nationale parken moet je daarvoor wel een pas hebben. De Icefields en Lake Louise kan ik ook aanraden!

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 15:47

Superbedankt voor al jullie tips, ik ga het allemaal opzoeken. Heb er echt al ontzettend veel zin in en ben heel erg benieuwd! :D

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 10:29

Bear jams...idd niet te missen! Ook leuk, zelf even stoppen langs de weg als er niets te zien is, en wachten hoe snel de volgende stopt hahahaha! Volgens mij is wildkamperen niet toegestaan, maar zijn er wel vergunning verkrijgbaar voor hikers. Vergeet in dat geval je bear spray en belletje niet hahaha! Kijk eens op het Canada prikbord zou ik zeggen!
Mocht je nog aan de kust komen, er zijn erg veel walvisachtigen in dat gebied, en erg veel orca's!