Ik en mijn vriend hebben een leuk hotel tegen een leuke prijs gezien in Noord Cyprus, namelijk Hotel Lapethos Resort in Kyrenia (Girne) (mochten er mensen zijn die andere betere opties weten voor week 28 halfpension rond de 400, even pb'en)
Voor het eerst dat ik halfpension ga boeken i.v.m zelf betalen (vroeger altijd all in met ouders) dus dat zal even wennen zijn. Zijn er meer mensen die al in Noord Cyprus zijn geweest of in dit hotel? Tips? en dingen waar we rekeningen mee moeten houden?
qua land,cultuur etc. ben ik al een hoop gewend, Egypte, Tunesië, Griekse eilanden, Cyprus, dus weet de dingen als omgang met de inwoners en hoe hun gedrag is.
Ik heb geen tips oid .. maar Bolderman bied ook een rondreis door noord cyprus aan alleen dan geen half pension. Misschien kun je daar wat tips op doen om ergens heen te gaan? Succes!
toerisme is daar net in opgang dus er is nog weinig te beleven, dan zou ik over een aantal jaar moeten gaan. Nu is het meer voor mensen die een beetje van de natuur daar willen genieten, of mensen die een dagje van Zuid naar Noord gaan. Daarnaast is het zo dat het vaak nog niet helemaal soepel loopt i.v.m dat het Noorden niet officieel erkend is (je kunt vanuit Europa ook niet rechtstreeks vliegen naar Noord-Cyprus, dan mag je het luchtruim daar niet betreden ofso)
Ik ga met mijn vriend binnenkort een vakantie boeken en Cyprus staat toch op nummer 1 bij ons. Wij willen graag in mei, en Zuid-Europa is volgens mij het enige wat dan al te doen is qua warmte. Zijn er verhalen over Zuid-Cyprus, of tips voor een andere bestemming in het zuiden van Europa in mei? Of kan ik hiervoor beter zelf een nieuw topic openen?