Op vakantie met baby

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieverdje86

Op vakantie met baby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 15:38

Momenteel ben ik zwanger van mijn eerste kindje. Alles ziet er goed en gezond uit en ik ben begin mei uitgerekend.

Nu zijn we van plan om met vrienden in het najaar (september) een huis te boeken in Spanje. Dan zal de kleine circa 4 maanden oud zijn.
We gaan voor een huis met uiteraard voldoende faciliteiten en van alle gemakken voorzien met een auto erbij en in de buurt van een ziekenhuis.
We willen wel op korte termijn gaan boeken om een mooi huis te bemachtigen.
De één zegt dat met een baby naar het buitenland makkelijk kan en een ander zegt dat je beter dichtbij huis kan blijven.

Wie heeft hier ervaring mee?

Blue_Eyes

Re: Op vakantie met baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:41

Je zult misschien wat vaker moeten stoppen onderweg (of wil je gaan vliegen?) maar het kan prima hoor. Als ze nog zo klein zijn heb je er vaak nog weinig last van. Tenzij je de pech hebt om een huilbaby te treffen - ik zou zeggen: sluit wel een goede annuleringsverzekering af maar laat je niet tegenhouden!

Lieverdje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 15:44

Oh ja, we willen gaan vliegen!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:45

Ik zelf had persoonlijk niet graag met zo'n jonge baby zo ver weg willen gaan. Stel dat er iets gebeurt, moet je naar een buitenlandse ziekenhuis. Je bent niet zo snel thuis... Maar denk ook wel dat het persoonlijk is!

En gefeliciteerd met je zwangerschap!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:51

Mijn ouders hebben niet gevlogen maar toen mijn broertje 6 weken was zijn we met z'n allen naar Zuid-Frankrijk gegaan. Ging perfect. Als je specifieke vragen hebt wil ik ze wel aan le mama stellen?

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:55

joh dat kan hoor! als je maar zorgt dat je genoeg spullen bij je hebt, ook bv zonnebrand, medicatie zoals bv zetpil, ors (tegen uitdrogen) gewoon lekker gaan genieten, je vakantie zal anders zijn, je moet toch rekening houden met,.... maar wij hebben ook altijd vakanties in het buitenland geboekt, wij zijn toen me dochter een paar maanden was naar turkije gegaan, ging gewoon goed!

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:13

Ons kindje word volgende week verwacht en wij gaan over precies 4 maanden naar Zwitserland voor een midweek. Ik ben als 6 weken oude baby meegenomen naar een ver land met vliegtuig en ging prima volgens me moeder...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:20

Proficiat!
Ikzou het zelf niet willen,vooral voor mezelf. Je begint net een klein beetje te snappen wat baby wil en nodig heeft en wanneer en dan ga je op vakantie en is het weer allemaal anders. Ik vond het met een kind van een jaar al best een beproeving eerlijk gezegd (Hongarije, was wel warm). Heb ook weinig aan die vakantie gehad :+ Mijn ideeen over aan de rand van het zwembad zitten onder de parasol een boekje lezen met een spelende baby op een zacht kleed naast me waren snel verdwenen iig :=

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:29

Juist met een baby is het heel makkelijk, dan slapen ze nog lekker veel.
Ik ben met mijn zoontje toen hij een half jaar was naar Menorca geweest.
Nou hij heeft in het vliegtuig alleen maar geslapen en het was echt een makkie.
Nu gaan wij volgende week naar Lanzerote en hij is nu 2 jaar, daar zie ik dan weer meer tegenop omdat
hij niet meer zoveel zal slapen en je ze echt op de stoel bezig moet houden.
Veel plezier!!

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 18:13

Allereerst gefeliciteerd!
Wij hebben ongeveer zo'n zelfde plan maar weten ook nog niet zeker of we dat gaan doen met ons, straks ongeveer 3 mnd jonge kleintje.
Wel heb ik al alles uitgezocht, dus doe er je voordeel mee :)

Vliegen
Bij vrijwel alle luchtvaartmaatschappijen zijn er speciale "baby-stoelen", dit zijn een soort van kleine reiswiegjes die aan het vliegtuig vast gezet kunnen worden. Meestal moet je daarvoor op de eerste rij zitten vanwege de ruimte die het inneemt.
Bij de ene maatschappij zijn baby's en de daarvoor behorende stoel/mandje gratis, bij de ander (bv Vueling en Ryan Air) betaal je 50%.
Let er op dat je kinderwagen vaak onder speciale bagage valt en dus extra kosten met zich meebrengt.

Je mag flesvoeding e.d meenemen in het vliegtuig, vraag dit wel van te voren ivm vloeistoffen regeling!!

Auto
Er zijn speciale auto-reiswiegen die je kan huren, hierdoor hoeft je kindje niet in een maxi-cosi wat bij een lange reis niet fijn zal zijn!
Het is ook te overwegen om die zowiezo te huren, voor als je op vakantie ook nog met de auto/taxi gaat!
Zie: http://www.autoreiswieg.nl/index.html
Ze nemen wel zo'n beetje heel de achterbank in beslag!!!

Verder
- Zorg voor een goede annuleringsverzekering, je weet immers nooit
- Zoek van de spullen die je veel gebruikt op of deze op je vakantiebestemming ook te krijgen zijn, en zoja hoe die daar heten. Sommige merken zijn niet wereldwijd en het is vervelend als je ineens van merk over moet stappen.
- Zorg voor een medische documentatie in de taal die ze op je vakantie adres begrijpen, zorg dus dat alle eventuele allergieen, medicijnen en andere opvallende en belangrijke medische info gedocumenteerd staat en leesbaar is, haal evt een medicijnpaspoort bij de apotheek..
- Lees je verzekeringspolis goed door en zoek alvast een dokter en ziekenhuis op in de omgeving van je vakantieadres
- Bekijk de mogelijkheden voor als je in geval van nood of als het tegenvalt makkelijk en snel weer thuis kan komen

Dat is het wel zo'n beetje :+
Voor het meeste geldt, gebruik je gezonde verstand!

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:53

De pest is dat je niet kan inschatten hoe alles verlopen is. De ene moeder loopt na een halve dag al weer fluitend door het huis (al vind de kraamhulp dat ook meestal niet leuk :-) ) de andere heeft meer tijd nodig om weer wat beter in haar eigen vel te zitten.

En zo is het ook met baby's, die zijn ook heel verschillend. Bedenk wel dat zulke jonge kinderen hun temperatuur nog slecht kunnen regelen, ook met hitte. Mijn eerste babyzomer heb ik grotendeels binnenhuis doorgebracht omdat ze veel te heet werd, en zich daar niet lekker bij voelde. En dat was alleen maar een hete zomer in Nederland!

Dus kijk iig naar een appartement met airco, en vergeet idd je annuleringsverzekering (met bruikbare voorwaarden!) niet.

Succes!

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:55

Mijn zus ging toen nichtje 4 maanden was naar griekenland. Ook vliegen, ging prima. :j

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 20:21

LZP >> BEU

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 20:23

ik ben veel op vakantie gegaan ondanks vele aandoeningen en een operatie.

Lieverdje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 10:13

Dank jullie wel. Dat haalt mijn twijfel weg!
We gaan uiteraard kijken voor een huis met airco en natuurlijk met een zwembad erbij, dus de kleine hoeft overdag niet te veel in de hitte te zitten!