Backpacken in Nieuw-zeeland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Love_boyke

Backpacken in Nieuw-zeeland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 14:27

Hallo!

Alvast bedankt voor het lezen! :D
Jaja, het plan is om over 2 jaar te gaan rondreizen. Bestemming nog onbekend,
maar ons oog is gevallen op Nieuw-Zeeland. Enkele familieleden hebben dit gedaan,
en aangezien dit al jaren een droom is, wil ik er echt voor gaan!

Het plan is om 4 maanden in Nieuw-Zeeland rond te gaan reizen. Een ander
land is ook nog mogelijk, maar Nieuw-Zeeland spreekt ons nog het meest aan.
Het merendeel backpacken, en hierbij af en toe 'logeerplekken' te vinden/ vast te leggen.
Hierbij is het de bedoeling om wel een plan te hebben wat we allemaal willen zien,
wat we willen doen, en hoe onze rondreis zal zijn, en of we in de avonduren soms willen werken.

Zijn er supermooie ervaringen, plekken die je echt gezien moet hebben, bepaalde leuke dorpjes
of steden enz die jullie aanraden? Ook als je backpackerservaring hebt in Nieuw-Zeeland wil ik
graag meer horen, omdat er op internet weinig te vinden is of dit wel redelijk 'legaal' is om met
je tentje ergens te gaan staan :')

Alvast heel erg bedankt! En als je denkt: Ik heb nog een ander land waar je redelijk veilig kunt backpacken, hoor ik het graag! :o

Nadia
Oppermuts

Re: Backpacken in Nieuw-zeeland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:28

LZP --> BEU

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:34

Wat super leuk!
Ik heb er een jaar gezeten!
Het is echt mijn favo land, dingen die je moet zien zijn vooral: de pancake rocks(zuider eiland) christchurch, queenstown(toeristisch), bay of plenty, napier/hastings, taupo, 'smelly' rotorua, wanaka(skydiven?!) abel tasman national park, kaikoura (whale watching) wellington, en natuurlijk niet te vergeten: MILFORD SOUND voor de overnight cruise raad ik aan(denk aan kayakken met dolfijnen, prachtige natuur etc) en vaak kun je wel ergens overnachten op een boerderij of gewoon in het bos maar denk eraan om nooit van de paden af te gaan je verdwaalt er zeer gemakkelijk namelijk.

Mocht je meer vragen hebben etc, ik spreek van bovenstaande dingen uit eigen ervaring dus ik wil je graag te woord staan.

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:17

Wat leuk, ik lees even mee! Als alles doorgaat ga ik van juli - november in Dunedin studeren, en daarna wil ik nog een maand gaan reizen :)

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 17:42

Leuk! Ik heb vorig voorjaar een aantal maanden door Nieuw Zeeland gereist. Echt de beste ervaring van mijn leven en ik denk er nog iedere dag aan terug. Heb je al een idee hoe je daar rond gaat reizen? Auto kopen/huren of met de bus? Ik had mijn rijbewijs toen nog niet dus ik had een buspas gekocht van Stray voor het hele land. Als ik weer ga zou ik sowieso eigen vervoer willen hebben maar voor de eerste keer vond ik een pas van Stray echt een uitkomst. Je kunt een pas voor verschillende routes kopen, en ze hebben altijd grote kortingen. Voor een pas voor het hele land heb ik een kleine 400 euro betaald volgens mij. Het is een soort hop on hop off systeem waardoor je heel veel vrijheid hebt, maar ook veel verschillende mensen ontmoet en echt overal komt. Voordeel is dat je altijd gegarandeerd de eerste nacht accomodatie hebt, in het hoogseizoen wel fijn. Ze kunnen verder ook alle soorten excursies voor je boeken, vaak met veel korting.

Christchurch heb ik helaas niet kunnen bezoeken door de aardbeving van vorig jaar. Auckland vond ik helemaal niks, groot en ongezellig. Wellington is een superleuke stad, net als Queenstown vind ik. Queenstown is echt the capital of adventure, echt alles is daar te doen en het is ook een echte uitgaansstad. Het ligt ontzettend mooi aan een meer, en hieruit gaan ook veel excursies naar Milford Sounds, maar dan ben je wel nog vrij lang onderweg. De mooiste plek vond ik Abel Tasman, hier hebben we een catamaran cruise gemaakt. Zo mooi! Allemaal kleine verborgen witte strandjes, strakke blauwe lucht, echt prachtig. Verder mag de Tongariro crossing (noordereiland) natuurlijk niet ontbreken, een superzware hike van een uur of 8 langs de vulkaan maar heel mooi uitzicht. Rotorua is inderdaad een heel leuk dorpje. Surfen doe je natuurlijk in Raglan, dé surfplek van NZ. Verder heb ik een skydive gedaan in Queenstown, dit wilden we al eerder doen in Frans Jozef en Wanaka maar toen was het weer helaas niet goed. In Queenstown is alles duurder, maar daar was het ook heel gaaf. Als je een echte durfal bent doe je daar de Nevis bungy van 134 meter... Ben met een vriendin meegegaan die wel is gesprongen, maar mij zie je dat niet doen haha. Ik heb met dolfijnen gezwommen in Kaikoura, als je de kans krijgt, ook echt doen!! Groepen van 400 wilde dolfijnen die gewoon om je heen zwemmen...

Het is nu al een heel verhaal, zou nog veel meer kunnen vertellen! Als je vragen hebt, stel ze gerust. :D

Edit: Dit is het fotoverslag van mijn reis dat ik op bokt heb gezet. Helaas zijn er veel foto's in link maar ook die zijn echt de moeite waard! [BEU] Fotoverslag Nieuw Zeeland voorjaar 2011

Love_boyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 17:57

Wat leuk dat jullie reageren!! :D
Bedankt allemaal voor jullie goede adviezen! Het is het idee om een auto te huren, en hier zoveel mogelijk
in te overnachten, ongeveer 2 keer per week gaan we dan 'op zoek' naar een gastverblijf. Hihi, klinkt wel grappig zo, echt avontuurlijk iniedergeval! Ik ga alle plekken die jullie geschreven hebben natuurlijk even opzoeken op internet.

Ik ga meteen naar je fotoverslag kijken Nienewiep!

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:09

Als je in je auto wil overnachten maar niet echt een camper wil dan zijn Spaceships wel een goede optie. Het heeft het formaat van een auto (dus je betaalt ook niet meer op de ferry enzo) maar je hebt wel alle ruimte. Ze hebben verschillende soorten, bijvoorbeeld deze:

Afbeelding

Hoe het precies zit met gewoon ergens parkeren, uitklappen en slapen weet ik niet maar volgens mij moet je wel echt op een camping staan en kun je niet zomaar een plekje langs de weg kiezen.

Armario

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 01:53

Ik vroeg mij eigenlijk af of Nieuw-Zeeland ook geschikt is voor 2 a 3 weken, of kan je dan bijna niets bezoeken?

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 08:38

Ik zou het niet aanraden, als je dan het meeste wil zien ben je echt aan het haasten en kan je op de meeste plekken maar 1 nacht blijven. Ik zou voor beide eilanden als ideale reistijd echt minimum 6 weken zeggen! Je zou wel bijvoorbeeld alleen het zuidereiland kunnen bezoeken, en de rest een andere keer.

Armario

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 18:54

Dankje voor jouw antwoord. Het is inderdaad wel zo dat als je niet alles kan zien, je beter een andere periode gaat wanneer je langer kan. Nogal zonde om 2x een vliegticket voor een 24 uur durende reis te kopen:).

Love_boyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 18:51

Allemaal super bedankt voor de berichtjes!
Die space auto, ik moest er toch wel even om lachen. Zie mezelf al wel rondscheuren met zo'n auto!
Het plan is ondertussen helemaal veranderd, ofja; helemaal...
Vanuit school gaan we op buitenland stage, vrijwiligerswerk doen in het buitenland dus.
Ik denk dat ik een topic open om buitenland stage ervaringen uit te wisselen en informatie over
verschillende landen, even goed zoeken of er al zo'n topic is!

Bedankt voor de fijne informatie allemaal, en misschien wordt het wel echt nieuw-zeeland!