Zomervakantie 2012.. waarheen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Zomervakantie 2012.. waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 21:15

In het kader van het studie ontwijkend gedrag ben ik weer eens vakanties gaan zoeken.. :D Voor de zomer wil ik met 2 vriendinnen op vakantie gaan, ongeveer 8 dagen. Budget is niet enorm (student hé ;) ).
Wat echt een eis is, is dat het land veel te doen/te zien moet hebben. Ik ben afgelopen zomer naar Bulgarije geweest met een vriendin en aangezien je daar alleen maar kon uitgaan en verder niets, is ons dat echt tegengevallen. Liefst een land wat niet bekent staat om het goede uitgaansleven dus, maar om de mooie dingen/cultuur.
Een warm land is zeker geen pré, Ijsland vind ik zelf erg mooi maar ik vrees dat dat íetsje te duur gaat worden :Y)
Ik dacht zelf richting Marokko, Tunesië e.d. Ik ben al eens in Egypte geweest en dat vond ik een mooi land en ben de opdringerigheid dus ook wel gewend :P

Wie heeft leuke suggesties voor ons, of dé bestemming waar we heen moeten? :)

Druif_01

Re: Zomervakantie 2012.. waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:25

Als een warm land geen pré is, zou ik niet zo snel kiezen voor Marokko of Tunesië. Zweden misschien? Erg mooi! Maar ook wel behoorlijk aan de prijs :D

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:29

Ik ben zelf op KOS geweest, een van de griekse eilanden. volgens mij valt de prijs opzich wel mee, zijn verschillende bezienswaardigheden, leuke eet tentjes, kunnen auto's fietsen gehuurd worden om over het eiland heen te gaan.
Verschillende maatschappijen bieden boottochten aan (oa naar een actieve vulkaan waar je in kan, de enige op aarde waar dat kan)

Zelf vond ik het er geweldig mooi! Omdat het eiland niet super groot is, kan je in 1 dag met de auto rond rijden en zo het hele eiland bekijken.

als je een paar foto's wil zien moet je even PBen ;)

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:33

Ik ga deze zomer een weekje naar Lanzarotte, een Spaans eiland. Gezelligheid en natuur. Wil je meer natuur dan kan je ook naar La Palma.
Verder is Zweden en Denemarken echt een aanrader, prachtige landen met veel natuur en cultuur

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:40

Tunesie is erg leuk voor een keer! Ben er 2jaar geleden geweest en hebben toen een 2daagse excursie gedaan waarmee we naar een oude arena gingen, de woestijn, zoutvelden, grotwoningen, een gebergte en nog een soort grote tuin! Erg leuk allemaal *D

Zijn ook een keer wezen quad rijden erg leuk! *D

Verder is Tunis echt een leuk stadje ! :)
Uitgaan zal er vast ook wel kunnen :+

Waar zat je dan in Bulgarije als ik vragen mag? Heb zelf met me ouders er namelijk best een hoop gezien van het land, gewoon plaatselijke dorpjes, blauwe bergen en nog een paar dingetjes :)

Is Italie niks anders? In de buurt van Rome, Toscane, Venetie enz :P

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 15:59

Ik zat in Sunny beach, de jongerenplek daar zegmaar.. :+

Ik ben zelf al in Noorwegen geweest, heel erg mooi maar ik denk dat Scandinavië echt te duur gaat worden..

Griekenland lijkt me ook wel wat, daar zijn we geen van drieën nog geweest :) En dan wel idd naar een niet zo'n toeristische plek..

auk: een heel warm land is geen must maar 30 graden vind ik absoluut niet erg hoor.. :D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:02

Rhodos is ook erg mooi :j (Griekenland)
Ik zou in ieder geval NIET naar Mallorca gaan, zo'n saai eilandje :+

En ehm.. Er was een plek waar ze zoooooon mooie excursies hadden! :j
Boottochten en druipgrotten en veel meer..

Even aan mams vragen :)

Edit; Het was Mallorca _O- _O- Hahahaha
Saai eilandje, hmm...
Naja, de excursies zijn in ieder geval zeeeeker de moeite waard :j

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:12

Ik twijfelde ook aan Griekenland dit jaar, maar met die economische situatie daar? Je hoort toch dat veel toeristische plekken al dicht zijn, zal natuurlijk erg balen zijn als je daar pas achter komt als je voor de deur staat.
Rome is erg mooi (maar ook erg warm) en de omgeving van Pisa is ook de moeite waard.

Lucieluffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:33

Malta?
Ik ben daar voor stage een tijdje geweest.
Het uitgaan is ook leuk maar er zijn ook genoeg andere dingen te doen/te zien...

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 03:07

Turkije?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 03:24

Malta/Gozo? Heb er pas zelf een duikcursus gedaan en voor de rest veel dingen gezien.. Hier een paar foto's die ik toen heb gemaakt, er is echt zat te zien, heel mooi :j

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 00:44

Jordanië, cyprus?
Jordanië ben ik afgelopen jaar geweest, was echt geweldig, heel veel te zien en te doen, zowel natuur als cultuur!
Cyprus staat nog op mn verlanglijstje

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 01:05

Jordanië ligt echt boven ons budget helaas.. We zijn nog steeds druk op zoek dus :D

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:20

Wij hebben afgelopen week geboekt :) Turkije :) vorig jaar in Side geweest , was geweldig, dit jaar Kusadasi. Ik vind Italié ook een echte aanrader