Hawaii?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Hawaii?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 21:45

Heeft iemand ervaring met een reis naar Hawaii? Tips, verhalen en foto's zijn welkom. Het is de droomreis van mn vriend en mij en wellicht wordt het niet dit jaar maar voor we aan kinderen beginnen willen we er zeker heen gaan.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 22:40

Wij zijn vorig jaar op Hawaii geweest. Het is daar ont-zet-tend gaaf, zeker een aanrader. *D
Hawaii bestaat uit verschillende eilanden. Elk eiland heeft zn eigen hoogtepunten. Wij zijn op Maui geweest. De sfeer is er erg relaxed, het klimaat is heerlijk en de stranden zijn prachtig! Je kunt er mooi snorkelen en we hebben lekker gegeten. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om meerdere eilanden te bezoeken.

Onthoud wel dat het een vrij prijzig uitstapje is. Wij zijn als afsluiting van onze rondreis in het zuidwesten van de VS doorgevlogen naar Hawaii. Vanaf Los Angeles is het zo'n 6 uur vliegen. Er gaan vanaf Amsterdam geen rechtstreekse vluchten dus je zult sowieso vanaf LA of SF vliegen. De reistijd bedraagt dan (incl. overstap en douane) totaal zo'n 24 uur. Het tijdsverschil is 12 uur. Daar heb ik nog weken last van gehad...

Als je vragen hebt kun je ze ook in het USA 2012 topic stellen. :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 18:56

Heb je er toevallig nog foto's van? Ik wil eigenlijk het liefst wel in één keer door, slaap wel in het vliegtuig. Ik had inderdaad als prijs ongeveer 5000,-pp in m'n hoofd, dit is de reden dat het er misschien niet dit jaar van gaat komen :+ . Heb je nog bepaalde excursies gedaan? En wat eten ze eigenlijk?

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:06

Met 5000pp kom je echt een heel eind ... wij zitten nu totaal op ongeveer $3800 voor twee personen en dat is inclusief vlucht (vanuit oostkust VS), 3 vluchten tussen de eilanden, 18 overnachtingen en huurauto's op elk eiland. Maar wij zijn niet zo op luxe ingesteld, dus als je dat wel wil betaal je je blauw op Hawaii.

Foto's heb ik nog niet; we vertrekken pas volgende week, maar ik ga een blog bijhouden op http://cat-hawaii.blogspot.com.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 19:06

Tof ik ga je blog wel lezen als ik er aan denk!:)

via waar heb je de reis geregeld of heb je zelf alles uitgezocht? Ik durf niet zo goed alles uit te zoeken omdat je zelf zonder ervaring toch niet echt weet wat wel en/of niet goed is dus ik kijk via reisorganisaties. Daarbij hou ik er rekening mee dat uitjes en eten daar vrij duur zijn en als ik er eenmaal ben wil ik ook wel echt dingen kunnen ondernemen :D Heel veel plezier in ieder geval vast!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 05:48

Dank je, dat gaat denk ik wel lukken! :D

Ik boek zelf nooit via een reisbureau. Vind het juist geweldig om alles zelf uit te zoeken! We willen inderdaad allerlei uitstapjes maken en niet veel zelf koken, dus het totale bedrag zal veeeel duurder uitvallen. Overnachtingen zijn hier trouwens ook veel duurder dan in de rest van de VS, maar met goed zoeken kom je een heel eind.

Laura_

Re: Hawaii?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 06:25

zelf ben ik van 12 december tot en met 27 december afgelopen jaar er geweest! En ik heb echt genoten. Het was ook altijd een droom van mij om daar heen te gaan en momenteel studeer ik in Amerika voor een jaar, dus vlucht was stuk goedkoper. Dus ik heb mijn droom waargemaakt en ik heb echt genoten. Ik wil zo graag terug he!

Zelf ben ik op Oahu, Big Island en Maui geweest en Maui vind ik zeker een aanrader! Big Island heb ik eigenlik ook alleen maar bezocht, omdat ik echt heel graag naar National Volcano park wilde. Oahu de kant van Waikiki is echt heel erg toeristisch, maar hoorde dat de andere kant stuk mooier en rustiger is. maar daar ben ik niet geweest. Maui was echt geweldig!

https://picasaweb.google.com/1051774547 ... PGVyuzm_QE hier is de link van mijn hele jaar in Amerika, de foto vanaf ING Direct is uit Hawaii.

Voor meer vragen kan je ze altijd stellen, maar ik kan je forum.amerika ook zeker aanraden, daar heb ik heeel veel tips gehad! Is ook een apart kopje Hawaii

Mag ik niet toevallig mee in je koffer al sje gaat ?:D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 17:26

Die foto's zien er ook echt uit van wauw! Denk niet dat m'n vriend het goed vind als je mee gaat in de koffer...alhoewel....

hebben jullie nog bepaalde excursies gedaan die jullie aanraden of dingen bezocht?

Laura_

Re: Hawaii?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:01

in Maui zat ik in een hostel en die organiseerde gratis tours.. Dus daar heb ik wel wat gedaan. Op Maui kan ik je zeker de road to hana aanraden!!!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 11:01

en wat ga je dan doen of zien op die tour :P

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 13:34

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 10:57

Ik zou ook echt gewoon dan ergens een huurauto gewoon neer willen zetten en zelf even die 'jungle' in willen lopen <3