Visum nodig voor Zuid-Afrika bij precies 90 dagen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joosiien

Visum nodig voor Zuid-Afrika bij precies 90 dagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 17:06

Hallo,

Op internet kon ik geen concrete informatie hierover vinden, dus daarom probeer ik het even op deze manier!

Ik heb begrepen dat je een visum moet aanvragen voor een verblijf in Zuid-Afrika van meer dan 90 dagen.
Bij 90 dagen of minder hoeft dit dus niet.

Nu vertrek ik 20 april vanuit Nederland richting Zuid-Afrika en kom ik daar dus 21 april aan. Ik vertrek op 19 juli weer, dat betekent dat ik dan precies 90 dagen IN Zuid-Afrika ben.

Stel dat mijn vliegtuig vertraging heeft en ik pas 20 juli uit Zuid-Afrika weg kan, heb ik dan een probleem? :P

Loesss

Re: Visum nodig voor Zuid-Afrika bij precies 90 dagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:49

Even de ambassade bellen :)! Ik denk dat ze aanraden het wel te doen :)

Wat ga je er trouwens doen? Waar ga je precies heen? Ik ben stik jaloers! Net twee weken terug en wil zoooo graag terug!

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 14:13

Ik ga mijn minors daar volgen! Ik zie op jouw site dat jij in Port Elizabeth bent geweest, ik ga naar Port Alfred (Stenden Campus). En daarna komen mijn ouders en vriend en gaan we nog een rondreis maken. Leuk om te horen dat het daar zo naar je zin hebt gehad!

Ik hoop echt dat ik geen visum hoef aan te vragen, want Den Haag ligt voor mij aan de andere kant van het land plus alle bijbehorende kosten. :P
En dan zou ik hem dus ook echt alleen moeten hebben voor ''het geval dat''.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:29

Volgens mij is het tegenwoordig ook mogelijk om online een visum aan te vragen.

Ik heb inderdaad in Port Elizabeth gezeten en daarna gereisd. Gerbenfroh is ook naar Port Alfred naar de Stenden Campus geweest. Dus als je nog op zoek bent naar ervaringen :)!

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:54

Ooooh wat wil je allemaal weten want ik heb hetzelfde gedaan in 2009....Heimwee! Ik heb Lodge Management & Wildlife Management gedaan. En superveel gereisd. Ik ben alleen 8 maanden geweest dus ik had een study permit nodig, inderdaad in Den Haag opgehaald!

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 10:48

Niet? :Y)

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 12:43

Wat ik wilde weten staat al in mijn openingspost. :P Alles is al geboekt/onderzocht, dus veel extra vragen heb ik niet!

Ik ga de minor Humanitarian Management daar doen en daarna nog drie weken rondreizen! Acht maanden, dat is lang! Had je geen heimwee? Ik ga in totaal dus precies drie maanden.

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 23:42

Nee hoor, had nog veel langer willen blijven. Heimwee doe ik niet aan :D Heb ook al 6 maanden in Londen gezeten en ook half jaar Parijs, en wil binnenkort weer weg, zit in me hihi.

Humanitarian is een leuke module :j Maar je zult zien hoe snel het gaat. Ik hoorde van iedereen die 1 moduul deed dat ze het zo kort en snel en jammer vonden.

Veel plezier dan alvast als je verder geen vragen hebt, ik ken alles daar!