Ik moet de hele reis organiseren en regelen en ben nu een beetje aan het uitzoeken wat we gaan doen. Ik wil in ieder geval met de auto, dat is het goedkoopst en makkelijkst. Ik ben vaker in Engeland geweest en heb geen problemen met de wegen daar en het links rijden.
Het punt is dat ik nog erg twijfel hoe ik het precies wil gaan doen, gaan we iedere dag naar een andere plaats? Waar overnachten we (misschien handig om erbij te zetten dat ik absoluut geen kampeertype ben, dus minstens in een B&B wil overnachten).
Dan komen de extra eisen die mijn broertje graag zou willen, het moet een reis worden langs steden/plaatsen met een rijke magische historie. Nou zijn de meeste kerken in Engeland naar mijn ervaring al bezaait met verwijzingen naar de paganistische historie van het land, maar ik denk niet dat hij de hele dag kerken wilt bekijken. Wat me zelf wel leuk leek is om een paar bijzondere plaatsen uit te zoeken (bijvoorbeeld een mooie waterval, ruïne, boswandeling, kasteel, kerkhoven, enz.) en dan over iedere plaats een spannend verhaal te gaan vertellen. Hij is bekend met de verhalen over de Tuatha de Danan, dus daar kan ik wel wat mee. De verhalen verzin ik of zelf, of ik haal ze uit de streekverhalen van die plaats.
We willen natuurlijk ook wel iets sportiefs doen tijdens die vakantie, een jongen van 16 gaat natuurlijk niet alleen maar stil naar verhalen zitten luisteren. Ik zoek dus ook naar plaatsen waar hij iets kan doen (karten, klimmen, kanoën, raften, enz.).
Wie weet een aantal mooie plaatsen, locaties in Ierland die je voor zo een reis gezien moet hebben? Wie heeft een soortgelijk iets gedaan en kan mij een goed reisbureau aanraden? Misschien dat er iemand is die al verhalen over een aantal plaatsen daar kent?
edit: ik zie nu net dat dit topic waarschijnlijk verkeerd staat