Ik heb het idee opgevat om met de motor naar Tunesie te rijden, om daar aangekomen nog een beetje te spelen in het Saharazand. Ik heb nog geen motor, wel een rijbewijs, niet echt rij-ervaring, maar daar is wat aan te doen

Morgen ga ik het eerste gesprek in met een ervaren enduro rijder / rally rijder. Ik ga proberen eisen / wensen op een rijtje te krijgen. En dan een plan opstellen om een budget motor te kopen & zelf (onder begeleiding) te versleutelen tot iets rijdbaars. (Weet ik meteen wat waar zit en kan ik bij pech onderweg eventueel zelf e.e.a. verhelpen).
Ik wil eind februari het plan rond hebben & een rijdende motor hebben. Maart is de maand waarin ik rijconditie ga opbouwen (elke dag 2,5 uur op de motor ivm woon-werkverkeer en in de weekends uitbouwen naar 6-7 uur met tripjes luxemburg, duitsland). April wil ik de rit gaan maken, dan is Tunesie ook nog enigszins te doen op de motor, want ik rijd wel met (dikke) motorkleding.
Plan is nu om op een vrijdag te vertrekken (Limburg) en naar 'ergens in oostenrijk' te rijden en te overnachten. Op zaterdag door naar Genova (Italie) en daar 's middag's de boot naar Tunis. Zondag aankomst in Tunis (laat in de middag), 2 uurtjes rijden richting zuiden en dan in een hotelletje overnachten. Maandagochtend door naar Douz, aankomst rond de middag.
En na een weekje of anderhalf weer terug naar NL (of ik verpats de motor en pak het vliegtuig terug, daar denk ik nog over na. Zal ook aan de motor liggen, als het na 2000 km weg & 400 km saharazand een rammelbak blijkt te zijn, blijft hij lekker in Tunesie

Zijn er mensen die dit soort trips al eens hebben ondernomen?
Ook naar Tunesie? (Is met bootovertocht en douane misschien net ietsje anders dan een tocht die 'gewoon' door europa gaat)
Graag hoor ik jullie ervaringen, tips, etc.
En wellicht zijn er wel mensen die mee willen rijden (met eigen motor). Alles is bespreekbaar.
Groetjes,
Daphne