Leuke vakantie voor drie meiden rond 25 jr?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mareska

Leuke vakantie voor drie meiden rond 25 jr?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 11:20

Aankomende zomer wil ik met wat vriendinnen op vakantie. We hebben al een paar voorkeuren, maar ze zijn nog erg breed. Nu was ik benieuwd of er bokkers waren die nog leuke aanraders hadden.

- Een week is lang genoeg
- Echt zomerweer (30 graden)
- Natuur, cultuur, strand (snorkelen) en ook een keer leuk uitgaan
- Goedkoop huisje, appartementje, hotel
- Twee van de drie zijn nog student dus budget is niet al te ruim

Al met al komen we waarschijnlijk uit op Zuid Europa. We hoeven niet perse een mooie reis uit de brochure, een losse vlucht + losse verblijfplaats is ook prima!

Hebben jullie nog leuke tips voor ons? Brand los! :D

Groetjes Mareska :)

Loesss

Re: Leuke vakantie voor drie meiden rond 25 jr?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:22

Kaapstad ;)?

Mares ik zou echt gaan voor Tarifa! Vond ik echt een geweldige plaats in Zuid-Spanje :)! Vlucht ernaar toe kan met Ryanair en er zijn daar veel backpackers spots enzo, dus cheap ass hotelletje moet te vinden zijn!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:52

Ohrid in Macedonie. Is dan geen zee maar wel een fantastich meer.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:07

ik ga even volgen... Wij zijn ook met z'n 3e en hebben interesse in dezelfde dingen als ts!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:35

Portugal, Albuifera?

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:05

Portugal, 100 km. onder Lissabon. Bij ons bijvoorbeeld... SonhoCabana is goed te doen in de zomer en duur zijn we zeker niet! Strand, zee is vlakbij... en uitgaan?? Er zijn plenty mogelijkheden hier in deze buurt!
Vliegen kun je op Lissabon, maar Faro is zeker ook goed te doen. Huurauto erbij... dan moet het lukken!

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 18:09

Bedankt voor de reacties tot nu toe.

Albufeira trekt ons niet zo, we zoeken ook niet echt een vakantie waar uitgaan de hoofdmoot is. Macedonië moet ik nog wat meer over lezen. Tarifa waren we wel enthousiast over, en dan bijvoorbeeld in combinatie met een paar dagen Malaga.

Zelf hebben we ook Sicilië, Malta, Kroatië, tussen de ideeën zitten, iemand daar ervaringen mee?

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:25

Kroatie is erg leuk !:) Misschien anders Italie omgeving Rome, Toscane? Bulgarije alleen dan geen sunny beach maar goud strand ofzo ? :P

En anders Tunesie? :D

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 11:03

Silicie is fantastisch!! Ik zou dan wel een auto huren of met auto gaan. Anders zit je dagenlang vast op strand. De ov is daar niet echt geweldig. De steden en de omgeving zijn fantastisch, als je een auto hebt kun je elke dag naar een ander strand.
Ik ben 2 jr geleden daar geweest bij een vriendin en ik heb in 2 weken de hele eiland kunnen bekijken ( behalve etna ivm tijdgebrek helaas, kwam doordat wij elke keer weer iemand van/op vliegveld moesten halen/brengen.)

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 13:17

Kroatië lijkt mij ook heel leuk Citroen. :j Helaas kom ik tot nu toe alleen maar dure vliegtickets tegen en met de auto is ook geen optie.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat ook uit naar Italië, en inderdaad Toscane of Sicilië, toevallig. :D
Sicilië zijn de andere meiden ook wel enthousiast over. Alleen kwam ik ook nog best dure verblijven tegen, hoe heb jij dat twee jaar geleden gedaan MoonChloe? Auto huren is inderdaad het handigst, want de vliegvelden liggen aan de westkant en mooie plaatsjes vind je juist meer aan de rechterkant dacht ik?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:58

Kamperen misschien? Dat is helaas ook best wel prijzig daar. (iig ik heb een keer zowat een rib moeten uitgeven voor een weekje kamperen in zuid-italie.)
Ik logeerde bij mijn vriendin en ben een paar dagen naar vakantiehuis geweest van familievrienden van vriendin. Dus wat accommodatie betreft, ben ik gewoon enorm verwend geweest.
Idd de meeste mooie dingen zijn te vinden aan de rechterkant. Maar ook de westkant heeft mooie dingen. Het beste is gewoon om met auto te gaan en naar 'verborgen' strandjes te gaan, die zijn zoveel leuker dan de toeristische stranden waar iedereen hutjemutje op elkaar zit. De 'verborgen' strandjes zijn vaak wel een stukje lopen naar beneden.
Ik weet niet wanneer je wilt gaan, maar iig in juni/begin juli is alles nog doodstil daar op de stranden. Pas eind juli/augustus vieren de zuid italianen pas hun vakantie.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:34

MoonChloe, je hebt gelijk met je verborgen strandjes. Dat is veel leuker dan het massatoerisme, wat ook hier in Portugal eind juli/augustus op gang komt. Op de zuidelijke badplaatsen en stranden, voornamelijk de Algarve, kun je dan over de hoofden lopen. Mijn persoonlijke voorkeur gaat ook uit naar rust en natuur!

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:38

Ik ben met drie vriendinnen een paar jaar geleden een weekje in Barcelona geweest. Het blijft nog steeds een van mijn favoriete steden en ook met drie meiden was het een erg leuke vakantie! Een mooie combi van cultuur, strand, lekker eten, shoppen en eventueel uitgaan :j

Wij hadden een heel goedkoop hotel midden in de stad (op de Ramblas) en een vlucht met Ryanair kost bijna niks. Het hotel is inmiddels iets opgeslagen, maar nog steeds goed te betalen. Sicilie is prachtig maar naar mijn ervaring inderdaad vrij prijzig wat betreft verblijf.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 17:17

Bedankt voor de tips! Ik ga nog even verder zoeken naar goedkope huisjes op Sicilië. :P

Barcelona ben ik een afgelopen najaar nog geweest. Ben het helemaal met je eens dat het een super leuke stad is! Maar ik wacht liever even voordat ik weer die kant op ga. ;)

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:57

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 10:50

Bedankt voor de tip, wat een leuke site. :j Inmiddels heb ik zelf ook al op marktplaats gekeken, daar staan ook een boel goedkope huisjes op viel me op! Alleen vertrouw ik het op de een of andere manier toch wat minder..

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 10:52

Je moet letten op dat ze zijn aangesloten bij SGR en ANVR, dan zit je goed! ;)

Leuke website he?! En echt goedkoop! Incl vliegticket en vaak ook nog incl huurauto! Beter kan niet, toch? :D