Rondreis door Ierland met mijn broertje, tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

InekeH87

Rondreis door Ierland met mijn broertje, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 21:02

Mijn broertje wil als cadeau voor zijn eindexamen een rondreis door Ierland. En natuurlijk niet zomaar een rondreis, het moet er één worden waarbij we langs alle "magische" punten van Ierland gaan. Omdat hij dan nog maar net 16 is, ben ik de pineut die hem daarnaartoe mag brengen en rond mag rijden (iets dat ik natuurlijk heel vervelend vind := :+ ).
Ik moet de hele reis organiseren en regelen en ben nu een beetje aan het uitzoeken wat we gaan doen. Ik wil in ieder geval met de auto, dat is het goedkoopst en makkelijkst. Ik ben vaker in Engeland geweest en heb geen problemen met de wegen daar en het links rijden.
Het punt is dat ik nog erg twijfel hoe ik het precies wil gaan doen, gaan we iedere dag naar een andere plaats? Waar overnachten we (misschien handig om erbij te zetten dat ik absoluut geen kampeertype ben, dus minstens in een B&B wil overnachten).
Dan komen de extra eisen die mijn broertje graag zou willen, het moet een reis worden langs steden/plaatsen met een rijke magische historie. Nou zijn de meeste kerken in Engeland naar mijn ervaring al bezaait met verwijzingen naar de paganistische historie van het land, maar ik denk niet dat hij de hele dag kerken wilt bekijken. Wat me zelf wel leuk leek is om een paar bijzondere plaatsen uit te zoeken (bijvoorbeeld een mooie waterval, ruïne, boswandeling, kasteel, kerkhoven, enz.) en dan over iedere plaats een spannend verhaal te gaan vertellen. Hij is bekend met de verhalen over de Tuatha de Danan, dus daar kan ik wel wat mee. De verhalen verzin ik of zelf, of ik haal ze uit de streekverhalen van die plaats.

We willen natuurlijk ook wel iets sportiefs doen tijdens die vakantie, een jongen van 16 gaat natuurlijk niet alleen maar stil naar verhalen zitten luisteren. Ik zoek dus ook naar plaatsen waar hij iets kan doen (karten, klimmen, kanoën, raften, enz.).

Wie weet een aantal mooie plaatsen, locaties in Ierland die je voor zo een reis gezien moet hebben? Wie heeft een soortgelijk iets gedaan en kan mij een goed reisbureau aanraden? Misschien dat er iemand is die al verhalen over een aantal plaatsen daar kent?

edit: ik zie nu net dat dit topic waarschijnlijk verkeerd staat :o , zou een mod deze kunnen verplaatsen naar eropuit?

Anoniem

Re: Rondreis door Ierland met mijn broertje, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 21:09

Ik heb eens een rondreis gedaan via reisorganisatie Travel Ireland. Is ZEEERR goed bevallen! Je krijgt een super mooie map met de route en bezienswaardigheden en de B&B's, hotels en huurauto worden allemaal voor je geboekt. We hebben echt bij super leuke adressen overnacht en hebben werkelijk de mooiste plekjes van Ierland te zien gekregen.

Zorg er in ieder geval voor dat je flink wat zuid/westkust meepakt, dat is echt PRACHTIG.

Deze heb ik toen gedaan:
http://www.travelireland.nl/individuele ... ntries.php
(Dus 1 week Schotland en 1 week Ierland)

In Ierland heb je verschillende routes, zie het menu rechts op de website, maar deze komt ongeveer overeen met onze route door Ierland: http://www.travelireland.nl/individuele ... reland.php

Echt ideaal, een georganiseerde rondreis (dus gegarandeerd langs de mooiste locaties en zonder te hoeven zoeken naar overnachtingsplaatsen) maar wel met de vrijheid van een indivuduele reis.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 21:12

Ik heb geen tips, maar wilde wel even zeggen dat ik het ontzettend leuk vind dat een jongen van 16 met zijn oudere zus op vakantie wil! Leuk dat jullie zo'n band hebben met elkaar!

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 21:19

Anouk, je vergaten te vermelden dat ze ook zeker niet duur zijn :j, een aanrader bedankt!

@Roxx, mijn broertje en ik hebben een bijzondere band en ik vind het ook een hele eer dat hij speciaal heeft gevraagd of ik samen met hem op vakantie wilde gaan. Daarom wil ik het een hele speciale vakantie maken waar hij echt nog jaren over kan praten :j.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 21:21

Nee inderdaad, dat wist ik niet meer, viel m'n oog net ook op... De prijzen vallen reuze mee inderdaad :D Het leuke van overnachten in B&B's is ook dat je de mensen van de B&B ook vaak om tips kunt vragen. Die vinden het vaak helemaal te gek om jou kennis te laten maken met hun prachtige omgeving en hebben vaak echt geweldige tips :D Wij hebben daardoor onderweg echt wat geweldige plekjes bezocht die niet in de map en vaak ook niet op de kaart stonden.

Mocht je trouwens ook ergens willen gaan paardrijden moet ik je de Killarney Riding Stables afraden, daar heb ik een rit gedaan en daar was ik niet over te spreken.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 21:25

LZP >> BEU

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 21:26

Broertje lief kan helaas niet rijden :P. Ja hij heeft wel een half jaar op een manege gereden, maar niet genoeg ervaring dat ik hem vertrouwd een buitenrit kan laten maken. Dat gaat hem jammer genoeg dus niet worden.

edit: bedankt voor het verplaatsen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 21:31

Oké :j Mocht je in de buurt van Grange komen (Sligo) zit daar de Horse Holiday Farm, daar wel super goede ervaringen mee en daar kun je zelfs zonder ervaring op een verantwoorde manier paardrijden... Maar bij hen betwijfel ik weer of ze ook losse lessen/ritten aanbieden, volgens mij echt alleen volledige paardrijvakanties.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:56

Wat leuk dat jouw broertje graag deze reis met jou wil gaan doen.

De eerste keer dat ik naar Ierland ging, was ik met 2 vriendinnen. Wij reisden per openbaar vervoer en boekten dan via tourist information een hotel/B&B/hostel. Dus dat is eventueel te doen. Misschien kan je van tevoren via Internet wat B&B oid opzoeken, dat had je toen in ieder geval nog niet (het is al ongeveer 20 jaar geleden :o ).

Verder zijn alle toeristische hoogtepunten van Ierland makkelijk te vinden. Ik vond zelf Galway een hele leuke stad, the Cliffs of Moher heel indrukwekkend, the Ring of Kerry is ook mooi. Maar we zijn ook in Sligo geweest, waar ik de omgeving erg mooi vond. Rond Dublin heb je Glendalough (in de Wicklow Mountains) en ik heb de Irish National Stud ook eens bekeken. Erg de moeite waard, ook als je niet heel erg van paarden houdt.

Als ik nog iets bedenk, dan meld ik het nog wel even.

Hoe ga je erheen?

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 18:40

We vliegen er waarschijnlijk heen en gaan dan met een huurauto verder.