[BEU] Mooie plekjes Zwisterland, Oostenrijk & Gardameer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

123468086

[BEU] Mooie plekjes Zwisterland, Oostenrijk & Gardameer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 22:58

Hallo bokkers,

Wij hebben zojuist onze vakantie geboekt naar het Gardameer in Italië.
Wij gaan op de heenweg via Oostenrijk om daar Italië binnen te komen en het Lago di Braies te verkennen. Schitterend meer met prachtige omgeving wat ik gewoon echt wil zien _/-\o_ . Op de terugweg willen we via Zwitserland gaan omdat dat erg mooi schijnt te zijn om door heen te rijden. Ik vroeg me af of er soms bokkers waren die erg mooie plekjes weten in Zwitserland welke echt de moeite waard zijn en die een beetje bij de route liggen.

Zo ziet onze terugreis eruit:

Afbeelding

Als verder nog iemand mooie plekjes weet omgeving Gardameer zijn die altijd welkom.
Wat we sowieso gaan bekijken zijn:

- Milaan
- Verona
- Venetië
- De dorpjes aan de zuid-oost kant van het Gardameer

Lago di braies:

Afbeelding

Wie kan ons helpen? :D

Marit

Re: [BEU] Mooie plekjes Zwisterland, Oostenrijk & Gardameer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:05

Als je dan toch al in Venetië bent kun je ook nog de boot pakken naar Kroatië! Wij hebben het andersom gedaan. Die gaat vanaf Venetië naar Kroatië en terug, een tochtje van ongeveer 2 uur was het geloof ik. En Kroatië is ook erg gaaf. Maar dan zou je in Kroatië moeten overnachten anders heb je Venetië niet gezien. Maar wel leuk! :D

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 23:12

Zou inderdaad een leuk idee zijn geweest maar dat wordt een beetje te veel. We willen niet extra nog ergens overnachten ivm budget. De camping waar we staan is ook al best prijzig. :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:18

Ja, dat dacht ik al. Jammer maar begrijpelijk :D

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:22

Bij het gardameer ligt een stadje, Malcesine. Die heeft een gondelbaan (monte baldo) de bergen boven het gardameer in. Dit is echt subliem en adembenemend, je kan dan het hele gardameer zien.

Wij zijn 2 jaar naar het idromeer geweest, en vanuit daar een paar keer naar het gardameer. Wij rijden dan ook door zwitserland, maar gewoon over de grote weg en de gotthardtunnel. Ik wil nog steeds een keer over die pas heen, maar dat komt er steeds niet van.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 09:55

@druppeltje: Dat klinkt erg mooi! Zal eens even googlen! :D

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 10:45

De Monte Baldo is inderdaad echt de moeite waard :j Als je van wandelen houdt kun je ook bijv. op de helft de kabelbaan verlaten en de rest te voet omhoog.
Wij zijn destijds helemaal met de kabelbaan naar boven gegaan en zijn toen alles naar beneden gelopen.
Kleine toevoeging: als je dit doet, zorg dan wel echt voor goed schoeisel. Zijn geen wandelingen om op je sneakers te doen.

We zijn vorige zomer naar het Iseomeer geweest, ook erg leuk overigens :D, en op de terugweg door Zwitserland gereden. Zelf zou ik dit niet snel nog een keer doen. Je mocht toen op veel plekken maar 80 of 100 km/u (en de Zwitserse snelheidsboetes zijn niet misselijk, hou daar echt rekening mee! Daar wil je echt niet geflitst worden := ), dus dat schoot niet zo op. Het is wel heel mooi natuurlijk. Wij zijn alleen nergens gestopt omdat we gewoon echt op de terugweg waren :)

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:59

Een pizza'tje to go en een fles wijn halen in Bardolino en iets zuidelijker op een steiger opeten en naar de sterren en het uitzicht met alle lichtjes kijken. :j

Verona is een hele leuke stad, en vergeet inderdaad Venetië niet!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:01

Aan het gardameer; Malcesine en Limone zijn leuke oude steden. Vooral Malcesine heeft mijn voorkeur. :j

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:42

Als ik zo op je kaart kijk kom je vlakbij Interlaken langs. Moet ook volgens de verhalen érg mooi zijn. Ben er zelf alleen niet geweest.

Ook even een tip: Denk aan het vignet dat je nodig hebt voor Oostenrijk en Zwitserland.

Veel plezier

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:44

Zwitserland is overigens vrij duur met de vignetten (geloof dat wij 40 of 45euro betaald hebben). Oostenrijk is goedkoper (max.10euro geloof ik).
In beide gevallen kun je ze overigens gewoon aan de grensovergang kopen.

*Edit: nog een andere tip; als je in de gelegenheid bent zou ik een speedboot huren (heel anders dan de tips over leuke dorpjes, maar toch..). Dat is echt zo leuk! Hebben wij afgelopen zomer op het Iseomeer gedaan en dat vonden we echt voor herhaling vatbaar. Bootjes met een bepaalde lengte en bepaald vermogen mag je zonder vaarbewijs huren.

celinedaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:49

Wij gaan ook altijd via oostenrijk door naar Italie, laatste jaar zijn wij ook in Venetie geweest, maar ik heb er niet erg van genoten want het was stikheet en er is bijna tot geen schaduw te vinden daar :') Maar het is wel mooi om erdoor te lopen !

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 18:07

Ik ga binnenkort even naar de ANWB winkel hier voor informatie over de vignet. Interlaken? Even googlen! Bedankt! :)

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 18:21

Ik ben 4 geleden vanuit Davos, Zwitserland naar Stelvio (italie) gereden. 1 Van de mooiste wegen waar ik ooit gereden heb. Toevallig trouwens, aan het rondtrekken zonder echt een plan, met als einddoel Venetie. Echt meer dan prachtig, ik kan het iedereen meer dan aanraden. En de mannen van top gear zijn het met me eens ;)

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:35

Ohja, Stelviopas; die hebben we afgelopen zomer ook meegepakt :)) Absoluut een aanrader!